شناسه خبر : 61782
یکشنبه 29 مهر 1397 , 15:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۳پیشنهاد برای مشکلات معیشتی

مشکانی- احتراما" با عنایت به اینکه رزمندگان و فرزندان آنان از بسیاری از مزایا محروم اند که این امر موجبات تبعیض را بین آنان با سایر ایثارگران فراهم می آورد به نحوی که در این گذر از ایام که رزمندگان به جهت عدم وجود ممر درآمدی به نسبت سایر ایثارگران اعم از جانبازان و آزادگان در وضعیت بد معیشتی قرار دارند و حتی در فراهم نمودن امکان و اسباب حداقلی ازدواج خود و فرزندانشان نیز با موانع جدی مواجه میباشد.

 لذا در این راستا با توجه به در پیش رو بودن تقدیم لایحه بودجه سال 1398 از سوی دولت محترم به مجلس شورای اسلامی با تقدیم موارد پیشنهادی به حضورتان خواهشمند است با ملحوظ نظر قرار دادن موارد یاد شده دستور فرمائید اقدامات لازم را در خصوص حل مشکلات رزمندگان سرافراز و فرزندان آنان به عمل آورند.

پیشنهاد اول: شمول مبلغ وام دو برابری ازدواج موضوع ماده 50 قانون جامع ایثارگران به رزمندگان و فرزندان آنان

پیشنهاد دوم: تبدیل کمک معیشت به حقوق در جهت تامین امنیت معیشتی و روانی ایثارگران مشمول با توجه به مشکلات موجود اعم از قطع کمک معیشت و... با تقدیم بند پیشنهادی جهت اعمال در لایحه بودجه سال 1398 با این عنوان:

 بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح مکلفند به رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه خدمت در جبهه٬ جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال با الویت مشمولین کم درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی باشند٬ ماهانه حداقل حقوق کارکنان دولت را پرداخت کند.

پیشنهاد سوم: بازنشستگی رزمندگان براساس آخرین حقوق و دستمزد مشمول کسور بازنشستگی با عنایت به محرومیت آنان از این مزیت قانونی برخلاف سایر ایثارگران اعم از جانبازان با هر درصد و آزادگان و همسر و فرزندان شهداء و بااشاره به اینکه اکثر رزمندگان شاغل در بخش دولتی و خصوصی در شرف رسیدن به سن بازنشستگی میباشند و اکثر رزمندگان شاغل دارای سطح درآمدی حداقلی میباشند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام اقای مشکانی پیشنهاد اول و دوم بسیار عالی و قابلیت طرح در مجلس را دارد و بخاطر همین امیداوم همه نماینده ها هم حمایت کنند و امسال در قانون دیده شود بجای پیشنهاد سوم کاش وام مسکن رزمنده ها را بگذارید . چون این وام مسکن رزمنده ها همه زیر ساخت های قانونی اش اماده است .
پیشنهاد سوم به دلایل زیادی قابل طرح نیست اگر مایل هستید مطرح کنم
چه فایده؟؟ مگه تا حالا کم تو قنون دیده شده؟ کدومش اجرا شد؟
دوست عزیز بند سوم پیشنهادش که مهمترینش بود نادیده گرفتی؟
سلام پیشنهاد سوم به دلیل نداشتن زیرساخت های قانونی مردود است
الان در مورد جانبازان هم اجرا نمی شود جون قابلیت اجرایی ندارد .
صندوق های بازنشستگی هم باید این موضوع را قبول کنند که با شرایط فعلی صندوق ها محال است .
فرض کنید رزمنده ای در سه ماه اخر خدمت پست مدیرکلی بگیرد و رقم قابل توجهی به حقوقش اضافه بشه ، حالا صندوق از کجا باید دهها سال این قانون را اجرا کند ، بدون انکه کسورات را قبلا از کارمند گرفته باشد؟
باسلام
مثال برادر بزرگواری که در بازنشستگی رزمندگان مدیر کل رزمنده ای را مثال زدند موردی خواهد بود چرا که اکثر رزمندگان شاغل چه در بخش دولتی و خصوصی از سقف حقوق پایین تری نسبت به سایر ایثارگران اعم از جانبازان آزادگان و... برخوردارند و این طرح در صورت تصویب خواهد توانست ضمن رفع تبعیض باعث تقویت بنیه مالی این عزیزان تا حدی فراهم آورد.
دوستان خوبم من که نماینده مجلس نیستم،
هر مصوبه ای برای اینکه با قوت رای بیاره ، باید دلیل و منطق محکم و اساسی داشته باشد و پشتوانه قانونی .
اگر وام مسکن امسال تامین اعتبار بشه، همه رزمنده ها نفع می برند به نظر شما بهتر نیست ؟
من خودم سال 96 وام مسکن گرفتم. دوست دارم همه رزمنده ها هم از این وام برای خودشان و یا فرزندان استفاده کنند .
دوست عزیز اقای الف ب که میفرمایید سال 96 وام مسکن گرفتی! میشه راهنمایی کنید ما هم بتونیم بگیریم.
به داد رزمندگان معسر زیر شش ماه داوطلب برسید که خانه ی عمر بر باد است.
رزمندگان زیر 6 ماه داوطلب را همانند سایر همرزمان مشمول دریافت کمک معیشت قرار بدهید.
من الله توفیق

مگه چه گلی به سر رزمندگان بالای شش ماه زدند؟
سلام جناب آقای مشکانی عزیز و گرامی براساس ماده 17 که تصویب و ابلاغ شده است کلیه ایثارگران فاقد درآمد و هرگونه سرمایه کار مشمول دریافت حقوق ماهیانه مطابق مصوبات کار و امور اجتماعی خواهند شد. در این صورت هرسال حقوق ماهیانه با محاسبه و افزایش نرخ نورم همسان کارکنان شاغل تعیین میشود و به ایثارگران فاقد درآمد و سرمایه کار پرداخت خواهد شد.
بنظر میرسد اینگونه حقوق فقط شامل ایثارگران ساکن روستا شود زیرا اغلب ایثارگران ساکن شهرها دارای سرمایه کار هستند که لازم است خودشان را با شرایط قانون همسان سازی کنند تا حقوق تعلق گیرد.
ایثارگران بدانند:
در صورتیکه در سه ماه پایان سال بازنشسته شوید به نفعتان است . یعنی درتاریخ های اول دی یا اول بهمن در این صورت با توجه به افزایش حقوق امسال که 6% بود فقط حدود 3% از حقوقتان کم میشه .
در این صورت میانگین حقوق دو سال بهترین رقم را خواهد داشت . و تفاوت زیادی با اخرین حقوق نداره .
در صندوق کشوری اخرین ضریب سال برای میانگین دو سال حساب میشه واگر کارمندی 33سال سابقه داشته باشه حقوقش اصلا کم نمیشه چون به ازای هر سال 2.5 افزایش خواهد داشت .
حقوق بازنشستگی از مالیات و بیمه معاف است .
باسلام خواهشا تبدیل وضعیت فرزندان جانباز۲۵درصدوباللتررادروزارت نفت پیگیری کنیدالان نزدیک چهارسال می باشدشاغل هستیم بصورت پیمانی ووزارت نفت قانون رواجرانمیکند
سلام اقای مشکای من باهمه حرفهای که میزنی موافقم شما خوب میدانی که رزمندگان درجبههای چه خدمتی برای این مملکت انجام دادن ولی هزاران حیف که مسولین ودولتمردان درحق مااجحاف کردن ۳۰سال ازجنگ گذاشته هنوزتبعیض وناراضایتی درهمه امورپا برجاست کی این مسولین بنیاد شهیدودیگران میخواهندبه ایثارگران جانبازان مدمت کنندوقتی که ازدنیارفتن ایا این مسولین به حرفهای اماو وذهبری گوش کردهاند منجانبازی موج گرفتگی وناشنوای دارم ولی پزشکان وخود ریس ایثارگران ارتش درحق من واجحاف کردن فقط درصدزدن برای ترکش ها وبقیه درد.رنجی که یالها باناراحتی اعصاب وناشنوای که مدام توی گوش وزوز میکند بااین که من یک کارگرساده هستم وتحت هیچ نهادی نیستم وتمام استعلامهای که بنیاد گفتن من اوردم وحتی درسال۹۲دیسک کمرم راعمل کردم وباعث فلج شدن پایم وبی حسی شد که دیگرنمیتوانم کارگری کنمدارای۵سرعایله ام بازمدارکهای بیمارستانی وتاییدیه پزشگی به بنیاد دادم که پرونده برای کمک معیشت جانبازای درست کنندازاول سال ۹۷تاله امروز هرچه پیگیری کردم میگویند پرونده من رافرستادن برای تعین وتکلیف به تهران هرموقع که میروم همین جواب رابه من میدن ایا سزاواراست ازشمااقای مشکای مواهش میکنم پیگیری این چنین پروندهای باشیدماکه دستمان کوتاه است شما برای این رزمندگان جبهه دفاع گنیداگرهم وقتی داریدپیام مرا پیگیری کنیدوجواب من رابدهید ممنونم
سلام
خواهشمندم به ایثارگرانی که در خانه یک بیمار صعب العلاج دارند یک کمک ویژه بشود واقعا با این وضع گرونی نگهداری از همسر یا فرزند بیمار بسیار وحشتناک است چه رسد که ما جانبازان مشکلات شخصی خودمان مزید بر علت میشود . خداوند به این عزیزان صبر جلیل و مضاعف عنایت بفرماید .
سلام عزیزان،دوهفته قبل زیرنویس شبکه خبر عنوان نمود هیئت وزیران کمک معیشت رزمندگان فاقد شغل را مصوب کرد وهمچنین 9/6درصد وام خرید مسکن را افزایش دادند،
اما اگر وارد جزئیات بشویم خواهیم دید که در راهکارهای پرداخت این واریزی اولویتهای درصد و مدت زمان حضور درجبهه وتشکیل کمیسیون ازکارافتادگی و غیره وغیره را مطرح کردند،،یعنی راه فرار به جلو،چرا چون تشخیص تمایزاین تبعیضات زمانبر هست،وقابل اجرا نیست واگر هم بشود در زمانهای دور،
اگر دولت بی تدبیر لایعقل فریبکار میخواست کاری برای این عزیزان که دیگه عمری هم برایشون متصور نخواهد بود انجام بدهد حقوق مشخصی تعیین میکرد واز همین ماه قبل دستور پرداخت میداد پس نتیجه اینه که این بنده نالایق انتقامگیر هنوز بر اسب انتقام سوار هست وفریبکارانه که در اصل خودش را فریب داده ومیدهد اراده ای برای پرداخت حقوق شرعی و قانونی عزیزان غریب ودلشکسته مغموم ندارد،این ترفند مزورانه جناب روحانی پیشکش برای خودت،این ترفندها کهنه و قدیمی است ازسال شصت تابحال چندسال گذشته با همین بیعدالتیها وخوی کاخ نشینی و گرایش شما بسمت اشرافیگری مملکت را دچار بحران و تورم نمودید وغضب خدا روز بروز افزونتر،متاسفانه دراین میان خشک وتر میسوزند کاش خدا خودشون رو گرفتار مصیبت وبلا میکرد،
یارب،یارب یارب،بک یا الله،بک یا الله،بک یا الله،،
اما عزیزان فرج و ظهور آقا امام زمان ،ع،عج،انشاءالله بسیار نزدیک است دعا کنیم شب وروز،
اللهم عجل لولیک الفرج،آمین،
تاکی دوروغ دوروغ تحویل ما میدهید مگر ما چه گناهی کردهیم که جواب مارا نمی دهید که باید بیکار باشیم و شهر مند زن و بچه هایمان باشیم خدا از شما نگذرد که این همه ز ولم درحق ما رزمندگان میکنید خدا به داد ما برس بیکارم گوش نهند نان ندارم زندگی برام خیلی سخت شود مرگ به طراز این زندگی هست تا کی خدای تا کی رنج بکشیم کمک کنید زن و فرزندانم گناه دارند تاکی خدایا تا کی تاکی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi