شناسه خبر : 61703
چهارشنبه 25 مهر 1397 , 08:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازان زیر ۲۵ درصد کارت جانبازی دریافت می کنند

جانبازان زیر ۲۵ درصد برای نخستین بار کارت جانبازی هوشمند دریافت می‌کنند.

فاش نیوز - جانبازان زیر 25 درصد برای نخستین بار کارت جانبازی هوشمند دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جانبازان زیر 25 درصد برای نخستین بار کارت هوشمند ایثارگری دریافت می‌کنند گفت: بر اساس مصوبه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانبازان زیر 25 درصد نیز برای نخستین بار کارت شناسایی هوشمند دریافت می‌کنند.
وی افزود: در حال حاضر حدود 330 هزار جانباز زیر 25 درصد در کشور هستند که با در نظر گرفتن جانبازان دارای سایر نسبت‌های ایثارگری، 322 هزار نفر از این عزیزان واجد دریافت کارت شناسایی ایثارگری هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به زمان در نظر گرفته شده در برنامه صدور کارت‌های شناسایی جانبازی گفت: ثبت درخواست کارت‌های جانبازان 20 درصد در نیمه دوم آبان ماه، جانبازان 15 درصد در آذر، جانبازان 10 درصد در دی و جانبازان 5 درصد در بهمن‌ماه انجام می شود و تا پایان سال جاری نسبت به صدور کارت همه متقاضیان اقدام خواهد شد.
معاون رییس جمهور درباره نحوه ثبت‌نام و دریافت این کارت‌ها گفت: جانبازانی که پیش از این نام کاربری و رمز ورود را برای سامانه خدمات الکترونیک ایثار (isaarit.isaar.ir) دریافت کرده اند می توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را برای دریافت کارت ثبت کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: سایر جانبازان نیز باید یک مرتبه به مرکز ارتباطات و مراجعات (هاتف) بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و یا محل دارای پرونده مراجعه کنند و پس از دریافت نام کاربری و رمز ورود برای ثبت‌نام دریافت کارت ایثارگری در سامانه خدمات الکترونیک ایثار اقدام کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در خصوص آخرین وضعیت صدور کارت‌های شناسایی خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 25 درصد گفت: از حدود 643 هزار واجد شرایط دریافت این کارت‌ها تاکنون بیش از 367 هزار نفر معادل 57 درصد واجدان شرایط در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که کارت‌های مربوط به 347 هزار نفر این عزیزان صادر و تحویل شده است و 14 هزار و 500 مورد از درخواست‌ها نیز در دست اقدام هستند.

وی با اشاره به بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور برای معرفی کارت‌های شناسایی جدید ایثارگران گفت: این بخشنامه در شهریورماه با امضای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برای دستگاه‌ها ارسال شده است و بر اساس آن تصاویر کارت‌های جدید شناسایی خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به عنوان مدرک معتبر معرفی شده است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: کارت‌های شناسایی قدیمی ایثارگران فاقد اعتبار است و تمام ایثارگران معزز برای احراز ایثارگری خود در دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی نیازمند ارائه کارت‌های جدید خواهند بود. لذا ضرورت دارد خانواده های معظم شهدا، جانبازان معزز و آزادگان سرافراز هرچه سریعتر درخواست خود را جهت دریافت کارت شناسایی جدید ثبت کنند تا نسبت به صدور کارت آنان اقدام شود.

منبع: ایثار

اینستاگرام
سلام دست شمادردنکنه
لطفا درخصوص پرداختی به معلولان (یرادریا خواهرشهید) برچه اساس محاسبه و پرداخت می شود
شهیدی ، شهید شدی تا یه کار مثبت انجام بدی !!!
جانبازان را سر کار گذاشته اند آخه این کارت به چه دردی می خورد
این همه انرژی منفی شما منفی بافان برای ایثارگران چه سود داره ؟
دست بردارید ، د تا امور زیر25% براحتی و یکی یکی حل شود
آقا محسن سلام
اجازه بدهید کارت را به ما بدهند حتما استفاده هایی دارد.درست است در حق جانبازان زیر 25 درصد اهمال کرده اند ولی الان که می خواهند کاری انجام بدهند دیگر آنان را سرزنش نکنید.در قوانین توسعه ششم برنامه امتیازاتی نیز برای جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان قائل شده اند که چون قانون است باید اجرایی شوند.موفق باشید
مردانه بگویید با توجه به تصویب حداقل حقوق چه زمانی حداقل حقوق واریز میشه
این کارت شناسایی را کجای دلم بگذارم
جانبازان زیر 25 در فقرو هلاکت ب سر میبرند
چرابندالف ماده87رااجرانمیکنی..خداازشمانگذره..انشاالله .
سلام پس ایثارگران سپاه چی اینها ایثارگر نیستن دوکان باز کردید ایثارگران سپاه رزمندگان اایثارگران بالای 25 ایثارگران زیر 25 بالای 50 ایثارگران بسیج تو را خدا جمع کنید بازیها را هم خودتان را مسقره میکنید هم مارا بابا ملت دارند میخندن آخه چرا چرا چرا یک قانون ندارید
با سلام
دو سال و نیم قبل درموضوع جانبازان معسر پرونده تشکیل دادم هیچ خبری نشد اخیرا دولت آیین نامه دراین مورد تصویب کرده با شرایط جدید تقاضامندم در این مورد مسئولین محترم فاش نیوز درخصوص آیین نامه اطلاع رسانی کنند واینکه با این شرایط باید به بنیاد مراجعه کنیم و دوباره پرونده تشکیل دهیم یا همان پرونده قبلی کافی است با تشکر
سلام.لطفأترتیبی اتخاذفرماییدکه کلیه بانک ها،موسسات،ادارات و...کارت‌های شناسایی ایثارگران رابپذیرندوبه دیده احترام به این بنگرندودرعوارضی های اتوبان هاارزش داشته باشند و.....ومهمترازهمه این عزیزان دربانکها،مراکزمعاینه فنی خودروهای شخصی و.....خارج از نوبت رسیدگی ، اقدام شود...بصورت قانونی و دستوری باشد و.....
جناب اقای شهیدی ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران
با سلام از اینکه با صدور کارت شناسایی جانبازان زیر25% موافقت فرمودید
بسیار سپاس گذارم
ان شااله بزودی سایر مسائل این گروه از ایثارگران نیز حل شود
میشه ! به همین خیال باشیم !
رزمندگان هم که طبق معمول کشک، وهیچ جایی دیده نمیشوند وبحساب نمیان ،خدا نکنه جنک دیکری بمل تحمیل شه ولی اکر شد معلوم میشه چکار کردید با رزمندکانی که سالهای جوانی وموقعیتهای شغلی وتحصیلی و کاری رو رها کردن واز انقلاب وکشور دفاع کردند ولی شما از حداقلها هم برایشان دریغ کردید چون اختصاص یک بیمه خشک وخالی یک امتیاز وام مسکن و… همش هیچ ووعده وعیدهای پوچ وسر خرمن،اونروز خودتان زحمت کشیده از پشت میزها وصندلیهای گرم ونرم برخاسته واسلحه دست گرفته وراهی میدان نبرد شوید ،هه
باسلام به عزیزان رزمنده ایثارگران 5 درصد 10 درصد تا 100 در صد ولی این رزمندگان وایثارگران مگر چکار کردن که کارت میخوان حالا طرف رفته یک پا داده مگر چکار کرده که کارت میخواد میدانی کارت چقدر زحمت داره میدانید باید مسولین در حدود 400صد نفر را باید کارت صادر کنند اونهم بداز 30 سال هر روز زنگ مززنند چرا کارت شناسای نمیدهید بابا اجله کاره شیطان است مگر چکار کردید طرف رفته دو دستش را داده کاری ندارد مسولین هم میتوانند از این کارها بکنند بندگان خدا اینهمه زحمت میکند بداز 30 سال کارت صادر میکنند اون کارت را روی سنگ بگذاری سنگ آب میشه حالا اجله نکنید چند سالی عمر دارند البته چند نفرشان بداز فوت هم کارت صادر کنید روی قبر هم بدرد میخورد خیلی کاره بزوگ انجام دادن دیگر هیچی نمیخوایم نه حقوق نه دارو نه پرستار نه سرکشی همینکه دارید برامون بداز 30 سال کارت صادر میکنید ممنون هستیم خدا نگهدار عزیزان زحمت کش بنیادیها که همه جانبازان را شرمنده کردید آب شدیم عرق تمام بدنمان را گرفت
حالااین کارت به چه دردی می خوره این مهمه !؟ کاش آقای شهیدی در این مورد هم توضیحاتی می دادند....
با سلام ایا با این کارت بقال سر کوچه یه سیر پنیر میده جناب شهیدی خانه از پای بند ویران است خواجه در بند نقش ایوان است
بابا امتیازاتی دارد این قدر بدبین نباشید برادر.کمی صبر کنید.
اینها دروغگویان بزرگند ازیه طرف میگویند نظرکمسیون پزشکی نیروهای مسلح نظر ماست ازیه طرف تائید نمیفرمایند...اینان .....
سلام..بعدازسی سال تازه میخواهیدکارت بدهید؟؟؟فکرنون وشکم ایثارگران باشید..صداوسیماچرامشکلات ماایثارگران بتصویرنمیکشد؟؟چرامستنداززندگی اسفبارمارزمندگان وجانبازان تهیه نمیکند..فقط خبریک کارت دادن رادربوق وکرناکردن...باباماگشنه ایم،،بفکرسفره ماباشید..
سلام..بعدازسی سال تازه میخواهیدکارت بدهید؟؟؟فکرنون وشکم ایثارگران باشید..صداوسیماچرامشکلات ماایثارگران بتصویرنمیکشد؟؟چرامستنداززندگی اسفبارمارزمندگان وجانبازان تهیه نمیکند..فقط خبریک کارت دادن رادربوق وکرناکردن...باباماگشنه ایم،،بفکرسفره ماباشید..
علی برکت الله ---------------- از آقای شهیدی انتظار داشتیم که با بیمه ( دی) قرارداد نبندد ولی باز هم قرارداد را تمدید کردند------ با این وضع گرانی بیمه دی خیلی از داروها را از فهرست بیمه خارج کرده است و ایثارگران خیلی از داروها را به قیمت آزاد دریافت میکنند و عوض اینکه امکانات بیشتری بدهند ( کم ) کرده اند .
کارکنان بالای 25 و شاهد از مزایای قانون ماده 51 استفاده میکنند ولی زیر 25 درصد نه ---------- چرا تبعیض بین ایثارگران ؟
سلام
پرسش و پاسخ در سایت ایثار بنیاد شهید.
سؤال: آیا تبصره‌های بند و ماده 44 قانون توسعهٔ پنجم همچنان بر قوت خود باقی است یا خیر؟ و اینکه منظور از معافیت از شرط تحصیلی برای مشمولین سهمیه‌های 25 درصد آزمون‌های استخدامی دقیقاً چیست؟
پاسخ: الف. بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مورخ ۰۲/۱۰/۱۳۹۱ (پاورقی ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران) که اشعار می‌دارد: «چون احکام مندرج در ماده (۲۱) فوق جامع‌تر از احکام مندرج در بند «و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران اصلاحی ۱۸/۱۱/۱۳۹۰ و ۱۴/۸/۱۳۹۱ است، لذا بند «و» ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم برای مجربان قابل استناد نیست ولی تبصره‌های آن به قوت خود باقی است.» بنابراین تبصره‌های بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه وفق مصوبه ۰۲/۱۰/۱۳۹۱ مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان حکم دائمی به تبصره‌های ماده (۲۱) قانون جامع الحاق گردیده و معافیت‌های مقرر در تبصره (۲) بند فوق‌الذکر به عنوان یکی از تبصره‌های ماده (۲۱) دارای اعتبار می‌باشد.
ب. منظور از معافیت شرط تحصیلی برای مشمولان سهمیه ۲۵ درصد در آزمون‌های استخدامی، گرایش‌های تحصیلی یا رشته تحصیلی نزدیک و مرتبط با رشته تحصیلی مورد نیاز دستگاه استخدام کننده می‌باشد که مشمولان ماده (۲۱) در صورت داشتن مدرک تحصیلی مربوط به گرایش‌ها و رشته‌های تحصیلی نزدیک به رشته مورد نظر دستگاه‌ها، از داشتن مدرک تحصیلی اعلام شده از سوی دستگاه استخدام کننده معاف می‌باشند.
فاش نیوز سلام
جوابیه امور ایثارگران دیوان عدالت اداری. این چه قانون نویسی است که این طور می شود آن را تفسیر کرد .همه اش شده تفسیرهایی که هیچ کمکی به ایثارگران نمی کند.
27/7/97سلام خدمت برادر گرامی آقا شاهی
در قوانین مصوب (مانند آئین نامه اجرائی موضوع ماده 203 قانون استخدامی سپاه پاسداران )دفاتر حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران به انجام اقدامات لازم جهت تسریع در رسیدگی به پرونده های مطروحه مربوط به ایثارگران راملزم کرده است .بعلاوه آیین نامه مذکور برای کلیه مراجع قضایی و انتظامی و سایر دستگاهها لازم الاجرا است و کسانی که سرپیچی از آن کنندرا تحت تعقیب و رسیدگی قرار داده است . یکسال پیش مسئول دفتر ایثارگران دادگستری به بنده گفت قاضی الزامی برای تسریع در پرونده شما (رزمنده ) ندارد . اگر این طور است که آن برادر می فرمایند پس این قانون برای چه است ؟ لطفا توضیح دهید. با سپاس پاسخ:
باسلام . در بند (د) ماده 3 آیین نامه اجرایی ماده 203 قانون مذکور آ مده: د - انجام اقدامات لازم جهت تسريع در رسيدگي به پرونده‌‌هاي مطروحه‌‌. . این موضوع هیچ تکلیف قانونی برای قضات ایجاد نمیکند . انجام اقدامات لازم توسط دفتر را میتوان تبیین موضوع وبیان مشکلات شاکی یا متهم، کمک به کشف حقیقت در پرونده مطروحه ، تسریع در ارسال یا پاسخ استعلامات دادگاه . ومواردی از اینچنین که کسب اطلاعات برای قاضی رسیدگی کننده به پرونده مهم باشد و برای تصمیم گیری پرونده را مهیا میکند را میتوان تفسیر کرد .
آقای شهیدی یه سوال.شما طرف شهدا و جانبازان و ایثارگران هستید یا طرف مقابل آنها؟
با سلام بنده جانباز شيميايي هستم كه در بنياد احراز شده ام ولي متاسفانه در كمسيون پزشكي درصد ندادند چون مدارك باليني ندارم ولي راي كمسيون عالي دارم و تائيد شده ام علي رغم اينكه قرار بود طبق قانون 5% بدهند لطفا راهنمايي بفرمائيد سپاسگذارم
نیروهای مسلح صاحب خانه ایثار هستند خودشان نباید از مزایای آن بهره ببرند با سلام وعرض ادب قانون ارتقاء مدرک تحصیلی در نیروهای مسلح اجرا نمی شود متاسفانه آخر فیش حقوقی مبلغی به عنوان حق ایثار واریز می شود به طوری که نمی توان به آن مقطع تحصیلی بالاتر گفت و در سایر مزایا مانند اضافه کار- شغل-ماموریت - ارشدیت تحصیلی درجه وگروه -بابت ارتقاء یک مقطع محاسبه نمی شود پس چرا به آن می گویند مقطع تحصیلی بالاتر منظور این است که هرچه به مدارک تحصیلی دیگر تعلق می گیرد به این مقطع هم تعلق می گیرد امید وارم نمایندگان شفاف سازی کنند هرمزایائی که به سایر مدارک تعلق می گیرد بدون کم وکاست به این مدارک هم تعلق می گیرد حتی چنانچه مانند کارنامه تحصیلی مدرک معادل کارشناسی ایثارگری هم صادر شود بسیار خوب خواهد شد و هر سازمانی ملزم شود علاوه بر ثبت یک مقطع تحصیلی بالاتر در حکم کارگزینی وتعلق تمام وکمال مزایای سایر مدارک( مدرک مثلا کارشناسی یا ارشد یا (( ایثارگری)) برای هر فرد در سازمان خودش صادر و قابل مطالبه مزایا باشد )
باعرض ادب وسلام ،چطورفرمایش میکنین به جانبازان زیر25%کارت هوشمندایثارگری داده میشود حال آنکه کارت های همسروفرزندان جانبازان بعنوان مثال خودم راعرض میکنم کارت هوشمندایثارهمسرو3فرزندم درتاریخ97/5/3به منطقه16پستی تهران بزرگ تحویل داده شده است والان نزدیک به 3 ماه است که بدستمان نرسیده وظاهراً کارت های صادرشده ازاداره پست به بنیادشهیدبرگشت داده شده است آنوقت میفرمائیدبرای جانبازان زیر25%کا رت هوشمندصادرمیشود،شعارهایتان بدون عملست قسم حضرت عباس را باورکنین یا دمُ خروس بیرون زده را به امیدآنکه به وعده هایتان عمل کنید،باتشکرجانباز70%
پیر شدیم وام ندادند ابروم رفت انقدر گفتن وام می دیم برای خودتان نخواستیم
امروزدوباره همسرم همسزمحجه ومظلومم را بی اختیار سرموضوعلت بی ارزش به باد ناسزاگرفتم این تنها ازدست یه دیوانه زنجیری یایک موجی برمیادوه35 سال خودوخانواده اش زجرکشیده لب تر نکرده واکنون بخاطر بچه هاش اقدام وپس از کش وقوسهای فراوان درکمسیونهای پزشکی ارتش وتایید درکمسیونهای مربوطه وشورای عالی علی رغم مصوبه ها 2سال منتظر تایید بنیادبماندتانتواندتنهاپسر متاهل ومریض الاحوالش را که بخاطر مشکلات خانواده ازادامه فوق منصرف .بقالی اجاره.وباتوجه تمایل دراستفاده ازمعافیت ایثارگری با26ماه پدر وجانبازی ارتش وروانی وبامادری مریض به سربازی برودرا معاف نموده..وخانواده زیرپای مشکلات کمرخم کنندجناب آقای شهیدی اجرای بندالف ماده87 درحق امثال حقیرکمترین حق است نه بیشترین امیدوارم که بیش ازاینهاامثال بنده را دریابید
سلام جاجی کارت شناسایی زیر 25 درصد نیومد2ماه است نگرفتم پس چه شد
سلام 30 سال است جانبازان زیر 25 درصد را به حساب نمی اورید گارت ایثار حالا می خواهید بدهید این همه دارید پول خرج این وان می کنید ما با صورت سرخ داریم زندگی می کنیم چرا حقوق برای جانبازان زیر 25 درصد تایین نمی کنید همه ما با دشمن جنگیدیم


من برایت حقوق صادر مبکنم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi