شناسه خبر : 61704
چهارشنبه 25 مهر 1397 , 15:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید:

ویلچر و سایر تجهیزات پزشکی جانبازان بصورت دوره‌ای توزیع می‌شود

تمام جانبازان عزیز گردنی و نخاعی و یا جانباز گران‌قدری که به دلیل سکته امکان تحرک از آن‌ها سلب شده است به‌طور دوره‌ای ویلچر دریافت می‌کنند.

فاش نیوز - دکتر"عبدالرضا عباسپور" معاون بهداشت و درمان بنیادشهید و امور ایثارگران درباره اختصاص ویلچر به جانبازان، گفت: ویلچرها دارای انواع مختلفی از جمله ویلچر حمام، ویلچر فعال، ویلچر ایستا و ویلچر استاندارد هستند و تمام این ویلچرها به‌صورت دوره‌ای یعنی هر 3 و نیم تا 5 سال یک بار به صورت رایگان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختیار جانبازان نخاعی کمری و گردنی قرار می‌گیرد. ضمناً جانبازانی که به دلیل بیماری‌های خاص مانند سکته مغزی نیازمند ویلچر هستند نیز ویلچر دریافت می‌کنند.

وی افزود: ممکن است جانبازان عزیزی که ویلچرشان مستعمل شده و دوره استفاده از آن به سر رسیده است مدتی در انتظار ویلچر جدید بمانند، اما حتماً ویلچر نو را به‌صورت رایگان از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت می‌کنند و هیچ جانباز نخاعی کمری و گردنی بدون ویلچر نیست.
معاون بهداشت و درمان بنیاد تصریح کرد: زمانی که جانباز برای خرید ویلچر جدید به هر دلیلی راسآ اقدام کند، بنیاد طبق ضابطه و تعرفه مشخص شده با ارائه اسناد مثبته مالی هزینه را پرداخت می‌کند.
عباسپور در پایان گفت: در حال حاضر حدود 6 هزار جانباز ویلچری تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که حدود 2 هزار نفر از این عزیزان جانباز نخاعی و بقیه دارای عوارض دیگر مانند قطع عضو اندام تحتانی، سکته مغزی، همی‌پلژی و... هستند.

منبع: ایثار

اینستاگرام
شدت ناکارآمدی و سوءمدیریت معاون بهداشت و درمان بنیاد در تامین کمی و کیفی تجهیزات توانبخشی و اقلام مصرفی بهداشتی جانبازان حقیقتا" حیرت انگیز و از این عجیب تر مماشات و سهل انگاری انجمنها و تشکلهای جانبازی در این خصوص است.
جناب اقای دکتر ، بله هیچ جانبازی بدون ویلچر نیست ولی اولا از زمان تحویل ویلچرهای جدید که بقول خودتان ۳ونیم سال تا ۵ سال است خیلی گدشته و هنوز ویلچر توزیع نشده دوما ویلچرهایی هم که تاالان توزیع شده ویلچرهای مطلوب ومناسب جانبازان نخاعی نبوده ونیست این درحالیه که ویلچر خوب برای جانباز نخاعی از نون شب واجبتره وباز درکمال تعجب این درحالیه که درهمین اثنای نبود ویلچر برای نخاعیها ، چند صد عدد ویلچر المانی وبا برندی که تابحال بخاطر قیمت بالاش حاصربه خرید برای نخاعی ها نشدید رو برای قطع عصوها خریداری کردید وتوزیع کردید این همه اجحاف درحق نخاعیها برای چیست؟ چون تعدادشون زیاده باید تاوانش رو ببینند ؟؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi