شناسه خبر : 61760
شنبه 28 مهر 1397 , 13:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نظر مفتی اهل سنت:

راهپیمایی اربعین مستحب، بلکه واجب باشد

مفتی عبدالرزاق رهبر درباره راهپیمایی اربعین می‌گوید: این راهپیمایی به دلیل ارزش بالایی که برای وحدت و معنویت دارد، نه تنها مغایرتی با مبانی اهل سنت ندارد بلکه امری مستحب و تأکید شده که همه‌ساله حضور اهل سنت در این مراسم قابل‌توجه بوده است.

نظر "مفتی اهل سنت" درباره راهپیمایی اربعین: نه تنها مستحب بلکه ممکن است واجب باشد

مفتی عبدالرزاق رهبر نماینده اهل سنت حنفی‌های ایران در مراسم حج و امام‌جمعه آق‌قلا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مراسم راهپیمایی اربعین، گفت: سال گذشته در این مراسم بزرگ حضور یافتم و امیدوارم توفیق داشته باشم تا در مراسم امسال نیز حضور یابیم.

وی گفت: زیارت امام حسین و ائمه اطهار در مبانی اهل سنت بسیار تأکید شده است و در حقیقت عشق و علاقه به اهل‌بیت پیامبر بر هر مسلمانی لازم و واجب است و این مسئله اختصاصی خاصی به شیعه یا سنی ندارد و شامل همه مسلمانان می‌شود؛  این راهپیمایی به دلیل ارزش بالایی که برای وحدت و معنویت دارد، نه تنها مغایرتی با مبانی اهل سنت ندارد بلکه امری مستحب و تأکید شده که همه‌ساله حضور اهل سنت در این مراسم قابل‌توجه بوده است.

عبدالرزاق رهبر، تصریح کرد: مجتهدین مسلم اهل سنت زیارت امام حسین را مستحب و برخی از آنها حتی واجب شمرده‌اند؛ لذا اهل سنت برای استفاده از معنویات این مراسم، در راهپیمایی حضور می‌یابند تا ضمن اعلام وحدت و برادری با برادران شیعه خود، مانور وحدت و یکپارچگی را برگزار کنند؛ امروز همه دنیا چشم به مسیر کربلا دوخته و همه می‌بیند که شیعه و سنی چگونه دست‌به‌دست هم داده و به زیارت امام حسین می‌روند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi