شناسه خبر : 61711
چهارشنبه 25 مهر 1397 , 11:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درباره رزمندگان معسر، بیمه، سنوات و ادامه تحصیل

س - طرح 15 رمضان معسر یک سال است حقوقم نمیدن. میگن بوجه نیست.

ج- یکی از معضلات کمک معیشت ایثارگران معسر اعم از رزمنده، جانباز و آزاده عدم تامین منابع مالی این مصوبات مجلس است که در برقراری آن برای عده ای و عدم توجه به دیگران نوعی تبعیض را تداعی می کند. وقتی همه ایثارگرند و مشکل معیشت دارند، چرا با محدود کردن منابع به عده ای ظلم شود؟ مجلس و دولت باید پاسخگو باشند.

 

س - همسرم ایثارگره. تو جبهه ریه هاشم مشکل گرفت. اما هیچوقت دنبالش نبوده. به زحمت همین کارت رو به خاطر سریازی پسرم با اجبار من گرفت. علی ایحال ما بیمه نیستی هیچ نوع بیمه ای. میتونه بیمه بشه؟ جنوب زندگی می کنیم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

ج- بارها متذکر شده ایم که رزمندگان با عنایت به اینکه حسب قانون سازمان ساتا متولی امور آنان شده است لکن به دلیل عدم فعال شدن حق این عزیزان تضییع می شود. قوانین متعددی خصوصا" در سال های اخیر برای رزمندگان به تصویب رسیده است که بیمه هم بخشی از آن است. امید است وزیر دفاع همتی بکند و ساختار رسیدگی به امور رزمندگان را سریع تر در ساتا به وجود آورد.

 

س - پدر بنده سال 66 به شهادت رسیدند و آن زمان فرزند صغیر نداشتند و مادرم چند سالی حقوق ایشان را ازبنیاد دریافت وسال 72 فوت کردند و ازآن تاریخ ما هیچگونه حقوق و مستمری از بنیاد نگرفتیم. حال باتوجه به اینکه از شهادت ایشان 30 سال می گذرد، آیا سنوات (پاداش پایان خدمت) به فرزندان تعلق می گیرد یا خیر؟

ج- قانون پرداخت پاداش پایان خدمت از سال 75 به تصویب رسیده است و قبل از آن در دستگاه های اجرایی بر مبنای هر سال 15 روز اقداماتی انجام می شده است. حقوق و مستمری دارای شرایطی است که در آیین نامه اجرایی قانون حالت اشتغال تعریف شده است اگر مشمول می بودید به شما پرداخت می شد. اما درباره پاداش پایان خدمت اگربر اساس دستگاه اجرایی محل خدمت پدر شهید شما پاداش پایان خدمت تعلق می گرفته است،‌ برابر تبصره 2 ماده یک قانون پرداخت پاداش پایان خدمت این مبلغ به وراث قانونی موضوع ماده 86 قانون استخدام کشوری پرداخت می شود.

 

س- من همسر جانباز 30 درصد شیمیایی و اعصاب و روان هستم. کارمند قراردادی دستگاه دولتی می باشم که در مقطع دکتری مشغول به تحصیل می باشم. آیا قوانین مربوط به ادامه تحصیل ایثارگری شامل اینجانب می شود؟ با تشکر فراوان از لطف شما.

ج- اگر منظورتان مامویت آموزشی است خیر ولی معافیت از شهریه بله.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سه ماه پیش یکی از مسئولان ایثارگران ارتش ، مستقر در ستاد نیروهای مسلح در همین سایت اعلام نمودند !!! " در یک ماه آینده برای کلیه رزمندگان کارت ایثار با توجه به تصویب شدن " سند راهبردی رزمندگان " صادر میشود ./

لذا پیشنهاد میگردد ، چتاتچه توان انجام اموری از موضوع رزمندگان را ندارید ، لطفا بصورت کلی در تریبون اعلام نفرمایید ولسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi