شناسه خبر : 61810
چهارشنبه 02 آبان 1397 , 08:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صبح روز گذشته با حضور رییس بنیادشهید:

آیین تجلیل از برگزیدگان شاهد و ایثارگر کنکور ۹۷برگزار شد

پدران ما به وظیفه خود به خوبی عمل کردند و حال این وظیفه بردوش ماست که سعی کنیم کارمان را به بهترین نحو احسن انجام دهیم. به شخصه من تمام سعی ام را به کار می برم تا بتوانم فرد مفیدی برای جامعه و مردم باشم.

 فاش نیوز - آیین تجلیل از 17 برگزیده و نفرات برتر زیر100 آزمون سراسری سال 97 دانشگاههای سراسری، اول آبان ماه در سالن شهید رسول زاده بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

این مراسم که با حضور حجت الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش و آموزش کشور، حجت الاسلام حسن کاویانی، معاون فرهنگی آموزشی بنیاد برگزار شد، در آستانه اربعین حسینی رنگ و بوی دیگری یافته بود.

حجت الاسلام شهیدی محلاتی، ابتدا با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، خطاب به برگزیدگان گفت: روزی که ترازوهای عدل الهی گسترده شوند، دو سنجش صورت می‌گیرد یکی خون شهید و دیگری جوهر قلم دانشمندان و کسانی که دنبال کسب علم و دانش رفته اند.

وی سپس با خطاب قراردادن نفرات برتر آزمون سراسری، آنان را فرزندان بنیاد خواند و گفت: شما عزیزان نخبه و رتبه‌ های برتر کنکور سراسری از جامعه ایثارگری هستید که بدون استفاده از سهمیه ایثارگری توانسته‌ اید رتبه‌ های برتر را کسب نمایید که با کسب رتبه‌ های برتر و درخشش در این عرصه، آبرو و ارزش جامعه ایثارگری را از آنچه هست، بیشتر ‌کرده‌ اید.

رییس بنیاد شهید همچنین تاکید کرد: بی ‌‌انصافی است که موفقیت این عزیزان را در استفاده از سهمیه ایثارگری بدانیم. ما  امروز افتخار می‌کنیم که در جامعه ایثارگری ما عزیزانی هستند که در آزمون سراسری، رتبه های زیر 100 را کسب کرده‌اند و حتی از سهمیه‌ های ایثارگری نیز استفاده نکرده‌ اند.

شهیدی با بیان اینکه امروز قدرت علم حرف اول را می زند، گفت: کشورهایی که رشد کرده اند به واسطه دانش آنها بوده است و امیدواریم در آینده شما چهره های درخشان جامعه باشید.

درپایان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به این دانشجویان توصیه کرد تحصیلات خود را در رده های بالاتر دانشگاه ادامه دهند و با استدلال مسائل را بپذیرند.

در ادامه حجت الاسلام حسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید نیز ضمن ارایه گزارش پیشرفت علمی سه ساله اخیر جامعه ایثارگری گفت: سال 96 حدود 46 هزار دانش آموز ایثارگر تحت پوشش طرح شاهد و بیش از 158 هزار دانشجوی ایثارگر در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل و 2 هزار و 405 طلبه ایثارگر نیز در مدارس علمیه به تحصیل اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه 60 درصد آمار ممتازین، جزو دانش اموزان مشغول به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی هستند اضافه کرد: در بین دانشجویان هم 20 درصد شاغلین به تحصیل از رتبه های ممتاز برخوردارند و 20 درصد شرکت کنندگان آزمون دستیاری پزشکی از بین ایثارگران می باشند که از میان 14 هزار نفر شرکت کننده در این آزمون، 10 نفر انتخاب ممتازین بودند که 2 نفر از آنها ازجامعه ایثارگران هستند که این آمارها رشد 12 درصدی علمی جامعه ایثارگری را نشان می دهد.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد همچنین متذکر شد: 58 نفر در سه سال اخیر رتبه های تک رقمی و 2 رقمی را به خود اختصاص داده اند که امسال 50 درصد رشد داشته اند و  امروز هم شاهد تقدیر از 17 نفر از این افراد هستیم که نیاز به سهمیه خاصی هم نداشتند و تنها با تکیه بر استعداد خودشان این موفقیت را برای خود و جامعه ایثارگری به ارمغان آورده اند.

این مراسم با اهدای گل و لوح تقدیر به برگزیدگان آزمون سراسری 97  (فاطمه ملکی، محمدحسن قیصریه، سجاد ریحانی، سارا ابراهیمی پاک، علیرضا جعفری آزاد، مهسا محمدآقایی، دانیال حبیبیان میبدی، طناز باقری، سید سپهر میره بیگی، علی اصغر قناتی، فاطمه عباسی، فرزانه حدادی آزاد، نرگس شایسته پور، سید محمد جواد سبزواری، سعید انصاری فرد و مهرداد افضلی تنیز) ادامه یافت وبا گرفتن عکس های یادگاری با مسوولان بنیاد شهید به پایان رسید.

گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
افرین شما چشم دشمنان را کور کردید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi