شناسه خبر : 61863
یکشنبه 06 آبان 1397 , 12:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتقاد شدید نماینده مجلس

مصوبه‌های خلاف جریان ایثارگری باید لغو شود

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از بی برنامه گی دولت انتقاد و آن را موجب سرگردانی ایثارگران دانست.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از بی برنامگی دولت انتقاد و آن را موجب سرگردانی ایثارگران دانست.

به گزارش فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروری نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشنامه اجرایی دولت در آبان ماه امسال گفت: برای پرداخت هزینه درمانی ایثارگران از دستگا‌ها و وزارتخانه‌هایی که در آن مشغول به کار هستند باید زیرساخت های مصوبه تهیه و منابع آن در بودجه سال آینده دیده شود، سپس اقدام به محدود کردن هزینه درمانی ایثارگران و جانبازان از بنیاد شهید و ایثارگران شود.

وی با اشاره به بخشنامه اخیر هیئت دولت در رابطه با عدم پرداخت هزینه های درمانی ایثارگران و جانبازان شاغل و بازنشسته خاطرنشان کرد: متاسفانه براساس مصوبه جدید دولت پرداخت هزینه های درمانی ایثارگران و جانبازان از بنیاد شهید و امور ایثارگران جدا شده و برعهده دستگاه هایی است که در آن مشغول به کار هستند.

 

دستگاه‌ها توانایی پرداخت هزینه درمانی ایثارگران را ندارند

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : با توجه به اینکه در بودجه سال 97 برای دستگا‌ه‌ها و وزارتخانه ها بودجه مشخصی برای پرداخت هزینه درمانی ایثارگران و جانبازان تعریف نشده بود، عملا امکان پرداخت این هزینه‌ها نیز وجود نداشته است. این بی برنامه بودن ظلمی در حق ایثارگران بوده و بنیاد شهید مکلف به پرداخت هزینه درمانی همه جامعه ایثارگری است.

 

لزوم توجه به هزینه درمانی ایثارگران در بودجه 98 

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به سرگردانی 400 هزار ایثارگر گفت: در صورتی که قرار است هزینه درمانی ایثارگران از دستگا‌ها و وزارتخانه‌هایی که در آن مشغول به کار هستند پرداخت شود، ابتدا باید زیرساخت های مصوبه تهیه و منابع آن در بودجه سال آینده دیده شود، سپس اقدام به محدود کردن هزینه درمانی ایثارگران و جانبازان از بنیاد شهید و ایثارگران شود.

 نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از ایثارگران با مشکلات بیمه‌ای مواجه هستند،تصریح کرد: بدون شک بعضی از کارشناسان و مدیران درون دولت، با ایثارگران مخالفت‌هایی دارند.  

نوروزی با اشاره به برخی از مخالفت‌ها با جامعه ایثارگری افزود:  حذف مرکز مشاوران قوه قضاییه از ماده ۸۸ برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی نیز در صحن مجلس بررسی شد و وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی بطور کارشناسانه و با در نظر گرفتن عملکرد مرکز رأی منفی به این طرح دادند. چرا که سهمیه ایثارگران 30 % مرکز مشاوران حذف می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: مصوبه عدم قانونی بودن ماموریت فرزندان جانبازان و شهدا، که دولت طی 10 سال آن عمل می‌کرد یکی دیگر از مصوبه‌های خلاف جریان ایثارگری در مجلس شورای اسلامی بود و فراکسیون ایثارگران باید با دقت و هوشمندی ، جلوی این بحران آفرینی‌ها را بگیرد./خانه ملت

اینستاگرام
جناب حاج آقا نوروزی, من مادرم مریضه, با هزار بدبختی میتونستم بواسطه مامور به تحصیل بودن, به کارهای خودم برسم.
الان به خدا گرفتار و بدبخت شدم, چرا کاری نمیکنید؟؟؟؟
آقای نوروزی, شماها نمایندگان مجلس, چطور در عرض یک روز به ۴ وزیر رای اعتماد دادید اما الان نزدیک به یک ماه است که بچه های عزیز جانباز بخاطر عدم رعایت قانون ماموریت به تحصیل, آواره مانده اند؟!!!!!!!!!
چرا کاری نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟
قربون اون دهنت, حرف دل ما رو زدی
آقا اینا هم که فقط حرف میزنن
همین آدم (نوروزی) گفتش که ماموریت تحصیلی فرزندان ایثارگران رو پیگیری میکنه ولی فقط در حد حرف موند تا کم کم همه سرد بشن و بعدش هم فراموش بشه!
انگار نه انگار که این همه از عزیزان ایثارگر و خانواده هاشون درگیر این قضیه شدن و کلا به هم ریختن.
خدا همه رو به راه راست هدایت کنه
کاش ما هم یاد بگیریم نماینده های بهتری رو به مجلس بفرستیم
همین آقا قول داده بود که ماموریت تحصیلی فرزندان ایثارگران رو پیگیری کن ولی ....
همینقدر هم بقیه چیزا رو پیگیری میکنه لابد
فک میکنم دکتر نوروزی بچه های خودش درگیر قضیه ماموریت تحصیلی نشده چون اگه خودشون درگیر شده بودن چند روزه مساله رو حل میکردن نه اینکه بعد از دوماه همچنان هیچ خبری نباشه.
اگه مشکلی به تن خود آقایون بخوره اون موقع سعی میکنن رفعش کنن در غیر اینصورت کسی امیدوار نباشه
خوب البته که هدف مسولان حال حاضر کشور خاموش کردن چراغ ایثار و شهادته و با رویه ای که پیش گرفتن کم کم دارن نزدیک میشن بهش؛
خدا قوت!
آقای دکتر روحانی باور کنید :
تدبیر نبود که 400هزارنفر خانواده ایثارگر مجروح را با یک مصوبه غیر کارشناسی شده زخمی تر کنید و با روح و روانشان بازی کنید !
درحالیکه راه حل بسیار ساده تری وجود داشت
آیا نمی شد بجای اینکه 400نفر را جابجا کنید و امید سلامتی را بگیرد ، تدبیر می کردید و بودجه مربوطه را از وزیر در همان هیات وزیران می گرفتید و بعد می دادید به بنیاد ؟!
سپاس از همه مدافعان ایثارگران
حاج آقا اجرکم عندالله.
اقایان نماینده پس شما چه کاره اید فقط بلدید به ورزای بیلیاقت رای دهید چند روز است نه دارویمان را میدهند نه بستری میکنند منجانباز شیمیایی پول از کجا اورده ام10میلیون به حساب بیمارستان واریز کنم تا بستری ام کنند انصافتان کجاست دارید تیشه به ریشه ما میزنید کاری کرده اید که خانواده های ما دیگر از دست ماخسته شده اند برویمخودمان را بکشیم تا شما راحت شوید هزینه ها را که پرداخت نمیکنید تازه بدون اطلاع ما را از لیست بیمه خارج میکنند برای اقازاده ها های خارجنشین پول هست وبرای درمان ما که در این سن میانسالی به هزار درد مبتلاییم پول نیست دولت خجالت نمیکشد قبل از تامین بودجه بخشنامه میزند حدایا از این نامردمان نگذر حالا که بااین همه بیماری روزگارمان سیاه باید در این تورم وبیکاری فرزندانمان غصه درمان هم داشته باشیم
حاج اقا اين چه رسمي هست كه هرساله براي بيمه جانبازان شاغل وبازنشسته جناب نوبخت داستان درست ميكند عزيزان اين خود يك برنامه وتخريب جامعه جانبازان. و به رخ كشيدن هزينه درمان در جامعه ويكي از راه هاي اعتراض پنهان مسىولين به بيمه تكميلي هست اين همه بودجه با رانت ولابي ودوستان انها به عنواوين مختلف هدر ميدهند كه مردم ما در جريانهستند اين مبلغ ناچيز بيمه تكميلي شده مشكل برنامه وبودجه هرسال پاسكاري بعد ورود نمايندگان ودر نهايت لطف رىيس جمهوري وحل مشكل تقريبا هما ما جانبازان نتيجه اين رفتار سازمان برنامه وبودجه را مثل فيلم هاي هندي ميدانيم بنظر حقير اين مسىله بو دار وبه نوعي تخريب وتحقير ما بازنشستگان وشاغلين جانباز هست از دفتر مقام معظم رهبري استدا داريم ورود كنند حيف ابرويجانبازان غيور هست هرسال دو سه هفته در اضطراب باشند يك بار براي هميشه اين مشكل حل بشود واگر واقعا بنياد بودجه ندارد مجلس منابع ان را تعمين كند چرا بايد در بيمارستان ومطب ها داروخانه ها و،،،،،،،، عده اياز ما كنف سردرگم وخجل باشيم عده اي به ريش ما بخندند ممنون از فاش نيوز بابت پيگيري موضوع
چرا عاقل كند كارى كه باز ارد پشيمانى
باسلام وخسته نباشید جناب نوروزی به ایثارگران وخانواده انان رحم کنید چرااینقدر انان را زجر میدهید مگر چند سال دیگر انان زنده اند هر روز یک بازی چرا در شرایطی که انان به دلیل سن وسال باید بیشترین حرمت را در بین خانواده وجامعه داشته باشند شاهد خوار وذلیل شدن انان هستیم اقای نوروزی پسی مجلس در راس امور چه کاره است نمایندگان باید وکیل المله باشند نه وکیل الدوله مجلس امروز به نمایندگانی مانند مدرس نیاز دارد حال ایثارگران اصلا خوب نیست دراین ایام پیری به داد انان برسید شاید جنگی در پیش باشد نسل های بعد هم چنان نظاره گرند
آقای نوروزی حق جانبازان معسر و مضطر فاقد شغل را از دولت بستان // آیا این مسلمانی است که به من و کمیته امداد تقریبا یکسان داده شود /// مسلمانان مسلمانی زسر گیریم
هزاران مصوبه که منافع سرمایه داران در ان است در یک جلسه تصویب وابلاغ می شود وهزاران دلار جابجا می شود ولی ار اول جنگ هنوز مشگل کوچک جانبازان که حق هر انسان مریض هست چه جانباز وغیر جانباز لاینحل مانده جون به نفع اسلام وانقلاب ومستضعفان است که وجودشان را تقدیم نظام کردند ووماندکاری نظام هم مدیون همین جانبازان است
با ناانید ودلسرد کردن ایثارگران دشمن احساس امیدواری می کند وبه خاطر همین ناامید نشده وهر روذ تحریم هایش را زیاد میکند چون سیکنال مثبت از درون می شنود
#آقای نوروزی
یک کاری بکن یک تکونی به خودت بده
حاجآقا رفته کل بچینه حتما وقت کنه کاری میکنه بگذار چند جانباز دیگر شهید بشوند بعد....
حاج اقانوروزی ما ایثارگران از تلاش و پیگیری شما و فراکسیون ایثارگران ممنون هستیم لطف کنید کارها هرچه زودتر به نتیجه برسد به خصوص ماموریت اموزشی فرزندان جانبازان که همه را درگیر و زندگی همه را به ریخته است. با تشکر مجدد
لیبرال ها و سرمایه داران قرار بود باعث از بین رفتن فرهنگ ایثار و شهادت باشند اما امروز می بینیم که گستاخ تر شده و به شیوه های مختلف ( مثل از بین بردن تسهیلات و امکاناتی که ایثارگران و خانواده هایشان به ان نیاز دارند یا بی احترامی به ان ها یا دروغ بستن به ان ها و ایجاد تفرقه در بین ان ها و ... ) به مخالفت با ان می پردازند تا از بین رفتن این فرهنگ را تسریع ببخشند و این نشان می دهد که ان ها علاوه بر تبعیت از لیبرالیسم از افرادی فراماسون که به ان ها امر و نهی می کنند نیز تبعیت می کنند و برای رسیدن به منافع شخصی حاضرند کشور خود را بفروشند این ها هم جنس همان هایی هستند که کشور مان را با امضاء هایشان به اربابان فراماسون خود دو دستی تقدیم کردند.
اتفاقاتی را که به صورت زنجیره ای شاهدش هستیم مخالفت با ایثارگران به خاطر رای شان نیست بلکه مخالفت با فرهنگ ایثار و شهادت هست و داروی درمانش هم دست ما نیست دست شورای نگهبان هست که باید هر کاندیدی که سرمایه دار است و ... را حذف کنند و در مقابل ما مردم باید در برابر فتنه هایی که بلافاصله در کشور برپا می کنند عملکرد انقلابی داشته باشیم و فتنه ها را در آنی خفه کنیم ( وظیفه ی ما این است چو حذف ان ها انفجار هایی را در پی خواهد داشت ).
سالم بودن کاندید های ریاست جمهوری و مجلس که شورای نگهبان ابزار تشخیص ان را دارد تنها راه مقابله با وضعیت کنونی هست که باید همگی ان را از شورای نگهبان بخواهیم و به این جریانات خاتمه بدهیم.
در مرحله ی بعد مردم و نهاد های انقلابی باید نظارت بسیار دقیقی بر مسئولان داشته باشند مثل شفافیت ارای نمایندگان که رهبر هم گفتن هر چیزی به جزء مسائل امنیتی و نظامی را به مردم بگید یعنی مردم ناظر باشند و بر هر چیزی نظارت کنند که این کار باعث می شود مسئولان نتوانند از راه راست خارج شوند.
بزرگترین و بالاترین هدف لیبرال های نوچه ی ضد انقلاب و فراماسون از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت است تا بعدا بتوانند مملکت را به باد بدهند اما ان ها کور خواندن و ما به عشق امام و شهدا اسرائیل را نابود می کنیم.
فاش نیوز سلام
پرسش و پاسخ زیر را در سایت دیوان عدالت قسمت ایثارگران دیدم به نظرم آمد برایتان بفرستم .سئوال کننده فردی آشنا به مسائل ایثارگران است وخوب برای کارشناس دیوان که مرتبا به اسم قانون ایثارگران را ناامید می کند استدلال آورده است .
با سلام
نظر جنابعالی در مورد تبدیل وضعیت فرزندان جانباز با نظر قضات محترم یکسان نیست. البته شما استدلال هایی دارید که این استدلال ها در واقعیت کاملا متناقض است به جهت اینکه ماده ۲۱ در خصوص تبدیل وضعیت نکته ای ندارد که شما متاسفانه در این موضوع به آن ارجاع می دهید به نظر بنده قضات دیوان تفسیر درستی دارند چون کسی که قراردادی است یعنی از ماده ۲۱ گذشته و مشمول تبصره ها خواهد بود . جهت تنویر جنابعالی عرض می کنم نیروی قرارداد معین که در ماده ۲۱ ذکر شده اصولا طبق قانون خدمات کشوری دارای پست سازمانی و سهمیه استخدامی نیست که قانونگذار در تبصره آن گفته بعد از ۳ماه رسمی قطعی گردد. پس منظور فراتر از پست سازمانی و سهمیه استخدامی است .
پاسخ:
باسلام . بنده نظرم را بر اساس قانون بیان میکنم اما هر شخص در زمان تقدیم دادخواست شرایط خاصی دارد . مثلا در بررسی وضعیت استخدامی یکنفر وقتی مدارک استنادی را مشاهده میکنیم میبینیم این شخص مشمول قانون برنامه پنجم میشود ویا قوانین قبلی . درهر صورت در اینخصوص رای هیأت عمومی هم داریم . فلذا احکامی که منتشر شده همه آراء دیوان نیست . اینها موارد خاصی است . بهر حال از اظهار نظر شما تشکر میکنم .
حاج آقا نوروزی لطفا شما وهمه نماینده گان مدافع ایثارگران از آقای نوبخت که نه خودش ونه خانواده محترمش یک روز قدم به جبهه نگذاشته اند بپرسید چرا به بهانه بار مالی ومبهم بودن جلو اجرای قوانین ایثار گران گرفته از جمله مزایای ارتقاء یک مقطع تحصیلی ، تخفیف 35 درصدی شهریه فرزندان ایثارگران، اعطای 5 درصد جانبازی به مجروحین فا قد پرونده بالینی ومجروهیت همزمان
ننگ برکسانی بادکه به جامعه ایثارگری ظلم می کننداگرنبودن این عزیزان شمانمی توانستید برای فرزندان خود گرین کارت بگیرید چرابه این قشردلسوخته ظلم می کنیدچرا بااین مصوبات دشمن شادمان می کنید
فرزندان جانباز
پیگیری ماموریت اموزشی سرکاریه
بنیاد به من که گفت خودت برو با ادارت تعامل کن مرخصی بدون حقوق بهت بدن چون هیچ خبری نیست
البته حرفشون درسته
الان دو ماه میگن به زودی میخواهیم طرح دو فوریتی بدیم
از همون طرحهای که برای شهردار تهران یک شبه دادن
حالا تا اخرش رو بخونید
فقط میخوان با گذشت زمان فراموش بشه همه چی
به همین سادگی
خود ادارات در بخشنامه های داخلی باید این موضوع را حل کنند
باید برای مامورهای قبل از مصوبه این اجازه به مدت محدود داده بشه
یعنی فرزندان جانباز هر اداره به امور ایثارگران خود همان وزارتخانه نامه بنویسند و تقاضای پیگیری از واحد اموزش بدهند .
این راه حل جواب می دهد
چرا اینقد بد هستن این مسولان ما؟
سلام در کشور ایران یک تروریست جنایکار را داخل هواپیما روی آسمان دستگیر و اعدام کردند که تمام دنیا شگفت زده شدند اما عده ای از مسئولان نمیتوانند پیش پای خودشان را ببینند و هزاران میلیارد اختلاس میشود.
اگر بخواهند دقیق کار کند میتوانند اما مسئولان مایل به شفاف سازی و کنترل دقیق نیستند که علت اینکار مشخص است.
از دولت بی کفایت ممنون هستیم که بعد از 30 سال حق ایثارگران را پایمال کردند و خدا امام را رحمت کند که فرمود - نگذارید این مملکت به دست نا اهلان بیفتند ----- پس میفهمیم که دشمن اصلی ما خارجی ها نه بلکه نا اهلان داخلی هستند !!!
سلام.بنظرم باتوجه به بحرانی وبغرنج بودن شرایط منطقه میهن عزیزمان بیش ازهرزمان دیگری نیاز به اتحادملی وهمبستگی میان آحادمردم فارغ از مشکلات اقتصادی ودیگرمسایل باتکیه براصول وقواعداسلامی والگوبرداری ازروحیات ایثارگری ایمه اطهاردارددراین میان نبایدازلزوم عزم جدی مسیولین دربه حداقل رساندن مسایل ومشکلات مردم اللخصوص قشرایثارگران بی ادعا که سالهادندان روجگرگذاشته واکنون باعنایت به کهولت سن وفشارمشکلات بجهت بهره مندی ازاندک خدمات .اقدام به احرازنموده اندغافل ماندحال نظربراینکه پس ازگذشت سالها این سوال دراذهان متبادرمیشودکه آیا همین رزمندگان که زندگی اکثرشان مثل حقیرتحت الشعاع روحیات مریض ناشی ازجنگ قرارگرفته بخاطر بهانه بارمالی اندک علی رغم مصوبه های مجلس دربتیادشهیدمسکوت بماند؟آیا تعاریف حقوق بشردرقرآن اینراقبول دارد؟ضرب المثلی میگوید دست دست را میشوید هردودست صورت را...اکنون پس ازسالها شکنجه روحی خانواده ناشی ازامواج انفجاری که مهمترین آن درسال 63 دبمباران پادگان ابوذرسرمل ذهاب اتفاق افتاده وپس ازسالها اقدام واحراز درکمسیونهای نیروهای مسلح پرونده ام دربنیاد فعلا مسکوت مانده وهمچنان محروم ازاندک خدمات ..
چی فراموش بشه؟
به خاطر حذف ماموریت آموزشی دارن ما رو اخراج میکنن
باید رسانه ایش کنیم
سلام ، طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب رویش ها از ریزشها بیشتر هستند اما در عمل ملاحظه میگردد افرادی در مجلس رای آوردند که هیچگونه سنخیتی با انقلاب اسلامی ندارند و جزو اقشار اشرافی جامعه میباشند.
موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته باز هم در پاسکاری مجلس و دولت به هوا رفته و مشخص نیست تکلیف ایثارگران با نمایندگان ضد ایثارگر چه خواهد شد. متاسفانه تبعیت از دمکراسی غربی که فقط برای خوش آمد غربیها رواج یافته بهیچوجه متناسب با اسلام نیست لذا برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده که باعث دلزدگی شده لیکن مردم بواسطه ظرفیتهای اسلام پایبند حفظ نظام اسلامی و تبعیت از ولایت میباشند.
بیش از چهل سال فشارهای ناشی از انقلاب بطور کلی بر دوش مردم بوده و عملکرد و سیاست های دولت و مجلس نیز هرگز تلاشی برای برداشتن بارهای سنگین انقلاب از دوش مردم بعمل نیاورده است. در مقابل مسئولان در رفاه کامل و ثروتهای نجومی غلط میزنند که بطور کامل با آرمانهای انقلاب اسلامی مناقات دارد و بعید نیست روزی دامنگیر مسئولانی گردد که هیچ توجهی به مشکلات مردم ندارند و همچنان سیاستهای دولت در جهت ثروتمند شدن ثروتمندان و فقیر شدن مردم ادامه دارد.
دوماه گذشته من هنوز نتونستم ثبت نام کنم خواهشا لطفا یه کاری کنید ترم داره تموم میشه من بدون ثبت نام با شرایط سخت سرکلاس میرم اماغیرقانونی ،این همه درس خوندنم تا پزشک بشم چرا هیچکی کاری نمیکنه
سلام وعرض ادب..جناب نوروزی گرامی بنده حقیرنمیدانم چرامصوبات هیئت وزیران سریع اجرامشود،ولی مصوبات مجلس درباره حل مشکلات ایثارگران روکه شماعزیزان تصویب میکنیدوبه دولت ابلاا میکنیدتوسط همین هیئت دولت اجرانمیشه؟؟واقعأایرادکجاست؟؟آیاکلاه مجلس برای دولت پشم ندارد؟؟رهبرکبیرانقلاب فرمودند،مجلس دررأس همه اموراست..چرادولت ازمجلس تبعیت نمیکند؟؟والاایثارگران خیلی مشکل دارند..مجلس محترم بهتراست درموردمشکلات ایثارگران یکباربرای همییشه تصمیمی اتخاذفرمایندتاایثارگران ازاین چه کنم چه کنم رهایی یابندبه آرامش برسند..باتشکر
چرا بنیاد زیر بار مسیلبت جانبازان بازنشسیته هزینه درمان انعا شانه خالی می کند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi