شناسه خبر : 61733
پنجشنبه 26 مهر 1397 , 13:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آرزو دارم مادر شهید هم بشوم

 
 
آرزو دارم مادر شهید هم بشوم
 
شهیدخبر: همسر شهید سامانلو از شهدای مدافع حرم که دختر شهید رباط جزی نیز هست، آرزو دارد روزی به افتخار مادر شهید بودن نیز نایل شود.
  

«راه من» عنوان برنامه ای در 40 قسمت و به مناسبت پاسداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است برنامه ای گفت وگومحور که می کوشد در هر برنامه، اسوه ای از اسوه های این انقلاب شکوهمند را به مردم معرفی کند اسوه هایی که یکی از آن ها، شهید مدافع حرم، سعید سامانلو است.

 

 «راه من» در برنامه این هفته خود، میزبان همسر ایثارگر شهید مدافع حرم، شهید سعید سامانلو بود.

سارا سادات رباط جزی، خود فرزند شهیدی است که پس از سال ها مجاهدت در جنگ تحمیلی و تحمل جانبازی و ایثارگری، در سال های پس از دفاع مقدس و با ناجوانمردی منافقان کوردل، شربت شهادت نوشید.

وقتی سعید به خواستگاری دختر شهید رباط جزی آمد وی دانشجوی رشته روانشناسی بود و سعید هم در دانشگاه، حسابداری می خواند.

در جلسه خواستگاری، سعید چنین گفت که از شهید رباط جزی خواسته است تا اگر لیاقت همسری دخترش را دارد برایش دعا کند و البته سعید از خود سارا سادات هم خواست تا دعا کند توفیق شهادت نصیب او هم بشود.

زندگی این زوج خوشبخت از سال 1381 آغاز شد و پس از چندی از شروع این زندگی، سعید در دانشگاه امام حسین (ع) پذیرفته شد تا فصل جدیدی از زندگی این زوج عاشق سامان گیرد.

سارا سادات از آن روزها این چنین یاد می کند:

«سعید در داخل خانه بسیار شوخ بود و مسائل بیرون از خانه را به درون خانه نمی آورد.

او در زندگی تلاش می کرد تا مرا برای جانبازی یا شهادت خود راضی کند.

زندگی مشترک ما، آغاز چالشی جدید برای من بود. می گفت شهادت هر شهید به این معناست که گویی واقعه عاشورا در حال تکرار شدن است.

وقتی بحث دفاع از حرم پیش آمد؛ به من می گفت این عزاداری های ما برای شهدای مدافع حرم، به این معناست که ما هم برای یاری امام حسین (ع) و یارانش آماده ایم؛ پس باید در عمل هم به یاری آنان برویم.

از من می پرسید: این حرف ها را قبول داری؟ قبول داری که نباید امام را تنها بگذاریم؟ اگر اجازه ندهی که برای دفاع از حرم بروم؛ نمی روم؛ اما خودت جواب عمه جانت، حضرت زینب (س) را بده.

این حرف ها را در چند نوبت و آرام آرام با من در میان می گذاشت و در حقیقت مرا با چالشی جدید در زندگی مواجه می کرد.

من پیش از آن که همسر سعید بشوم؛ فرزند شهید بودم ؛ اما در حقیقت این سعید بود که نگاه مرا به این جریان کامل کرد و سبب شد تا با خیال راحت و با آرامش باطن، با رفتنش برای دفاع از حرم موافقت کنم.»

سعید اما هر بار که از سوریه باز می گشت باز آن چنان محیط خانه را برای همسر و دو فرزندش، علی و محمدحسین بانشاط می کرد که همه دلتنگی ها از بین می رفت.

و هر بار هم که مجددا اعزام می شد از سارا سادات و علی و محمدحسین می خواست تا دم در وی را بدرقه کنند. لحظه خداحافظی هم از آنان می خواست تا پشت سر مسافر آب بریزند و در همان لحظه، خود را جلو می انداخت و خیس می شد و می گفت: حالا که خیس شدم؛ دیگر معلوم نیست برگردم یا نه.

سعید سرانجام پس از سه بار اعزام از قم و 13 سال زندگی مشترک آسمانی شد اما همسرش هنوز هم او را در زندگی، یار و یاور خود می بیند:

«بدون اغراق عرض می کنم که الان اصلاً این احساس را ندارم که سعیدم را از دست داده ام، البته بُعد فیزیکی ایشان ظاهرا در کنار من نیست اما وقتی از او کمک می خواهم واقعا مرا یاری می دهد.

این مسئله حتی برای علی و به ویژه محمدحسین هم مصداق دارد یعنی گاهی محمدحسین کارهایی را انجام می دهد که من و علی مطمئن هستیم بدون کمک ما نمی توانسته آن کار را انجام دهد و وقتی از او درباره انجام آن کار می پرسیم می گوید که بابا آمد و مرا کمک کرد و رفت و گفت دوباره بر می گردم.»

و قطعا این کمک ها تداوم خواهد داشت چراکه وعده الهی همین است که «اگر خدا را یاری کنیم او هم ما را یاری خواهد کرد و گام هایمان را استوار می سازد».

اکنون سارا سادات رباط جزی به عنوان یک فرزند شهید و همسر شهید، آرزوی متعالی دیگری هم در ذهن دارد:

«امیدوارم که با دعای خیر همه، توفیق داشته باشم که عنوان مادر شهید را نیز داشته باشم و فرزندانم نیز در رکاب آقا امام زمان (عج) به سعادت و شهادت نائل آیند.»

کلام پایانی همسر شهید سامانلو نیز دعایی برآمده از عُمق جان بود:

«دعای همیشگی ام این است که إن شاء الله همه از شیعیان واقعی و یاوران حقیقی آقا امام زمان (عج) باشیم و مثل شهدایمان زندگی کنیم و راهشان را ادامه دهیم.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi