شناسه خبر : 61712
چهارشنبه 25 مهر 1397 , 11:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وام مسکن و بیمه تکمیلی برای کل ایثارگران است

بسیجی آزاده و جانباز 40 درصد هستم مدت اسارتم 9 ماه است؟ الان کل آزادگان از مزایای قانونی بهره مند هستند. ولی من مراجعه کردم می گویند چون مدت اسارت شما کم بوده است شامل شما نمی شود. من باید چکار کنم، در صورتی که در سال 59 اسیر شدم و  13 ساله بودم.آیا ماده 38 شامل من می شود؟


- برخی تسهیلات و امتیازات نه فقط برای آزادگان بلکه برای جانبازان و رزمندگان هم بر اساس میزان درصد جانبازی و یا مدت رزمندگی است ولی همه موارد چنین نیست لذا باید مورد مشخص سوال شود تا معلوم گردد میزان اسارت در آن موثر است یا خیر .

 

 بنده لیسانس حقوق گرفتم فرزند آزاده و جانباز هستم و بیکارم؟ تا حدودی گشتم اما چیزی پیدا نکردم و هیچ گونه اطلاعی از بخشنامه و اطلاعیه های بنیاد شهید و ایثارگران ندارم ،لیسانس حقوق گرفتم فرزند آزاده و جانباز و بیکارم، آیا بنیاد می تواند برای اشتغال کمکی کند.


ج-  اگر به دنبال استخدام هستید باید منتظر اعلام مجوزهای جذب که هر سال اعلام می شود باشید تا با شرکت در آزمون آن و استفاده از سهمیه استخدام شوید ، در غیر اینصورت با استفاده از مجوزهای دیگر مانند کانون وکلا یا تاسیس موسسه حقوقی  و یا بهره مندی از تسهیلات وام صندوق اشتغال ایثارگران به دنبال شغل مورد علاقه خود باشید .

 

 آیا بعد از اخد مدرک دکتری دانشگاه موظف به اعمال مدرک تحصیلی بنده است؟ بنده فرزند جانباز 30% در مقطع دکتری حسابداری (ورودی 95) مشغول به تحصیل و کارمند دانشگاه علوم پزشکی هستم که با لیسانس  استخدام شدم. در سال 90 مدرک فوق لیسانس را اعمال کردم. آیا بعد از اخد مدرک دکتری دانشگاه موظف به اعمال مدرک تحصیلی بنده است یا خیر؟

-  ایثارگران و خانواده آنها مشمول قوانین و مقررات خاص خود می باشند و در همان ابلاغیه سازمان مدیریت به این موضوع اشاره شده است ،‌لذا اعمال مدرک شما منع قانونی ندارد .

 

 لطفا بفرمایید وام مسکن و بیمه تکمیلی برای کل ایثارگران است یا نه؟ چون من وظیفه بودم و سیزده ماه جبهه و کارت ایثارگری ارتش هم دارم .

- سلام وام مسکن به رزمندگان تعلق می گیرد و بیمه های درمانی هم مشمول آنان می شود لکن به دلیل اینکه متولی امور رزمندگان که سازمان ساتا می باشد در این زمینه فعال نیست،‌حقوق رزمندگان پایمال می شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi