شناسه خبر : 61848
یکشنبه 06 آبان 1397 , 09:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در اعتراض پیشکسوت ها به مربیگری غنوان شد

لزوم ایجاد تغییرات بنیادی در تنیس روی میز جانبازان و معلولین

کسب نتایج ضعیف از سوی فدراسیون تنیس روی میز جانبازان و معلولین و لزوم ایجاد تغییرات بنیادی در مربیگری از جمله مقولات مورد اعتراض از سوی ورزشکاران جانباز و معلول در روزهای اخیر بشمار می رود.

فاش نیوز - کسب نتایج ضعیف از سوی فدراسیون تنیس روی میز جانبازان و معلولین و لزوم ایجاد تغییرات بنیادی در مربیگری از جمله مقولات مورد اعتراض از سوی ورزشکاران جانباز و معلول در روزهای اخیر بشمار می رود.

علی مردانی جانباز صاحب مدال اصفهانی که در چندین دوره ار مسابقات حضور فعالی داشته است اما نتوانسته بود در انتخاباتی تیم شرکت کند، با اشاره به نوع نگرش مدیریت کنونی و نحوه مربیگری در انجمن تنیس روی میز جانبازان و معلولین اظهار داشت: من صحبت کردم آنها گفتند که انتخابی تیم ملی که آمادگی داشته باشند و انتخابی بگذارند برای تیم ملی و مسابقات کشوری.

در مسابقات کشوری در استان ما هنگامی که برای مسابقات انتخابی ثبت نام مراجعه می شد وضعیت به این شکل بود که پس از ثبت نام دیگر تائیدیه گرفته نمی شد. براین اساس اخیر چند روز مانده به مسابقات  و پیش از انتخاب نفرات تیم مراجعه کردیم که حتی متاسفانه از روز مسابقه اطلاعی نداشتند.

وی اضافه کرد: با این وجود در مراجعه بعدی به آنها گفتم مگر مرا برای مسابقات انتخابی ثبت نام نکردید، پس چرا اطلاع ندادید. یک آقایی که آنجا بود وقتی دید من به شدت پیگیر موضوع هستم گفت باید تائیدیه می گرفتید و چون تائیدیه نگرفتید ما برای اعزام جا نداریم. در این مورد با آقای گلشنی صحبت کردم، گفتم شما که می خواستید من نیایم به انتخابی تیم ملی هم دعوت نمی کردید.

جانباز صاحب مدال اصفهانی خاطر نشان کرد: در مورد لیگ هم باید بگویم که الان وضعیت طوری شده است که هر استانی که می خواستیم بریم هزینه بازیکنان را باید بدهد. بعد هم کلاس ما به گونه ای شده  است که فکر کنم دو و سه با هم قاطی شده است. چرا که دیگر بدنبال دو نمی روند بلکه بیشتر بدنبال کلاس 3هستند. این بود که دیگر نتوانستم به مسابقات بروم. الان هم که  دو سری مسابقه اعضای تیم رفتند، به خاطر این که کشوری نرفتم و مسابقات خارج از کشور بوده است حتی مرا به کشوری هم دعوت نکردند. استدلال آنها این بود که چون در مسابقات کشوری نبودید نمی توانید در پاراالمپیک اندونزی شرکت کنید.

جانباز ورزشکار و دارنده مدال تنیس روی میز ادامه داد: در این خصوص با اقای آرمند صحبت کردم اما ایشان گفت، کمیته پاراالمپیک قبول نمی کند و امکانت هم نمی دهد که ما افراد بیشتری را برای انتخابی دعوت کنیم. استدلال ایشان این بود که چون در مسابقات کشوری نبودید به اندونزی دعوت نشده اید.

مردانی در پاسخ به این سوال که آیا این برخورد به صورت رویه ای در تنیس روی میز جانبازان و معلولین شده است که پیشکسوت ها به اردوی تیم دعوت نشوند متذکر شد:  من حرفی ندارم و افراد زیادی پیشکسوت تر از من هستند. همین اقای جانفشانه پیشکسوتر و سنش از من هم بیشتر است.

وی در مقابل این سوال که آیا ازعملکرد فدراسیون راضی هستید؟ یاد آور شد: می خواهم این را بگویم که بازیکن چه گناهی کرده است. هر چند که من با آن آقایی که اینترنتی ثبت نام کرده بود صحبت کردم و وقتی با اعتراض بنده مواجه شد گفت ما سری قبل که ثبت نام کردیم و خانم ها را هم به مسابقات فرستادیم و تائیدیه نگرفتیم مشکلی هم پیش نیامد. ولی الان دوباره گفته شده که باید تائیدیه وجود داشته باشد. ایشان گناه این قصور را به گردن فدراسیون انداخت که فدراسیون اشتباه کرده است. اما من می گویم اگر سهل انگاری از طرف استان شده است آیا باید انتخابی شان هم این طوری می شد. من نمی دانم اطلاع دارید یا نه  به هر حال چندین سال عضو تیم ملی بودم.

جانباز ورزشکار در خصوص این سوال که آیا شما پیگیری های تان را از طریق فدراسیون انجام داده اید پاسخ داد:  البته من با اقای آرمند رییس انجمن تنیس روی میز صحبت کردم ایشان گفت کمیته ملی المپیک اجازه نمی دهد ما افراد بیشتری را برای انتخابی شرکت بدهیم.

مردانی در پاسخ به سوال خبرنگار فاش نیوز که پرسید آیا خودشان نفرات انتخابی و تیم را تعیین کرده بودند تصریح کرد:

این موضوع را  به آقای آرمند گفتم و ایشان پاسخ دادند که نمی توانند کاری بکنند و دست کمیته پاراالمپیک است، حالا راست و دروغ من در جریان نیستم.

وی با اشاره به نتایج بدست آمده در مسابقات پاراالمپیک خاطر نشان کرد: الان یک مساله ای که بنظر من مهمتر است حضور تیم های آسیای شرقی مانند تیم ژاپن و کره است چرا که اگر دقت کرده باشید همان ها مقام اول و دوم را به تصاحب خود در می آوردند. یعنی آقای جانفشان که هر دوره که به  مسابقات اعزام می شود تا کسب مقام سوم بیشتر نمی تواند برود. یا بالاخره سوم چهارم زا مشترک می گذاریم.

ورزشکار اصفهانی در پاسخ به این سوال که آیا به این موضوع قائل هستید که باید تغییراتی در فدراسیون تنیس روی میز جانبازان و معلولین انجام شود؟ متذکر شد: من در این موضوع زیاد دخالت نمی کنم، اما بنظر مهم ترین موضوع این است که در استان باید ثبت نام کرد، افرادی مانند من که پیشکسوت هستند آیا بدلیل  اینکه بیمار بوده و نتوانستند برای انتخابی کشوری شرکت کنند باید از هر چه مسابقه خارج از کشور است حذف شوند؟ این سحن درستی نیست که بگویند آقا نبودی نمی توانی شرکت کنی؟ البته من هم این را نمی گویم که باید حتما انتخاب می شدم ولی بالاخره انسان شانس خودش را که می تواند امتحان کند. بطور مثال اگر 8 نفر بودند و 10 نفر شرکت می کردند به جایی بر می خورد؟

جانباز ورزشکار و دارنده مدال تنیس روی میز یاد آور شد: از سال 72 که وارد تیم ملی شدم اولین مقام را برای قهرمانی جهان در انگلیس برای کشورم بدست آوردم بعد یک سری مسائل از جمله مسابقه ندادن با بازیکنان اسرائیل پیش آمد که از آن سال تا 78 دیگر نتوانستیم مسابقه ای در سطح جهان بدهیم. در سال 73 که اردو بودیم از خود کشور انگلیس ویزا نگرفتند. یک ماه هم اردو بودیم تا 78 هم که بودیم برای انتخابی پاراالمپیک من خودم جزو تیم اعزامی بودم اما سرما خورده بودم . درسال 82 مسابقات انتخابی پارالمپیک آتن در کشور اردن مدال طلا گرفتم و مجوز مسابقات پارالمپیک آتن را بدست اوردم. سال 86 هم که رفتیم مالزی در انفرادی تیم برنز و آقای جانفشان هم طلا گرفت. در مسابقات پارالمپیک چین هم ما به مقام سوم اکتفا کردیم. بعد رفت تا سال 92 که من هم جزو تیم بودم ولی در انفرادی نتوانستیم کاری بکنیم. اما در تیمی که من و آقای جانفشان و یک نفر دیگر بودیم توانستیم نقزه بگیریم. اما از آن به بعد دیگر نتوانستم شرکت کنم. در مسابقات انتخابی هم که یک نفر را  به کلاس دو و سه که مشترک بود می بردند که این موضوع به ما کمک می کرد که متاسفانه امسال قسمت نشد.

این را می خواهم بگویم که چیزی برای خودم نمی خواهم اما این گلایه را دارم که بطور مثال اگر مشکلی پیش آمد و طرف نتوانست در مسابقات انتخابی شرکت کند (اگر چه آن ها سال تا سال هم مسابقات انتخابی استانی نمی گذارند) مثلا در استان اصفهان چند سال است که مسابقات برگزار نشده است و حتی ما هزینه برگزاری و محل اقامت را پذیرفته بودیم اما در استان نگذاشتند، آیا رواست که اسم ما را خط بزنند.

درسال 82 مسابقات انتخابی پارالمپیک آتن در کشور اردن مدال طلا گرفتم و مجوز مسابقات پارالمپیک آتن را بدست اوردم

پایان/

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi