شناسه خبر : 61829
چهارشنبه 02 آبان 1397 , 12:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اربعین بالاترین نماد اسلام انقلابی است

اربعین است و اهل بیت پیامبر (ص) بعد از چهل روز به کربلا رسیده اند چهل روز از اشک های کربلا می گذرد اشکی هایی که حاوی پیام فتح و جوانمردی اند، زینب (س) و امام سجاد (ع) با اسرای اهل بیت پیامبر (ص) آمده اند تا احیاگر پیام نامیان کربلا باشند.

این چهل روز زینب و امام سجاد (ع) و اهل بیت پیامبر (ص) و تمام مریدان راه امام حسین در سوگ ابرمردی نشسته اند که حیات اسلام مدیون بدن تکه پاره اوست، چهل روز از غروبِ غمِ شهادت شقایق ‌ها می‌ گذرد و سهم اهل بیت پیامبر(ص) اسارت، عطش، غربت و بیدارگری بوده است.

ای زینب قهرمان، ای زبان علی در کام و ای رسالت حسین بر دوش، تو می ‌شناسی آب نفرین شده ‌ای که محکوم معامله شوم دنیا پرستان شد، تو دیده ای زلالی اشکهای عباس را زمانی که آبهای مشک بر زمین ریخت و تمنای مشک ‌های سوراخ که آب آخرین بهانه ‌اش بود گرمای دستانی که آرزوی سقایی داشت و از شرم چشمان منتظر کودکان به خواب آب‌ ها رفت و به وعده ‌گاه برنگشت آسمانی که برای همیشه تاریخ با عظمت این فاجعه سیاهپوش شد.

اگر خون حسین (ع) و یارانش در عاشورا به زمین ریخت ولی با صبر زینب (س) در اربعین معنا یافت، حضرت زینب (س) سرافراز و صبور با فریاد رسای مرتضی گونه اش همه ظلم را تحقیر کرد و تاریخ را به اعجاب و تحسین وا داشت، چنان زیبا و پرمنطق در کوفه و شام سخن گفت ‌که قلب‌ های خفته را بیدار کرد و با اسارت آزادی بخش خویش دفتر ننگین بنی امیه را در پیشگاه عقل همه فرزانگان عالم گشود، صدایش زلزله وار بنیانِ شام را لرزاند سخنان زینب (س) در کاخ یزید و در میان مردم شامات از آن چه یزیدیان شرم زده هراس داشتند بالاتر و رساتر بود آب معرفت بود بر آتش جهل و گناه ، و کم است مسلمانی که در شامات مسلمانی اش را مدیون حضرت زینب (س) نباشد.

گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید از خود شهادت کمتر نیست و رنج چندین ساله حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) از این قبیل است حضرت زینب سلام الله علیها فصاحت و بلاغت را از علی (ع) نجابت را از فاطمه (س) صبر و شکیبایی را از حسن (ع) و مظلومیت در عین ایستادگی را از حسین (ع) آموخته بود چنان که خاطره حماسه آفرینی هایش زینت بخش تاریخ کربلاست.

اینک تاریخ آمده است تا بعد از چهل روز همراه زینب (س) بغضش را بترکاند کاروانیان خاک کربلا را بر سر می ‌ریزند و زینب (س) در جستجوی گم شدگانش خاک کربلا را می ‌بوید، هوا را با تمام احساس خسته‌ اش لمس می ‌کند تا جای قامت علی ‌اکبر، دستان عباس، حنجره علی ‌اصغر و سر حسین (ع) را پیدا کند، زمین زیر پای زینب شرمنده نگاه زینب است، زینب تمام یادگار کربلا را با کاروان صبرش برای زیارت شهدای کربلا آورده است تا بعد از چهل روز بوی برادرش را نفس بکشد تا محکم‏تر و استوارتر از پیش خطبه ‏هایش را با تمام وجود فریاد بزند.

حضرت زینب (س) خسته است در گوشه ای می ‌نشیند آفتاب رمقی ندارد گویی از غروب غریبانه‌اش در روز عاشورا دیگر طعم طلوع را نچشیده است اوج نگاه زینب (س) حادثه دشت نینوا را دنبال می ‌کند و گوش صحرا سنگ صبور نجوای آرامش او می شود و گویی لحظه ای چشمانش برق آفتاب را چون شاهدی روشن نشانه می ‌رود، زینب (س) بلند می شود و هم چنان واژه های گفته و ناگفته خویش را بر دوش خستگی ‌هایش می ‌گذارد و باز هم می ‌ایستد، دشمنان اهل بیت (ع) رعب این ایستادگی ها را بارها تجربه کرده‌اند.

عاشورا اثبات پیروزی انسان بر ابلیس و سپاهیانش بود و اربعین پناهگاه عاشقان حسینی و حماسه جاودان عشق است، عاشورا انفجاری از نور و تابشی از حق بود که بر اندیشه ها تجسم کرد و اربعین تداوم رسالت انسان در پهنه خلقت است، اربعین بیعت دوباره با عاشورا و تکرار بیعت پایدار شیعه در غدیر است و با اینکه قرن ها از وقوع آن همه مصیبت می گذرد ولی هنوز بغض ها تازه است، گویی اربعین هر سال نخستین اربعین حسینی است که عاشقان به عزای سید و سرور آزادگان جهان امام حسین(ع) و یارانش می گریند.

تکریم و گرامیداشت اربعین حسینی رمز تداوم عاشورا و فرصتی برای همبستگی با نهضت پربار حسینی و اعلام پای بندی به مکتب سرخ عاشوراست و از مضامین انسان ساز و پر محتوایی برخوردار است، چرا که نبرد روز عاشورا اگرچه از نظر زمان کوتاه ترین درگیری بود که فقط یک نیم روز طول کشید ولی از نظر امتداد طولانی ترین درگیری حق و باطل در تاریخ است.

امروزه اهمیت ویژه مراسم اربعین و حضور هرچه بیشتر زائران در این گردهمایی بی بدیل جهانِ تشیع، یک مانور عقیدتی سیاسی بسیار با اهمیت است که شرایط حساس امروز منطقه باعث اهمیت صد چندان این مانور بی نظیر شده است.

این گردهمایی بی بدیل در موسم اربعین در میعادگاه کربلا یک مانور عقیدتی سیاسی بی نظیر و بسیار مهم برای همه مسلمانان است و اهمیت ویژه اربعین امسال و حضور هرچه بیشتر زائران در این همایش بی نظیر باعث شکوه و عظمت بیشتر این مراسم حسینی در عالم شده و جهانیان را متحیر کرده و در شرایط حساس امروز منطقه پشتوانه ای محکم برای اتحاد همه مسلمانان عالم شده است.  

اربعین بالاترین نماد اسلام انقلابی برای انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی ایران پرتویی از پیام کربلا و انقلاب عظیم الهی آن می باشد انقلابی که با الهام گرفتن از پیام عاشورا کاخ ستمگران تاریخ را با خون در هم کوبید و کاخ سلطنت شیاطین را فرو ریخت.

ای عزاداران سیدالشهدا و دوستداران جگر گوشه رسول خدا بشتابید تا همگام با عزاداران و دلسوختگان حسینی با پای پیاده به کربلای معلی برویم و همنوا با امام زمان ارواحنافداه با ذکر  لبیک یا حسین به زیارت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نائل شویم.

پیشاپیش فرا رسیدن اربعین و شهادت سید و سرور و سالار آزاگان جهان و چهلمین روز وداع خونین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران و اصحاب با وفایش را به همه شما عاشقان و رهروان راه امام حسین (ع) تسلیت می گوییم و امیدواریم که سوگواری های یکایک شما عزیزان مورد قبول حضرت حق قرار بگیرد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi