شناسه خبر : 61784
یکشنبه 29 مهر 1397 , 16:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تلاش برای تصویب طرح لغو ابطال ماموریت آموزشی فرزندان جانباز

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از آمادگی نمایندگان ملت برای تصویب طرح دو فوریتی لغو ابطال ماموریت آموزشی فرزندان جانباز بالای ۲۵ درصد خبر داد.

فاش نیوز- رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از آمادگی نمایندگان ملت برای تصویب طرح دوفوریتی لغو ابطال ماموریت آموزشی فرزندان جانباز بالای 25 درصد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان با ابراز نگرانی از دست اندازی به قوانین ایثارگری از سوی دستگاه های اداری خاطرنشان کرد:

 یکی از دغدغه ها و نگرانی های ما به عنوان فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی فراموش کردن و به ورطه فراموشی سپردن کسانی است که در راه این انقلاب و نظام و کشور، بهترین دوره عمر خود را در سنگرهای نبرد یا پشت خاکریزها یا در سیاه چال های صدام گذراندند.

وی افزود: این عزیزان به عنوان مجاهدان در راه خدا و مومنان واقعی به ندای امام شان لبیک گفتند و به جبهه های حق علیه باطل در دوران جنگ تحمیلی شتافتند.

نوروزی خاطرنشان کرد: کسانی که در آن دوره به جبهه رفتند، یک میلیون نفر را شامل می شدند و از چهل میلیون نفر جمعیت کشور در آن دوران یک چهلم به جبهه ها رفتند.

انتظار این بوده و هست که مسئولان حکومتی و دولتی، قوه قضائیه، مقننه به ایثارگران در شرایطی فعلی توجه ویژه ای داشته باشند.

رئیس فراکسیون ایثارگران ادامه داد: اصل توجه به ایثارگر، جانباز و رزمنده در جهان یک امر پذیرفته شده ای است. امروز کشورهای پیشرفته جهان، از نظر وجاهت اجتماعی، سیاسی و اداری نگاه ویژه ای به رزمندگان خود دارند.

 نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه اخیرا در کشورمان شاهد این موضوع بودیم که برخی از نهادهای قانونگذاری و بخش های دولتی، نسبت به ایثارگران کم توجهی می کنند.

 به طور مثال قانون منع بکارگیری بازنشستگان را که مجلس تصویب کرده است، را نگاه کنید. ما در قانون تصویب کردیم که نباید بازنشسته را بکار گرفت، اما اینکه عده ای آن را حتی به ایثارگران و مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تسری بدهند و بخواهند امتیازات قانونی آنها را تحت الشعاع قرار دهند این ظلمی نابخشودنی است.

 سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس دهم در خصوص سهمیه دانشگاهی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و آخرین تعدیل ها در آن متذکر شد: توقع ما از وزارت علوم و دولت این است که همان امتیازاتی که رزمندگان در سال های گذشته دارا بوده اند را برای آنها قائل شوند و آن 30 درصدی که حق مسلم جانبازان و ایثارگران به طور کلی است آن را مراعات کنند و این سهمیه را در اختیار آنها قرار بدهند.

 رئیس فرکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانطور که در قانون برنامه پنجساله ششم مجلس تصویب کرد که 30 درصد از وجوهی که دانشجوی فرزند ایثارگر به دانشگاه بپردازد دولت هم نسبت به ایثارگران زیر 25 درصد بپردازد. در این خصوص نامه ای از سوی فراکسیون به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده و در آن از نوبخت درخواست شده است که دقت ویژه ای به این موضوع شود. آنچه را که گفته شده از جانبازان نگیرند، واقعا نباید گرفته شود، اگر از طرف دولت هم اعتراضی وجود دارد تحت عنوان لایحه به مجلس ارائه شود تا آن را بررسی کنیم.

 حجت الاسلام نوروزی با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در ابطال ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان متذکر شد: متاسفانه برخی از دستگاه های دولتی با استناد به یک شکایت واهی، اقدام به صدور حکم می کنند و قوانین ایثارگری را زیر سوال قرا می دهند که آخرین نمونه آن رای دیوان عدالت اداری در خصوص لغو ماموریت آموزشی بیش از 50 هزار تن از فرزندان جانبازان بالای 25 درصد است.

 وی اضافه کرد: استدلال های آنها، این است که به مر قانون عمل می کنند در حالی که این موضوع باعث ایجاد نارضایتی در جامعه هدف شده است. در حالی که حق مسلم کسانی است که در سخت ترین شرایط با جان و مال خود از کیان اسلام و کشور دفاع کردند و باید فرقی بین کسانی که در دوران جنگ به دنبال زراندوزی با کسی که به دنبال ایثاراندوزی بوده است، باشد.

 رئیس فراکسیون ایثارگران تاکید کرد: اگر این افراد حتی یک شب در سنگر بوده و یا در سیاه چال های صدامی فقط یک شلاق خورده بودند، مسلما چنین قوانینی را به تصویب نمی رساندند. توقع ما از همه دستگاه ها و نهادهای دلسوز و انقلابی این است که به قوانینی که برای ایثارگران تصویب شده است احترام بگذارند و با نظر و رای خود تفسیر و تصمیم گیری نکنند و خدای ناکرده آنها را زیر سوال ببرند.

 نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی متذکر شد: به جز مجلس شورای اسلامی هیچکس حق قانون گذاری ندارد و در صورتی که ابهامی در قانون وجود دارد، دستگاه ها موظف به مراجعه به قوه مقننه هستند، نه اینکه راسا" خود به تفسیر قانون بپردازند.

 رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس اضافه کرد: بر همین اساس است که ما نگران وضعیت ایثارگران هستیم و بر این اساس پیشنهاد ایجاد وزارت امور ایثارگران را ارائه کرده ایم که این طرح در کمیسیون اجتماعی تصویب و به زودی به صحن جلسه علنی ارسال خواهد شد. چرا که به نظر ما یک وزارتخانه باید پشتیبان ایثارگران در کشور باشد و از حق آنها دفاع کند.

 نوروزی تصریح کرد: نباید بگذاریم که یک رزمنده و ایثارگر مورد بی مهری در جامعه قرار بگیرد، آنچه که به ایثارگران داده می شود شاید یک دهم آن چیزی است که در جهان غرب است که به آنها داده شده است و این صدقه سری و لطف نیست، در حقیقت نوعی انجام وظیفه و تقدیر ملت و دولت اسلامی از فدائیان این ملت است.

 سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وظیفه ملی ملت و حاکمان اسلامی، توجه ویژه به رزمندگان و ایثارگران است که از حال گذشتگان خود تجلیل و تقدیر کند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
از حاج آقا نوروزی و دیگر نمایندگان عزیز خیلی ممنون هستیم که پیگیر حقوق به حق ایثارگران هستند در حالیکه این وظیفه بنیاد است با آن همه دستگاه عریض و طویل بی خاصیت و در مواردی کارشکن. البته اخیرا اقای یزدانی هم خوشبختانه به معاونت پارلمانی بنیاد منصوب شده اند و نمایندگان عزیز ایثارگر را همراهی می کنند.
اجرتان همگی با خداوند متعال
2 میلیون نفر در جنگ ایران و عراق شرکت داشتند اقای نوروزی که شما اشتباه گفتید که از این تعداد :
1- 230 هزار نفر شهید
2- 574101 نفر جانباز و اسیر
3- از رزمندگانی که مجروح نشدند 350 هزار نفر بالای 6 ماه داوطلب
4- از رزمندگانی که مجروح نشدند 850 هزار نفر رزمنده ی زیر 6 ماه داوطلب
که در مجموع می شود دو میلیون نفر
میزان مشارکت مردم در جنگ 5 درصد بود.
شما توی امارتون رزمندگان زیر 6 ماه داوطلب را که تعدادشان زیاد هست را رزمنده حساب نکردید متاسفانه
به داد رزمندگان معسر زیر 6 ماه داوطلب برسید.
حاج آقا نوروزی ،خدا پشت و پناهتون باشه ودر دنیا و آخرت خیر ببنید که پیگیر مشکل مامور به تحصیلی ما هستید.
خدا عمرتون بده با این کارتون کلی ثواب کردین چون زندگیم داغون شده ایشالا که همه چی درستشه ،دستتون درد نکنه
بخدا اگه امثال اقای نوروزی نبودن چند وقت دیگه تو جامعه ما جانبازای عزیزهیچ اهمیتی ندارن گرچه همین الانشم خیلی از اداره ها با جانبازان و فرزنداشون بد رفتارمیکنن اینگار نه اینگار ارامش الانشون مدیون جانبازای عزیزهستن ارامش جانبازا در پیشرفت بچه هاشونو وقتی خودشون نمیتونن زندگی راحتی داشته باشن
آقای نوروزی, دارم بدبخت میشم, اجاره خونم عقب افتاده, مادرم مریضه, باید پول مدرسه خواهرمو بدم. تو رو به حضرت ابوالفضل, یه کاری کنید برای ما.

لطف کنید فرزندان حانبازان ۲۵ درصد را هم شامل شود. چونکه قانون شامل فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر بود.
ممنون جناب نوروزی
فرزند جانباز ۲۵ درصد هستم. با لغو این قانون بدبخت شدم,
حاج آقا, به خدا زندگیم داغون شده, تو رو به امام حسین یه کاری بکنید
حاج آقا, به خدا زندگیم داغون شده, تو رو به امام حسین یه کاری بکنید
سلام اقای دکتر نوروزی لطفا یک مقطع تحصیلی رزمنده های بالای 6ماه حضور داوطلبانه ، که به موجب قانون برنامه ششم تعلق می گیرد ولی با تفسیر های نادرست حق این ایثارگران در حال تضییع هست را هم پیگیری بفرمایید.
هدف قانون گذار که مجلس است در ابتدا حمایت مادی و معنوی از رزمندگان بوده است و نه شرکت در انتخابات !
جناب آ قای نوروزی نماینده محبوب وآزاده مجلس ما ایثارگران ازشما وهمه نماینده گان مدافع ایثارگر تقدیر وتشکر می کنیم ولی آقای نوبخت ومعاون حقوقیش در سازمان مدیریت به جای شما ونماینده گان وشورای محترم نگهبان قوانین ایثارگران را تفسیر وبه این بهانه مبهم می دانند ودستور توقف آنها را به وزراتخانه ها داده از جمله قانون ارتقاء ومزایای یک مقطع تحصیلی به رزمنده گان شش ماه به بالا
خدا لعنت کند آن دیوان عدالت اداری را
سلام اقای نوروزی تلاشتان را مضاعف کنید برای تبدیل بنیاد به وزارت ایثارگران
فقط با این کار شاید عزت ایثارگران بازگردانیده شود
اگر با دیگرانش بود میلی ، چرا ظرف مرا بشکست لیلی !
اقای نوروزی این منفی ها نشانه این است که باید دراین کار تعجیل شود .
سلام جانباز ۴۵درصد هستم که در سال ۱۳۶۲ جانباز شده ام واز بنیاد شهید حقوق حالت اشتغال میگیرم کی قرار است ما راه باز نشته کنند وپاداش خدمت به ما بدهند
تبعیض ها را بردارید.تا دیر نشده فکری کنید.شاید فردا دیر باشد و برای جبران وقتی نمانده باشد. اگرخود جانبازان تفاوت داشته باشند(که دارند)،خانواده آنان چه تفاوتی دارند که امتیازات متفاوت است.
به همان اندازه ایی که جانبازان ۲۵درصدوبالاتر سختی ها ومشکلات به جامانده ازجنگ تحمیلی راتحمل میکنند. خانواده های آن ها متحمل این سختی ها می شوند .درست نیست کسی که جانبازه ۵درصددارد باجانبازان ۲۵درصدوبالاتر یکسان دیده شود.
با تشکر از آقای نوروزی بابت دفاع از حقوق ایثارگران و خانواده هایشان
همواره پیروز باشید
اقای دکتر نوروزی برای تبدیل بنیاد به وزارت ایثارگران همین امشب به دیدار مقام معظم رهبری بروید و دستورات لازم را کسب کنید . باور کنید فردا دیر است .
سلام آقای نوروزی سی سال است حقوق قانونی و شرعی ایثارگران پایمال میشود مثلاً ماده ۳۸ خدمات رسانی به ایثارگران ،،چندین سال است که مجلس ماده ۳۸ را تصویب کرده ولی متاسفانه اجرا نمیشود بنیاد میگه سپاه مقصر است سپاه میگه بنیاد ،،چرا قانونی که خودتان تصویب کردید پیگیری نمیکنید ایثارگران زیر تورم له شدند من از عزیزان فاش نیوز عاجزانه درخواست کنم ماده ۳۸ را پیگیری کنید هشتاد درصد ایثارگران از قوانین خدمات رسانی اطلاعی ندارند شماهایی که تهران هستید پیگیری کنید ،،طبق ماده ۳۸ حقوق ایثارگران باید یک میلیون و هشتصد هزار اضاف شود
جناب نوروزی, الان یک ماه شده. تو رو به ابوالفضل کاری کنید.
با سلام ..من فرزند جانباز متوفی ۲۵ درصد هستم که شاغل در دانشگاه علوم پزشکی و بهورز وخانه بهداشت روستا یی دور افتاده از توابع کرمانشاه مشغول به کار هستم ....سال ۹۷ در رشته مرتبط با کارم بهداشت عمومی در دانشگاه پذیرفته شدم و دنبال ماموریت تحصیلی در اداره افتادم و پس از کلی دوندگی و رفت آمد توانستم نظر موافق اداره را جلب کنم ..وبا طی نمودن مراحل اداری در لحظه صدور حکم ماموریت تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مسئول قسمت بهم گفت که با بخش نامه ای که دیوان ناعدالت اداری داده..... ماموریت تحصیلی شامل حال شما فرزندان جانباز نمیشود ....حالا کی باید به داد ما بد بخت ها برسه که هیچ خیری از یدک کشیدن اسم فرزند جانباز و خانواده ایثارگر نبردیم ...با تشکر فروان از حاج آقا نوروزی برای دفاع از حق فرزندان جانباز
یا رب شما را به خدا دین دارید یا ندارید آزادمرد باشید و زبان گویای ما از همه جا مانده ها من برای تامین داروی مادرم و پوشک مادرم که مادر شهد است باید مدام به بنیاد شهید یزد برم . یک روز مدیر نیست ، یک روز معاون جلسه است ، یک روز کارشناس وقت ندارد و هر روز یک بهانه که باید دکتر ستاد استان تایید کند و جناب دکتر حواله مدیرکل میدهند و آقای رییس با کمال وقاحت جواب سر بالا میدهند اما درعوض یک هفته است که میبینم تمام میز و صندلی کارمندان نو میشود . پول دارند برای اتاق کارمندانشان میز و صندلی و مبل و صندلی چرخ دار بخرند ولی پول پوشک مادر من که مادر شهید است و افتاده شده را ندارند . کجای این مروت است . خدا لعنت کند مسببین را . کارمندشان میگفت بالای سیصد میلیون تومان وسایل نو خریده اند اما من کارگر باید برای تایید هزینه پوشک مادرم هر روز التماس این از خدا بیخبران را بکنم . هر اتاقی میروی میزها و صندلی ها را نوکرده اند و کوهی از وسایل سالم را در محوطه بنیاد بر روی هم ریخته اند . آیا این عدالت است ؟ این همان اقتصاد مقاومتی رهبر است ؟ یزد که بی صاحب است . نه استاندارش درد محروم و ایثارگر میشناسد نه امام جمعه اش . اگر درد مردم را داشتند کاری میکردند . به قولی یکی از کارمندان مغضوب مدیرکل بنیاد یزد تهرانی ها هم که با جعبه های شیرینی خریده میشوند و خدا پدر آمار سازان راهم نیامرزد . الهی به جان مهدی فاطمه بلای آسمانی روسیاهشان کند . والله اگر درد دلم را ننویسید شب وروز شما را هم نفرین میکنم . برادر شهید کارگر
یک ماه شد من هنوز نتونستم ثبت نام کنم کجاشعدالته که بعد کنکور تازه یادتون بیاد یه قانونی که بودرو لغو کنید زودتر میگفتین نمیخوندم
جناب حاج آقا نوروزی, خدا پدرتون رو بیامرزه. لطفا زودتر یه کاری بکنید. بخدا گرفتارمون کردند.
پس کی درست میشه یکماه گذشت هنوز نمیزارن ثبت نام کنم ،چیکارکنممممممم؟؟؟؟
آقای نوروزی, خدا امواتتون رو بیامرزه. بخدا بین زمین و هوا موندیم.
پس چی شد چرا این قانون جدیدو لغو نمیکننن بخدا دیگه خسته شدیم این همه درس خوندیم محل کارمون با درس خوندنمون موافقت نمیکنه دانشگام بدون موافقت محل کار ثبت نام نمیکنه شب وروز دارم گریه میکنم تو روخدا یه کاری کنید
فعلا نمایندگان درگیر طرح دو فوریتی برای ماندن شهردار متدین ، بسیجی ، نخبه و تنها نجات دهنده هستند تا با توجه به سوابق و موفقیت های قبلی ایشون رو نگه دارند
پدران ما هم اشتباه کردن می خواستند بجای رفتن به جنگ مدرک میگرفتند و تیم سازی می کرند تا حالا فرزندانشون گرفتار فکر کردن به ماموریت اموزشی نباشند که تا چند سال پیش مسئولین محترم به واسطه اون مدرک گرفتند و بعد از کسب مدارج علمی اون رو در خدمات کشوری ممنوع کردند
ای خدا, یه نفر نیست این مصوبه لعنتی رو باطل کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرزندان محترم جانباز
من با بنیاد تماس گرفتم گفتند هیچ خبری از طرح دوفوریتی نیست گفتند اگر خدتان می توانید با اداره تان تعامل کنید
این طرح دوفوریتی سرکاری و برای مشغول کردن ما هست
کسانی که شب از خواب بلند می شون و برای یک مورد که مشکلی در مملکت نیست ( شهردار تهران) طرح دو فوریتی می دهند الان از دادن طرح پس از سه ما برای فرزندان جانباز عاجزند
شما باور می کنید؟
اره الان اداره هام منتظرن باما همکاری کنن
ظاهرا واسه کشورفرزندان جانباز محترم نیستند ،دیوان بی عدالت بدبختمون کرد
سلام اگر وجدان دارید جواب بدید بخدا دیگه از همه جا و همه کس بریدیم نمیدونیم چی کنیم حداقل جواب بدید
شب وروز واسه اونیکه ماموریت تحصلیو لغو کرد ارزوی مرگ میکنم ،چون بخاطر اینکه میخوام درس بخونم معاونت درمان همزمان کار با درسو قبول نکرده فردا باید از کارم استعفا بدم ،مرگ بر شما ظالمان
استعفا ندی داره درست میشه
سلام بر بزرگواران
ايا خبر جديدي نرسيده انگار فراموش شد موضوع به همين راحتي
خیلی ساده اید
این مصوبه با هماهنگی مجلس و دولت و بنیاد لغو شده
این که این کار و میکنیم و اون کار سرکاریه
یعنی مشکل ماموریت اموزشی کمتر از مشکل لکسوس نماینده سروانه
تو سازمانی کار میکنم که بصورت عادی نسبت به خانواده شاهد و جانباز کینه و حسادت عمیقی دارند و چند ها جور اعمال خلاف قوانین اداری و غیره علیه شخصی که از خانواده های ذکر شده باشه استفاده میکنن که ضربه بزنن بهش اگر موشکافانه طبق موادقانونی از مسئول و کارمند عادیشون شکایت بشه ........
ماده تبصره قانونی جهت شکایت به لغو این رای وجود نداره ؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi