شناسه خبر : 61837
دوشنبه 07 آبان 1397 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خجسته، نماینده ایثارگر مجلس:

عده ای در حال ایجاد محدودیت در قوانین ایثارگری هستند!

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی خواستار برطرف کردن موانع قانونی و لحاظ اعتبارات مالی برای رفع مشکلات دارو، درمان و بیمه جامعه ایثارگران شد.

فاش نیوز -  رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس امنیت کنونی جامعه را حاصل مجاهدت های شهدا و ایثارگران دانست و بر ادای حق آنها توسط دولت و مجلس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، امیر خجسته نماینده ایثارگر مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی درحاشیه بررسی فوریت استفساریه برای ابقای شهردار کنونی تهران در پست خود و کمرنگ شدن قوانین حمایتی ایثارگران گفت:

دولت و مجلس باید این را بداند که امروز امنیت و استقلال کشور در گرو خون ایثارگران و شهدا است، ولی متاسفانه ما خیلی زود داریم آنها را فراموش می کنیم در حالی که نباید این گونه باشد.

وی افزود: نباید در مجلس شورای اسلامی اینگونه باشد که بخواهند یک عده ای را محدود کنند، آنها به جای اینکه بیایند دایره فعالیت ایثارگران را وسیع تر کنند متاسفانه در حال ایجاد محدودیت ها در قوانین ایثارگری هستند.

نماینده آزاده مجلس دهم ادامه داد: همین جانبازان قطع نخاعی، آزادگان و ... بودند که سخت ترین فشارهای روحی و روانی را در دوران جنگ متحمل شدند و اگر دنیا را هم به آنها بدهند، سختی و مشقاتی که متحمل شدند را نمی تواند جبران کند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایثارگران برای اخذ امتیازات خاص به جبهه های نبرد نرفتند یادآور شد: رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس، به خاطر دریافت امتیازات خاص به جبهه ها نرفتند بلکه هدف آنها بسیار والا و بالاتر از مادیات دنیوی بوده است.

خجسته با اشاره به رسالت قانونی مجلس برای حمایت از ایثارگران گفت: مجلس دهم بنا بر رسالت قانونی خود باید حق و حقوق قانونی ایثارگران را که در قانون پیش بینی شده است را ادا کند و کسانی که اقدام به ایجاد محدودیت در قوانین ایثارگری می کنند اطلاعی از وضعیت آنها ندارند.

نماینده مردم همدان خاطرنشان کرد: یک نماینده مجلس باید وضعیت یک جانباز قطع نخاعی را احساس و درد و رنج های جانباز اعصاب و روان را درک کند تا در آینده نسبت به ایجاد محدودیت در قوانین ایثارگری اقدام نکند.

خجسته متذکر شد: دولت و مجلس باید توجه ویژه ای به ایثارگران داشته باشد نه اینکه بیمه آنها را محدود، اشتغال را رها و فقط حقوق بخور و نمیری به آنها داده شود.

وی با انتقاد شدید از بخشنامه دولتی در مورد بیمه مکمل ایثارگران تاکید کرد: آیا بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی این درست است که برای بیمه ایثارگران دست به دامن وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی بشویم در حالی که در ادارات گفته می شود ما اعتبارات مالی نداریم؟

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک ایثارگر برای درمان خود آیا باید بین ادارات و بنیاد شهید سرگردان شود در حالی که قانون بر ارائه خدمات به آنها تاکید کرده است؟

من به عنوان یک نماینده برای این مساله متاسف هستم و برای ما قابل قبول نیست و متاسفانه خیل زود داریم آنها را فراموش می کنیم.

نماینده ایثارگر استان همدان در بهارستان با یادآوری الگوی رفتاری برخی کشورها با کهنه سربازان خود تصریح کرد: کشورهایی که حتی به مبادی دین هم اعتقاد ندارند از رزمندگان و کشته شدگان جنگ خود بعد از دهه ها همچنان به بهترین نحو تجلیل می کنند در حالی که ما خیلی زود داریم این موضوع را فراموش می کنیم و این حق ایثارگران نیست اگر چه ایثارگران ما انتظارات آنچنانی ندارند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس دهم یادآور شد: کسانی که امروز در راس کار قرار دارند باید حداقل های مورد نیاز ایثارگران را فراهم کنند. لذا این انتظار از نمایندگان ملت و دولت وجود دارد که حداقل، بازدید و ملاقات از جانبازان و خانواده شهدا را در راس کار خود قرار دهند تا شرایط روحی و روانی آنها را بهتر درک کنند.

وی خواستار برطرف کردن موانع قانونی و لحاظ اعتبارات مالی برای رفع مشکلات دارو، درمان و بیمه جامعه هدف شد و افزود: آیا یک ایثارگر با حقوق دریافتی ناچیز در ماه می تواند خانواده خود را در شرایط فعلی مدیریت کند؟ این انتظار از مسئولین هست که حداقل ها را برای ایثارگران در جامعه فراهم کنند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص نحوه بررسی برخی ازطرح ها و لوایح ایثارگری در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: موضوع قوانین ایثارگران کمیسیونی نیست، بلکه نمایندگان باید با دل و جان به آن ورود کنند، اگر کسی جگرگوشه اش را هدیه کرده و خود نیز شرایط را درک کرده باشد، می داند که به آنها چه می گذرد؛ اما متاسفانه نمایندگان و مسئولان ما خیلی زود دارند آنها را فراموش می کنند و این حق ایثارگران نیست بلکه خداوند اگر به این نظام لطف دارد به خاطر این خون ها و ایثارگری ها است. اگر امنیت ما به هم بریزد، اگر دنیا را هم بدهند، امنیت دگر بار حاصل نخواهد شد، همانگونه که این موضوع را هم اکنون در برخی از کشورهای هم جوار خود شاهد هستیم. امنیت کنونی ما، حاصل ایثارگران است، بنابر این باید حق آنها را ادا کنیم تا این امنیت همچنان پایدار و پابرجا باشد و در حق ایثارگران اجحاف نشود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
ممنون از اقای خجسته . ان شااله با پیگیریهای جنابعالی مشکل ماموریت اموزشی هم حل بشه چون مشکل خیلی از فرزندان جانباز هست.
ظلم بالاترازاین نمی شود درزمانی که ایثارگران سرگرم پیاده روی اربعین بودن بیمهاراقطع کردن علی برکت الله
سلام محدودیت خدمت رسانی به ایثارگران را میبایست با مقایسه قانون خدمت رسانی کشف کرد زیرا بندهای قانون خدمت رسانی به ایثارگران مطابق اعتراف رییس بنیاد شهید 30 درصد اجرا نمیشوند.
با احترام به رییس بنیاد باید عرض کنیم مواد اجرا نشده قانون خدمت رسانی به ایثارررگران بسیار بیشتر از 30 درصد است اما بودجه سالانه بنیاد بطور صددرصد محقق شده است لذا باید از دستگاههای نظارتی سوال کرد 30 درصد بودجه که اجرا نشده در کجا هزینه شده است؟
روز به روز از کمیت و کیفیت خدمت رسانی به ایثارگران کاسته شده و در حال حاضر خودرو و زمین که طبق قانون به جانبازان بالای 25 درصد تعلق میگرد به جانبازان بالای 50 درصد اعمال میشود لذا از نمایندگان محترم مجلس تقاضا داریم نسبت به کنترل و اعمال قوانین تلاش کنند زیرا ایثارررگران همیشه مطالبه قانونی دارند که قانون بطور کامل اجرا نمیشود.
بنیاد در خصوص وام مسکن فقط تلاش میکند وام دریافت شود لیکن چه کسانی وام دریافت کردند در نظر بنیاد اهمیتی ندارد بنابراین ایثارگرانی که قبلا وام دریافت کردند یا ایثارگرانی که دارای مسسکن بودند نیز وام مسکن دریافت کردند و خانه را اجاره دادند. وام مسکن طی سالهای گذشته به یکصد هزار نفر پرداخت شد اما امسال هیات دولت وام مسکن را به 4500 فقره تقلیل داده است. وام مسکن به جانبازان نیازمند و مستاجر پرداخت نمیشود زیرا جانباز مجبور است معادل مبلغ وام مسکن آورده داشته باشد . چنانچه به جانبازان نیازمند زمین تعلق گیرد وام مسکن برای ساخت مصرف خواهد شد تا جانبازان نیازمند و مستاجر خانه دار شوند درغیر اینصورت جانبازان مستاجر و فاقد یکصد میلیون تومن آورده قادر به دریافت وام مسکن نخواهند شد و همچنان مستاجر و خانه بدوش باقی خواهند ماند.
پس فکرمیکنی شکمشان روزبروزچراگنده میشه
باسلام به فاش نیوزکه حداقل هرپیامی رادوست داردچاپ می کندالب هست یکروزدولت ماازبیمه فلسطین ولبنان وکمک به یمن می گوییدفردادم ازنداشتن منابع جهت اجرای قوانین ایثارگران واقعاراست گفتندسیاست پدرومادرندارداگراین سیاست مسولیین کشورمامثل دیانت ماهست پس وای برحال ملت وکشورواسلام طی این سالهافقط اختلاس ومعوقات بانکی ورانتخواری زیادشده آقایان هم دادگاه ومحکمه نمایشی اجراءمی کنندنتیجه دراخرتبرئه میشونند
جناب آقای روحانی واقعا برات متاسفیم
چونکه درحال جنگ بودیم،،،ماهیت بنی صدرخائن مشخص شد!اگرجنگی دیگرباشد،ماهیت این دولت هم مشخص خواهدشد!!!شک نکنیدکه بنی صدر در مقابل اینان روسفیدخواهدشد!و...
با تشکر از اقای خجسته .
نفرین خدا بر بعضی از وزیران بی کفایت ) بعد از 30 سال شرمنده ما شدید و بجای خدمات بیشتر بیمه مکمل را قطع کردید . دشمنان اصلی ایثارگران در داخل کشور هستند و بداند اگر از جان گذشتگی ما نبود شما لیاقت کارتون خوابی هم نداشتید .
قای نوروزی, شماها نمایندگان مجلس, چطور در عرض یک روز به ۴ وزیر رای اعتماد دادید اما الان نزدیک به یک ماه است که بچه های عزیز جانباز بخاطر عدم رعایت قانون ماموریت به تحصیل, آواره مانده اند؟!!!!!!!!!
چرا کاری نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟
بعضی از آقایان لیاقت مسئولیت را ندارند مثل شریتمداری که پراید را 43 میلیون کرد و رفت --- آخوندی مسکن را چند برابر کرد و رفت و حالا شهیدی بیمه مکمل ایثارگران را قطع کرد و برود و نوبخت هم بعد از 30 سال شرمنده ی ایثارگران شد در حال رفتن !!!
کلاس اول ابتدایی (قبل از انقلاب) خانم گشاده رو یا زیبا که احتمالا از اهالی شهر لار بودند خیلی مختصر (اما با توجه به قدرت سرکوب حکومت شاهنشاهی احتمالا تمام توان ایشان بوده است) اینجانب را با مرحوم آقای روح الله موسوی خمینی (امام خمینی) و کاری که می خواهند در کشور انجام دهند (انقلاب اسلامی) آشنا کردند بعد از انقلاب اسلامی خود به خود با حداقل کار برای انقلاب (از بین بردن مقداری از اقلام تبلیغاتی ضد انقلاب ها) شروع شد تا قبل از دفاع مقدس کمی فعالیتم بیشتر شد (مواردی درگیری فیزیکی با افراد ضد انقلاب) در دوران دفاع مقدس فعالیتم (از زمان تاسیس سپاه پاسداران در شهر خنج تا کمی قبل از هم اکنون که در کلان شهر شیراز و شهر صدرا بسیجی فعال بوده ام + رزمنده داوطلب دو سال بسیجی در خط مقدم و یکسال نیز از کمیته انقلاب اسلامی در خط مقدم خضور داشته ام) به حداکثر رسید که تا مرز اسارت و شهادت پیش رفتم اما متاسفانه جانبازی نصیبم شد اینجانب با این سابقه فعالیت برای سرافرازی کشور حال می نویسم که 99 درصد از کارهایی که در کشور می گویند برای ایثارگران کل کشور انجام داده اند تبلیغات حکومتی است خیلی دوست دارم تا مکانی پیدا شود تا جزئیات این دروغ های بزرگ را برای مردم ایران بنویسم
سلام جناب خجسته ضمن تشکر از جنابعالی نگذارید کار بجایی برسد که ماهم خیال کنیم سفره ای پهن است وعده ای مسول سهامی دارند وجناح ها به فرا خور انتخابات پول وپست ها را بین یکد یگر وهم جناحی های خود تقسیم میکنند امام میدانست که در دهه شصت که مردم هنوز انقلابی تر ومسولان هم ساده زیست بودند به انان گفت کاری نکنید که مردم به ذات شما پی ببرند انوقت انقلابی دیگر به وقوع خواهد پیوست ودیگر من وشما نیستیم به داد ایثارگران وخانواده انان برسید
سلام مشکل مسئولان ثروت اندوزی و توجه به دنیا داری است اگر مسئولان اینطور نباشند خانواده ایشان اینطور هستند و مجبور است وسایل عیش و عشرت خانواده را در دیار دشمنان ایران تامین کنند آنوقت شما بگویید ایثارگران مشکل دارند کدام مسئول به فکر مردم است تا برسد به قشر ایثارگر و تامین هزینه دارو و مشکل یک عمر خانه بدوشی و هزار مشکل ریز و درشت که اگر مجروح نبودند خیلی بیشتر از دیگران عرضه داشتند و نیازمند به بنیاد نبودند اینها در اثر فریفتگی مسئولان به ذخایر دنیوی است.
هر انسانی در مقابل وسوسه های تجملات قرار میگیرد اما مسئولی که تهذیب نفس داشت فریب تجملات دنیا را نمیخورد. افسوس که سالها در حوزه علمیه همین یک درس تدریس میشود اما انگار وسوسه های دنیا فقط برای مردم است و شامل مسئولان نمیشود.
افسوس که هزاران شهید از آسمانها شاهد درد و رنجهای هم سنگرهای خودشان هستند لذا آقای خجسته هنگامی که از اختلاسهای کشف شده در بنیاد خیلی راحت چشم پوشی و رها کردید باید منتظر فجایع اختلاسهای بیشتر و انحرافات اخلاقی بین مسئولانی باشید که خودتان قوانین رفاه زدگی مسئولان را تصویب کردید و خودتان را گناهکار بدانید و گناه را به گردن دیگران نیندازید.
چرا یک پست در مورد ق

محضر نماینده محترم مجلس ..سلامو عرض ارادت ..ما جانبازانو ازادگان ..هشت سال دفاع مقدس ..علی رغم تمام مشکلات درسایه اجرایی نشدن زحمات نماینده گان محترم در قالب تصویب طرح جامع ایثارگران و مصوبات برنامه ششم توسط مجریان دولتی ..تنها دلخوشی مان بیمه تکمیلی تحت پوشس بنیاد بود که قدری از الام کهنه وتشدید شده مان درمان یابد که متاسفانه اخیرا توسط دولت قطع گردیده فلذا از محضر تمام نماینده گان مجلس خواستار باز تعهد دوباره این بیمه تکمیلی میباشیم ..تا منجر به تجمع در جلوی مجلس توسط جمع کثیری ازجانبازان وایثارگران نگردد ..
تنها راه حل بیمه مکمل جانبازان تحصن مسالمت امیز جلوی مجلس هست
اقا بخدا مشکل روانی پیدا کردیم اینقدر با اعصاب جانباز بازی نکنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi