شناسه خبر : 61793
سه شنبه 01 آبان 1397 , 10:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سامانه «با برکت» رونمایی شد

سامانه «با برکت» در حاشیه امضای تفاهم‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران، جهاد کشاورزی، شرکت سپهر پارسایان و صندوق اشتغال کارآفرینی ایثارگران رونمایی شد.

سامانه «با برکت» رونمایی شد

ایثارگرانی که در کارگاه خود محصولاتی اعم از فرش، صنایع دستی، محصولات کشاورزی را تولید می‌کنند، می‌توانند بدون واسطه از طریق سامانه با برکت محصولات خود را عرضه کنند.

«حجت ترشیزی» مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهادکشاورزی در این مراسم اظهار داشت: جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس 540 هزار نیرو به جبهه اعزام کرد که از این تعداد 3 هزار و 300 نفر به شهادت رسیدند.

وی کمبود اشتغال را یک تهدید برای جامعه دانست و گفت: زمانی‌که نظام جمهوری اسلامی از بیرون مورد تهدید قرار گرفت، جهاد سازندگی در کنار دیگر مردم پشتیبانی از جنگ را بر عهده داشت. در دوران جدید نیز تهدیدات جدیدی پیش روی نظام است که یکی از آن‌ها اشتغال است.

ترشیزی افزود: در راستای ایجاد اشتغال برای ایثارگران، کارگروهی تشکیل و جلسات ملی و تخصصی نیز برگزار کردیم که منجر به ایجاد زیرساخت‌هایی شد. در ادامه تعاملاتی با موسسات و کارآفرینان خواهیم داشت که البته نیاز به سیاست و راهبرد‌هایی است تا گام به گام به نتیجه برسیم.

وی تصریح کرد: با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران دیتا بانک برای فاقدین شغل در میان ایثارگران تهیه کردیم که تا به امروز 12 هزار و 500 نفر ثبت شده‌اند و پیش بینی ما این است که این رقم به 300 هزار نفر برسد.

وی عنوان کرد: 798 فرزند شهید و جانباز بالای 70 درصد فاقد شغل هستند که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران درصدد رفع مشکل جذب این افراد هستیم.

مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه نظام ارزیابی و دیتابانکی در کل کشور تشکیل شده است تا از کارآفرینان حمایت شود، گفت: شرکت‌ها و سازمان‌هایی که نیاز به نیروی کار داشته باشند می‌توانند به این دیتا بانک مراجعه کنند، طی دو سال گذشته امور ایثارگران جهاد کشاورزی، کارآفرینان برتر در خانواده شهدا و ایثارگران را معرفی می‌کند. این کار در سال‌های بعد هم ادامه خواهد داشت. در سال جاری همسر شهید رخشی رتبه برتر کارآفرینی را کسب کرده است.

ترشیزی یادآور شد: تفاهم‌نامه‌هایی را در جهت آموزش و شناسایی استعداد‌های ایثارگران جهت اشتغال پذیری آن‌ها امضا خواهیم کرد.

کارآفرینان «با برکت» محصولات را متناسب با نیاز تولید می‌کنند

محمود پاکدل مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه اظهار داشت: امام خمینی (ره) بر اشتغال ایثارگران تاکید داشتند. در ابلاغیه مقام معظم رهبری نیز به موضوع اشتغال اشاره شده است. در این راستا قوانین خوبی در کشور در قانون خدمات رسانی به ایثارگران و برنامه توسعه تصویب شده است.

وی افزود: از سال92تا امروز سالانه به طور میانگین برای 17 هزار نفر زمینه اشتغال را فراهیم کردیم. طی بررسی‌های صورت گرفته افرادی که در جستجوی کار هستند، 60 درصد تمایل به اشتغال در بخش دولتی و خصوصی بوده و 40 درصد مشتاق خوداشتغالی بودند.

مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در زمینه کارآفرینی پس از اینکه وام و تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار دادیم، نیازمند ایجاد زمینه فروش محصولات بودیم که خوشبختانه جهاد کشاورزی این زمینه را فراهم کرده است. با راه اندازی سایت «با برکت» ایثارگران که کارآفرین هستند می‌توانند محصولاتشان را در فضای مجازی به نمایش گذاشته و به فروش برسانند.

وی افزود: جهادکشاورزی و بنیاد شهید بر روی این سامانه نظارت دارند. این سامانه شرایطی را فراهم می‌کند تا محصولات متناسب با نیاز مصرف کنندگان تولید شوند.

پاکدل فضای کمتر برای نمایش کالاها، نیاز کمتر به نیروی انسانی برای معرفی محصولات، کاهش رفت و آمد، ایجاد فضای رقابتی و کمک به ایجاد عدالت اجتماعی را از جمله مزایای معرفی محصولات از طریق سایت «با برکت» دانست و یادآور شد: در زمینه اشتغال خصوصا در بخش کارآفرینی و خوداشتغالی کمک‌های زیادی به ایثارگران در زمینه آموزش و صندوق اشتغال و کارآفرینی صورت گرفته است. در ادامه باید در زمینه فرهنگی زمینه‌ای فراهم کنیم تا استعداد‌ها مشخص شود و با ادامه این روند به افزایش تولید ملی برسیم.

مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: بازار امروز نسبت به گذشته متفاوت است. فضای مجازی امروزه کمک شایانی برای شناسایی نیاز‌ها می‌کند، با توجه به توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات زمینه‌هایی فراهم شده تا کارآفرینان محصولات خود را معرفی کنند.

گرامی: سایت «با برکت» بین‌المللی خواهد شد

گرامی نماینده شرکت سپهر معین پارسایان هم در این مراسم شرکت کرده و اظهار داشت: سایت «با برکت» خروجی کارگروه اشتغال و کارآفرینی است که با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران و جهاد کشاورزی تشکیل شده است. ایثارگران و خانواده‌هایشان می‌توانند به عنوان عرضه کننده از طریق این سامانه محصولات خود را به فروش برسانند. خرید این محصولات برای عموم آزاد است. این سایت می‌تواند ملاک خوبی برای ارزیابی کارآفرینان برای بانک، صندوق اشتغال و کارآفرینی باشد.

وی افزود: در این سامانه تمامی محصولات دستی و خرد اعم از تولیدات کشاورزی، فرش، کوزه و ... به فروش می‌رسد. در صورتی که مشکلات پیش روی کارآفرینان ایثارگر رفع شود، روحیه ایثارگران بهتر شده و نشاط به خانواده‌هایشان برمی‌گردد.

گرامی خاطرنشان کرد: در آینده این سایت بین‌المللی شده و به زبان‌های انگلیسی، ترکی، عربی و روسی ترجمه خواهد شد.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi