شناسه خبر : 61927
یکشنبه 20 آبان 1397 , 11:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جوانگرایی ضرورت تنیس روی میز جانبازان و معلولان

جوانگرایی، برگزاری مسابقات لیگ و انتخابی و ایجاد تغییرات در تیم تنیس روی میز از جمله خواسته هایی است که ...

فاش نیوز - جوانگرایی، برگزاری مسابقات لیگ و انتخابی و ایجاد تغییرات در تیم تنیس روی میز از جمله خواسته هایی است که در این برهه از زمان توسط جانبازان و معلولان ورزشکار مطرح و عنوان می شود.

در این راستا با «حمیدرضا شیخ زاده» پیشکسوت معلول به گفتگو نشسته ایم.

فاش نیوز: نظر شما درباره نحوه انتخاب بازیکنان برای مسابقات اندونزی چیست؟

- متاسفانه درمسابقات آسیایی جاکارتا، انجمن تنیس روی میز مسابقات را به صورت ادغامی برگزار کرد. در حالی که قبلاً مسابقات هم در کلاس 4 و هم در کلاس 5 به طور جداگانه برگزار می شد، اما در اینجا انتخابی اش تا 5 برگزار شد. من هم قبل از برگزاری مسابقات با اینکه زخم ناشی از سوختگی روی پایم بود اما با این حال شرکت کردم و در مسابقات انتخابی سوم شدم. اما از طرف دیگر مسئول انجمن تنیس روی میز اعلام کرد که تعداد نفرات سهمیه کم است و در این چارچوب فقط یک نفر را از کلاس 4 و یک نفر را از کلاس 5 به مسابقات اعزام کردند و این شد که نتوانستم در مسابقات آسیایی شرکت کنم.

 

فاش نیوز: آیا شما علت دعوت نشدن خود را از فدراسیون پیگیری کردید؟

- بله؛ قرار شد در انجمن تنیس روی میز یکسری تغییر و تحولات انجام شود که متاسفانه هنوز انجام نشده است.

 

فاش نیوز: آیا به نظر شما تغییرات در فدراسیون و انجمن تنیس روی میز در شرایط کنونی ضروری است؟

- صددرصد؛ ببینید در هر جایی ریاست بالاخره برای خود یک دوره چهار ساله، پنج ساله، شش ساله دارد، اما مسئول انجمن تنیس روی میز انتقادی که نمی پذیرد هیچ، بلکه ایشان می گوید من نه تنها انتقاد، بلکه پیشنهاد هم نمی پذیرم. متاسفانه همه کسانی که با ایشان به فدراسیون آمده بودند و کادری که خودش آورده بود، به خاطر روش غلطی که داشته، همه فدراسیون را ترک کرده اند.

الان خودش به عنوان مسئول انجمن، به عنوان مربی و مسئول کمیته مربیان است و خلاصه همه این کارها را بدون هیچ مشورتی می خواهد انجام دهد؛ خب وقتی هیچ مشورتی نباشد و همه چیز دست یک نفر باشد، صد در صد یک نقصی در این قضیه وجود دارد.

 وقتی در انجمن پینگ پنگ جانبازان و معلولین سالی یک بار مسابقه کشوری برگزار نمی شود و هیچ گونه سرمایه گذاری هم روی جوانان انجام نمی شود آخر و عاقبت کار همین می شود که پنج نفر را به مسابقات پارا آسیایی می برند و متاسفانه با یک مدال برنز برمی گردند. بنابر این دیدگاه فدراسیون نسبت به این رشته بدتر و بدتر می شود.

متاسفانه ما حتی مسابقه لیگ نداریم، علت آن چه می تواند باشد جز اینکه نتوانسته است یک اسپانسر قوی بیاورد و از استارت آپ هایی که هزینه کرده اند حمایتی کند. بر این اساس مربیانی که در شهرستان ها فعالیت دارند وقتی می بینند هزینه می کنند و اسپانسر پیدا کرده و لیگ را برگزار می کنند اما بعد ایشان خود به عنوان مربی تیم ملی به مسابقات می رود؛ خب آنها هم دلسرد می شوند و دیگر دنبال کار نمی روند.

 

فاش نیوز: یعنی در واقع ایشان هم مدیر و هم مربی است؟

- بله خودش همه کاره  است و همه کارها را یک نفره دارد خودش انجام می دهد. یعنی وقتی بحث اعزام می شود خودش به عنوان مربی می رود، وقتی که بحث برگزاری می شود خودش به عنوان مسئول انجمن می رود و همه کارها را می خواهد انجام دهد. بنابر این وقتی مشورتی در کار نباشد این مسائل پیش می آید.

 

فاش نیوز: آیا بستن تیم و بردن آن به جاکارتا انتخابی بود یا انتصابی؟ از این موضوع اطلاعی دارید؟

- انتخابی بود اما اعمال نفوذ در آن به صورت صد در صدی بوده است.

 

فاش نیوز: دلیل و مدرکی برای اثبات حرف خود دارید؟

- نمی دانم، ایشان باید جواب سوالات را بدهند. اگر چه  ایشان می گوید کمیته فنی گفته است که تعداد افراد اعزامی باید کم باشد. من با مسئول فدراسیون و مدیر فنی صحبت می کردم اما آنها گفتند ایشان نتوانست در جلسه ای که قرار بود در آن موضوع افزایش نفرات مطرح شود دفاع  و آنها را توجیه کند که  هر چه بیشتر باشند بهتر مدال می آورند. البته ضعف از مدیریت ایشان بوده است که نتوانست آنها را قانع کند. بنابر این وقتی که ایشان این قدرت را ندارد که دو تا سهمیه اضافه کند. اگر من به جای ایشان بودم همان روز استعفا می دادم و از فدراسیون تنیس می رفتم.

 

فاش نیوز: آیا تاکنون نارضایتی خود و دوستان را به فدراسیون منتقل کرده اید؟

- در این رابطه تاکنون چند نامه داده ایم، اکثر بچه ها موضوع را تا برگزاری مسابقات مسکوت گذاشتند تا برای بازیکنان حاشیه درست نشود. همچنین قرار شد در اولین فرصت که تیم ملی به کشور برگردد این درخواست انجام شود. بنابر این گروه ما که حدود 70 تا 80 نفراست مخالف ایشان هستند و معتقدند باید یک تغییر و تحولی انجام شود و پینگ پنگ جان تازه ای بگیرد. الان هم بچه ها منتظر هستند تا تغییر و تحولی که فدراسیون قول داده است انجام شود.

 

فاش نیوز: در پایان اگر پیشنهادی دارید بفرمایید؟

- در شرایط فعلی فدراسیون باید کاری انجام دهد چرا که بچه ها همه زده و دلسرد شده  و کم کم این رشته را کنار می گذارند. حداقل باید در این خصوص یک فکری بشود، حالا با تغییر انجمن یا با اعزام به مسابقات مختلف و یا برگزاری مسابقات می تواند این تغییر انجام شود. بنابر این اگر می خواهند حرکتی انجام بدهند، یک نماینده از بچه ها باید در فدراسیون باشد که نظرش را بگوید.

 

فاش نیوز: یعنی به نظر شما همه چیز سلیقه ای است و برنامه ای مدونی در فدراسیون تنیس وجود ندارد؟

- بله همینطور است و متاسفانه هیچ برنامه ای وجود ندارد و فدراسیون از طریق خودش هر برنامه ای را که دوست دارد انجام می دهد. در صورتی که حداقل درخواست ما این است که نماینده ای از بچه ها، مربیان و یا ... در فدراسیون حضور داشته باشد تا در آن جا نظرش را بگوید. اما متاسفانه ایشان از هیچ کس برنامه و مشاوره ای نمی پذیرد و فقط کار خودش را انجام می دهد. بنابر این تا زمانی که برنامه ای برای برگزاری مسابقات نداشته باشیم و جوانگرایی نکنیم وضع همین است که می بینید.

پایان/

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
با سلام ، لطفا" بفرمائید علت اینکه امسال فاش نیوز هیچ خبری از برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه برداران جانبازان سراسر کشور در سایت قرار نداد چه بود؟ لذا خواهشمند است با توجه به اینکه مخاطبین زیادی دارد همچون پارسال نسبت به اعلام گزارش تکملی و جدول اسامی نفرات برتر با قید اوزان پرس شده نفرات اقدام فرمائید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi