شناسه خبر : 61786
دوشنبه 30 مهر 1397 , 10:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وضعیت ورزش جانبازان(۲)

مشکلات تنیس‌روی‌میز جانبازان و باز هم بنیاد اصفهان!

وقتی بنیاد مرکز و بنیاد استان چنین رفتاری را با جانبازان می کنند، شما از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین انتقاد می کنید؟! که صد البته انتقاد شما بحق است, اما ...

نقی جعفری -   به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه بر نگذرد؛ به طور کلی ورزش تنیس روی میز جانبازان و معلولین و اهالی آن بسیار مظلوم واقع شده اند. بنده جانباز ۵۰ درصد و دارای مقام های متعدد قهرمانی, نائب قهرمانی و سومی کشور درکلاس 9 و 10 جانبازان و سابقه طولانی شرکت در مسابقات جانبازان و معلولان کشور و چهار بار عنوان نائب قهرمانی تیمی در کلاس 9 تنیس روی میز هستم. به عنوان دلیل و نمونه بارز در اثبات مظلومیت این رشته و ورزشکاران آن:

1- خود سازمان بنیاد شهید مسابقات قهرمانی کشور جانبازان را هر دوسال یکبار برگزار می کند!؟ و مسابقات تیمی آن را هم در سال 95 حذف کردند و به جای آن مسابقات فرزندان جانبازان و شهدا و جانبازان اعصاب و روان را به طور همزمان برگزار کردند که محیط مسابقه و اسکان شلوغ و سهمیه شرکت کنندگان استان ها را هم محدود کرده بود یعنی به نوعی رفع تکلیف کرده و ما را از سر خودشان وا کردند؛ در حالی که ورزش برای جانبازان به فرموده مقام معظم رهبری واجب است. این حضرات بنیاد هنوز نفهمیده اند یا خود را به تجاهل زده اند که صرف بودجه در ورزش جانبازان هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است؛ زیرا باید چندین برابر آن را خرج هزینه در مان کنند و حداقل، این مسابقه ها را باید سالی یکبار برگزار کنند.

2- نمونه آشکار و مهم دیگر در استان ما اصفهان، مدیر تربیت بدنی بنیاد شهید استان، آقای «حمید رضا ساکت» که به خاطر ژن برترشان در زمان بنیاد جانبازان (سلام 68) به واسطه این که مسئول واحد فرهنگی بنیاد جانبازان آن زمان آقای «ادیب» دایی ایشان بودند، برای گذراندن خدمت سربازی! وارد بنیاد شدند و بعد هم به سلامتی بر اساس ضابطه نه رابطه !؟ استخدام بنیاد و بلافاصله مدیر تربیت بدنی شدند و پس از نزدیک سی سال تصدی این سمت، ورزش جانبازان را نابود کردند و الان چند سال است که حتی زحمت برگزاری یک مسابقه تنیس روی میز قهرمانی استان برای جانبازان فعال این رشته که بسیاری مدال آور کشوری هستند را هم به خود نمی دهد و هر گاه جانبازان امکاناتی را از او طلب می کنند با غرور وتبختر خاصی می گوید: «بودجه نداریم که»!؟همین.

لذا به واسطه همین عدم لیاقت و کاردانی و دلسوزی و این که از وی بازخواستی هم نمی شود، بنده وچند جانباز دیگر از سال 93 تا کنون با تیم استان های دیگر در مسابقات شرکت می کنیم اما گردی به بارگاه کبریایی ایشان ننشسته و کسی هم از مسئولان بالا دستی، علت این امر را جویا نمی شود. در این مجال کوتاه، دیگر وارد هزینه های گزاف این ورزش به خاطر گرانی دلار نمی شوم که قیمت خرید یک رویه راکت برای فقط یک طرف راکت، الان بالغ بر پانصد هزار تومان است.

حال وقتی بنیاد مرکز و بنیاد استان چنین رفتاری را با جانبازان می کنند، شما از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین انتقاد می کنید؟! که صد البته انتقاد شما بحق است, اما در ضرب المثل های قدیمی آمده است که اول یک سوزن به خودمان بزنیم و بعد یک جوالدوز به مردم. ما که عمرمان رو به پایان است، اما ای کاش کسی به حضرات می فهماند که خدمت به جانبازان فقط پرداخت یک حقوق ماهیانه نیست بلکه باید مانند بازنشسته دیگر نهادهای نظامی و غیره، برایش ارزش قائل شد؛ مسافرت های زیارتی سیاحتی و امکانات تفریحی و ... مانند همه انسان ها حق او نیز هست.

والسلام

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
سلام این حقیرهم کاملآ صحبتهای ایشان راتآییدمیکنم.درضمن این فقط رشته تنیس روی میزنیست بلکه خیلی ازرشته های دیگرهم ناراضی هستندوکسی جوابگونیست.
من نمیدانم .آقای قریشی مسئول فرهنگی چه سروسری باساکت دارندکه اورا ازل نمیکندتاحداقل ورزش جانبازان روال عادی خودرا درپیش گیرد.تاجانبازان نفس راحتی بکشند.
دوست عزیز آقای قریشی مدتهاست از بنیاد رفته
و ژن خود دیگری به نام آقای نوروزی جای ایشان را گرفته
جهت اطلاع
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi