شناسه خبر : 61716
چهارشنبه 25 مهر 1397 , 12:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یاد شهید حججی به «دورک» می‌رود

در آستانه اربعین حسینی کتاب سربلند(روایت زندگی شهید مدافع حرم محسن حججی) توسط خانواده شهید، دوستان و همرزمانش در مسجد فاطمه الزهراء(س) روستای محروم دورک رونمایی می شود.

کتاب سربلند به قلم محمدعلی جعفری نوشته و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. که خانواده و هم رزمانش برای رونمایی از این کتاب طی دو روز به روستایی سفر می کنند که مردمش شهید و دوستان جهادگرش را به تلاش و کوشش برای برپایی یک مسجد می شناسند.

روستای دورک که در پشت کوه فریدونشهر اصفهان قرار دارد همان روستایی است که شهید حججی با دوستانش در موسسه شهید کاظمی چند تابستان را در قالب اردوهای جهادی برای ساخت مسجد فاطمه زهراء سلام الله علیها در آنجا سپری کردند و سه تابستان، پیش از تابستانِ سرخ زندگیش کار ساختِ مسجد فاطمه زهرا سلام الله علیها به پایان رسید.

بخشی از خاطرات شیرین جهادی شهید حججی که در کتاب «سربلند» به چاپ رسیده است از سفرهای جهادی او به روستاهای آن منطقه است و دوستانش به یاد خاطراتش در جمع مردان و زنانی است که جهاد محسن حججی را به چشم دیده اند میهمان خواهند بود.

در این برنامه دو روزه که در روزهای 26 و 27 مهرماه صورت می گیرد درآمد حاصل از فروش کتاب سربلند جهت ساخت مسجد روستای کمرون که سال قبل مراحل شروع ساختش آغاز گردیده هزینه خواهد شد.

همچنین پایگاه بسیج روستای وستگان بنام شهید محسن حججی افتتاح شده و تعداد دویست بسته مواد غذایی بین خانواده های روستاهای کمرون، وستگان، دورک، وزوه و کاهگانک توزیع خواهد شد.

برنامه بعدی جهادی موسسه شهید کاظمی ان شالله ایجاد جاده برای روستای حیران است که داری 300 نفر  از خانواده سادات هستند و این روستا فاقد آب برق و جاده است و در دمای بسیار پایین بین کوههای پر برف زاگرس زندگی سختی را سپری می کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi