شناسه خبر : 61796
سه شنبه 01 آبان 1397 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افتخار می‌کنیم که ۱۷ میلیون نفر را صاحب خانه کردیم


وزیر پیشین راه و شهرسازی گفت افتخار می‌کنیم که برای 17 میلیون ایرانی مسکن ساختیم، هر چند که فحش خوردیم.
علی نیکزاد در گفت‌وگو با ایلنا درباره مسکن مهر اظهار داشت: تلاش کردیم در دوره تحریم مشکل مسکن مردم را حل کنیم و اشتغال ایجاد کنیم.
وی گفت: مسکن مهر با محوریت انبوه‌سازان و پیمانکاران و لشگر بزرگی از مردم ساخته شد که برخلاف ادعای آقایان، ما تنها سازوکار را فراهم کردیم، دولت که خودش نمی‌تواند مسکن بسازد.
وی تاکید کرد: ما در آن زمان تسهیلات ارزان قیمت، زمین رایگان در اختیار انبوه‌سازان و مردم قرار دادیم و تخفیف در مالیات، تخفیف در صدور پروانه ساختمانی و تخفیف در ارائه خدمات نظام مهندسی را در نظر گرفتیم که بستر برای ورود انبوه‌سازان به این پروژه مهیا شود.
وی اظهار داشت: در دولت نهم و  دهم 50 هزار میلیارد تومان در مقطعی برای ساخت مسکن مهر در هشت سال یعنی از سال 84 تا 92 در نظر گرفت که از محل این پول 40 هزار میلیارد تومان وام ارزان قیمت دادیم یعنی سالانه چیزی حدود 5 هزار میلیارد تومان وام ارزان‌قیمت برای مسکن به مردم داده شد.
وزیر راه و شهرسازی دولت نهم و دهم افزود: این رقم برای خانه‌دار کردن 4 میلیون  و 300 هزار خانوار هزینه شد یعنی 17 میلیون جمعیت ایرانی از این محل خانه‌دار شدند. آیا این 18 میلیون نفر جمعیت ایرانی که تاکنون مسکن خریده‌اند هیچ سهمی از سفره  ارزشمند انقلاب برای صاحبخانه شدن نباید داشته باشند؟
وی با اشاره به میزان نقدینگی در دولت‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم گفت: در سال 92 کشور را با 492 هزار میلیارد تومان نقدینگی تحویل دولت روحانی دادیم، امروز نقدینگی به 1600 هزار میلیارد تومان رسیده است. ما‌به‌التفاوت این دو رقم به بیش از هزار هزار میلیارد تومان می‌رسد. این نقدینگی که به بخش مسکن وارد نشده، به بخش کشاورزی هم نرفته است، به بخش تولید هم ورود پیدا نکرده است پس این میزان نقدینگی کجاست که وارد هر بازاری که می‌شود آن را ملتهب می‌کند. چرا دولت روحانی نتوانست آن را کنترل کند.
نیکزاد تاکید کرد: ما برای مسکن مهر فحش خوردیم، افتخار هم می‌کنیم که این فحش‌ها را خوردیم اما از آن 50 هزار میلیارد تومان که در دولت نهم و دهم برای مسکن مهر هزینه شد 20 هزار میلیارد تومان برگشته است. دولت یازدهم این 20 هزار میلیارد تومان را در کجا هزینه می‌کند.

اینستاگرام
سلام همانگونه که قبلا از ظلمهای مسکن مهر نسبت به اقشار کم درآمد گفتیم بعلت ادامه ظلمها که فریاد رسی نیست باز هم میگوییم مسکن مهر ابتدا طرح خوبی بود اما مسئولان بساز بفروش در ادارات راه و شهرسازی و تعاون باعث شدند قیمت مسکن مهر از مترمربع 330 هزار تومن به بیش از یک میلیون تومن برسد که حدود هفتصد هزار تومن در هر مترمربع تخلف و جرم از جیب اقشار کم درآمد صورت گرفته است.
روح قانون اقتصاد و تعاون جمهوری اسلامی که مصوب مجلس است در ماده 15 تجلی یافته است یعنی شرکت تعاونی میبایست با سپرده اعضا طوری عمل کند که مطابق تورم سالیانه و براساس تقویم بانک مرکزی یا حداقل به میزان سپرده بانکی ، سود به سپرده اعضای شرکت تعاونی تعلق بگیرد اما ماده 15 قانون اقتصاد و تعاون در مسکن مهر بطور معکوس عمل شده یعنی تورم سالیانه را به قیمت واحدهای مسکن مهر اضافه کردند و بالطبع از جیب اعضای شرکت تعاونی تامین شد.
10 محور عمده تخلف در طرح مسکن مهر وجود دارد که باعث شد قیمت تمام شده واحدها بیش از هفتصد هزار تومن در هر مترمربع اضافه شود که خلاف قوانین مجلس و مصوبات هیات وزیران و انبوه سازی میباشند لذا موضوع به سازمان بازرسی کل کشور گزارش شده اما تا اکنون هیچگونه اقدامی برای برخورد با تخلفات فوق الذکر بعمل نیامده است.
همانطور که آقای دکتر نیکزاد عزیز گفته در کنار طرح مسکن مهر پیمانکارانی بعنوان طرح انبوه سازی فعال شدند که بدون سپرده اعضا فقط با مبلغ وام تعداد زیادی واحد شبیه مسکن مهر ساختند اما با کمال تعجب مشاهده میگردد که پیمانکاران انبوه ساز واحدها را با نصف قیمت تمام شده پنج سال قبل تحویل دادند که میتوان آنها را با مسکن مهر و انتظار ده ساله اعضا مقابسه کرد تا به تخلفات گسترده مسکن مهر واقف شد.
خلاصه مسکن مهر توسط دولت تدبیر و امید همچون سایر اقدامات سازنده و مفید دولت قبلی مورد غضب و سیاه نمایی و سیاست بازی قرار گرفت که در این بین مسئولان مربوط به ثروتهای هنگفت دست یافتند و فقط مردم در این دعوای سیاسی بلحاظ مادی و معنوی بشدت متضرر شدند.
هم اکنون اعضای مسکن مهر در شهر جدید گلبهار مشهد بیش از ده سال حدود 30 میلیون تومن به شرکتهای تعاونی مسکن مهر پرداخت کردند و در حا لیکه از پنج سال قبل واحدها آماده تحویل هستند اما هنوز اعضا خانه دار نشدند در مقابل شرکتهای تعاونی با مصوبه شورای مسکن استان هر سال حدود 5 میلیون تومن به قیمت تمام شده اضافه میکنند و اعضا را مجبور به پرداخت کردند. شرایط انصراف از عضویت و درخواست عودت سپرده نیز مخالف با قانون اقتصاد و تعاون عمل میگردد یعنی بجای پرداخت سپرده عضو میگویند برو جانشین معرفی کن لذا اگر کسی قصد خرید واحد داشته باشد از انبوه سازان خرید میکند که حدود بیست میلیون تومن زیر قیمت شرکت تعاونی مسکن مهر بلافاصله بدون هرگونه سپرده گذاری و ده سال انتظار تحویل میدهند.
این ظلم بزرگ به اقشار کم درآمد متقاضی مسکن مهر و خوش خدمتی به مسئولان و پر کردن جیب آنها از سپرده اعضای مسکن مهر بر پیشانی وزیران راه و شهرسازی و تعاون دولت تدبیر و امید لکه ننگی خواهد ماند و امیدواریم روزی برسد تا حق مظلومان اجاره نشین از ظالمان سیاست باز و دنیا پرست باز پس گرفته شود. آمین یا رب العالمین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi