شناسه خبر : 61722
چهارشنبه 25 مهر 1397 , 14:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری جشنواره استانی «نامه ای به یک شهید»

مدیرکل بنیاد شهید گیلان خبر داد:

گروه اجتماعی - پاکاری، از برگزاری سومین جشنواره استانی «نامه‌ای به یک شهید» به‌مناسبت روز بزرگداشت شهدا خبر داد و گفت: ۲۰ آذر آخرین مهلت شرکت در جشنواره مذکور است.

 

 

 

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری سومین جشنواره استانی «نامه‌ای به یک شهید» به مناسبت ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا خبر داد و اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقه رستگاری دنیوی و اخروی امت اسلام در گرو اعتلای حیات معنوی و تحقق احکام الهی و آموزه‌های دینی است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام و فرهنگ غنی و متعالی تشیع واجد عالی‌ترین منابع و مبانی این اعتلای معنوی و فرهنگی است، افزود: میزان تحقق و تعیین این مبانی، حدود رسیدن به ‌مراتب معینی از عزت و اقتدار تاریخی در شئون مختلف حیات اجتماعی را رقم می‌زند و بی‌گمان، اوج اصالت و کمال این جهان‌بینی و تعالی را در فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت می‌توان درک و تحلیل کرد و به منصه ظهور و بروز انسانی و اجتماعی رساند.

این مقام مسئول، با اشاره به برگزاری جشنواره مذکور با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: جشنواره «نامه ای به یک شهید» علاوه بر زنده نگه ‌داشتن یاد و نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان دانش آموزان به ‌عنوان آینده‌سازان این جامعه، زمینه‌ای را جهت تقویت انگیزه و همچنین دریافت ایده‌ها و تولید آثار فاخر در این عرصه با مشارکت قشر دانش‌آموز فراهم می کند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، اجرای برنامه‌های ترویجی به ‌منظور بزرگداشت روز شهدا و تعمیق آگاهی اقشار مختلف جامعه، ایجاد ارتباط نزدیک و درک عمیق‌تر نسل جوان از جمله دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، بهره‌گیری از ابتکار و اندیشه‌های دانش آموزان در تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت، بهره‌برداری و استفاده از محتوای تولید شده در رسانه‌های مختلف و شبکه‌های مجازی و بزرگداشت روز شهدا با استفاده از تعداد قابل ‌توجه دانش آموزان و خانواده‌هایشان را از جمله اهداف برگزاری جشنواره «نامه ای به یک شهید» دانست و افزود: سال ۹۵ بیش از ۵ هزار اثر و سال گذشته بیش از ۱۱ هزار اثر از سوی دانش آموزان استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه جشنواره مذکور در دو بخش نامه و شعر برگزار می‌شود، گفت: بخش نامه مخصوص دانش آموزان پایه سوم مقطع ابتدایی تا پایان مقطع متوسطه دوم است، اما بخش شعر برای دو گروه سنی ۹ تا ۱۳ سال و ۱۴ تا ۱۸ سال و در دو قالب آزاد و کلاسیک برگزار می شود.

پاکاری، «انتظار شهدا از دانش آموزان» و «وظایف دانش آموزان در قبال خانواده شهدا» را محور نامه ها و اشعار دانست و بیان کرد: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت از منظر دانش آموزان، بیان وظایف امروز دانش آموزان نسبت به آرمان‌های شهدا، تاثیرگذاری و جذب مخاطب، رعایت نکات ادبی و قواعد دستوری در نگارش انشا و رعایت ایجاز و اختصار از جمله شاخص های انتخاب آثار برتر است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان می‌توانند آثار خود را به ‌صورت الکترونیکی و از طریق درگاه ایجاد شده بر روی پایگاه جامع فرهنگ ایثار و شهادت به نشانی «http://gilan.navideshahed.com» ارسال کنند، متذکر شد: همچنین مدارس سراسر استان می‌توانند پس از جمع‌آوری آثار دانش آموزان تحت پوشش خود نسبت به تحویل آن به ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ها اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با اشاره به انتشار فراخوان سومین جشنواره استانی «نامه ای به یک شهید» از ۲۰ مهر، عنوان کرد: ۲۰ آذر آخرین مهلت ارسال آثار است و داوری آثار تا ۱۵ بهمن به اتمام می رسد. همچنین اختتامیه جشنواره مذکور در هفته بزرگداشت شهدا در اسفندماه برگزار خواهد شد و از ۴۰ نفر از دانش آموزان منتخب در این طرح که توسط هیئت‌ داوران انتخاب ‌شده‌اند، تجلیل می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi