شناسه خبر : 61933
دوشنبه 14 آبان 1397 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری ۱۳ آبان امسال با انگیزه بالاتر و عزمی راسخ تر!

۱۳ آبان ماه در تقویم ایران اسلامی با سه رویداد بزرگ تبعید حضرت امام خمینی (ره) درسال ۱۳۴۲ به ترکیه، کشتار دانش‌ آموزان در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام رقم خورده است و بنام روز دانش آموز نامیده شده است

فاش نیوز- 13 آبان ماه در تقویم ایران اسلامی با سه رویداد بزرگ تبعید حضرت امام خمینی (ره) درسال 1342 به ترکیه، کشتار دانش‌ آموزان در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام رقم خورده است و بنام روز دانش آموز نامیده شده است.

 

 امسال نیز 13 آبان با خلق حماسه دیگر از شکوه و غیرت ایرانی جاوانه شد. مردم همیشه در صحنه انقلاب، دیگر زمان ساعت 9:30 برایشان مفهومی نداشت و امروز با طلوع خورشید "همه" آمده بودند زیرا نفرت از آمریکا سال هاست که در رگ و خون آنان جاری است و آمدند تا بار دیگر "مرگ بر آمریکا" را بلندتر و رساتر از همیشه فریاد بزنند.

یک ساعتی مانده به شروع مراسم که خیابان آیت الله طالقانی مملو از جمعیت پیر وجوانی است که صبحشان را با "مرگ بر آمریکا" آغاز کرده بودند و ما نیز در این دریای خروشان خیلی زود غرق می شویم.

مردم از هر قشری آمده اند. تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خانواده معظم شهدا، دانش آموزان و دانشجویان و من مادرانی را می دیدم که با کودکان خردسال خود از اولین ساعت راهپیمایی تا انتهای آن حضور داشتند و موج جمعیتی بود که هر  لحظه بر آن افزوده می شد.

راهپیمایان با شعار "مرگ بر آل سعود"، "مرگ بر اسراییل" و "هیهات من الذله"  و "لبیک یا خامنه ای" و با حمل پلاکاردهایی از جمله: ترامپ قمارباز حریف تو "ما" هستیم و یا "از تحریم نمی ترسیم، از عزب زده های داخلی می ترسیم" راه را به هر سازش و سازش کاری می بستند.

حضور خبرنگاران و عکاسان خبری سایت ها و شبکه های داخلی و خارجی که سوار بر کانتینرها درحال گرفتن عکس و گزارش بودند تا برگ دیگری از افتخارات امروز ملت ایران را برتقویم تاریخ جمهوری اسلامی بیفزایند نیز بسیار دیدنی بود.

 

خانم پهلوان زاده یکی از بانوانی است که  در راهپیمایی13آبان حضور دارد. وی علت حضور خود را "نه" گفتن به آمریکا عنوان می کند و درخصوص سازش با آمریکا می گوید: "آمریکا" احمق است و سازش با "احمق" نتیجه ای ندارد.

دلار آمریکا زیرپای راهپیمایان

 در این حرکت عظیم و در اعتراض به  سوء استفاده آمریکا از دلار به عنوان اهرم فشار بر ایران و  اعمال تحریم های پی درپی اقتصادی استکبار جهانی، راهپیمان با قدم گذاشتن بر روی تصاویر دلارهایی که بر زمین گسترده شده بود، این اقدام آمریکا را ناچیز و بی ارزش می شمردند.

از خواهر شهیدی علت حضورش را در راهپیمایی می پرسیم که می گوید: چرا نباید می آمدیم. ما از اول انقلاب پا به پای همه راهپیمایی ها آمده ایم و  امروز هم هدفمان همان شعار "نه سازش و نه تسلیم" است.

وی همچنین افزود: من به عنوان یک خواهر شهید می گویم: همه باید پیرو خط امام و رهبری و پایبند به خون شهدا باشیم.

حضور دانش آموزان نوجوان و نسل چهارم انقلاب نیز در این راهپیمایی شور و هیجان خاصی داشت. پس از قرائت بیانیه دانش آموزی، به سراغ تنی چند از دانش آموزان و دیگر حاضرین در راهپیمایی رفتیم.

"مینا رجحان طلب" دانش آموزی است که با همکلاسی های خود در راهپیمایی شرکت کرده وقتی از او درخصوص علت حضورش در راهپیمایی امروز می پرسیم، همه با هم یکصدا پاسخ می دهند حضور ما دانش آموزان مشت محکمی بر دهان آمریکا و سیاست های ترامپ است.

 

و زمانی که با بانو "فاطمه ملاح زاده" بانوی بسیار جوانی که با 4فرزند خردسال که کوچکترین آنها نوزادی 2ماهه است خود را به جمع راهپیمایان رسانده مواجه و از سختی رفت و آمد امروزش سوال می کنیم، می گوید: ما هنوز اتفاقی را که 40سال پیش که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست فرزندان انقلاب بود را فراموش نکرده ایم و امروز به همراه همسر و فرزندانم به اینجا آمده ایم تا این را به دشمن بفهمانیم که این ملت همیشه بیدار است و همواره پشت اهداف و آرمان های خود ایستاده است.

 این بانوی ارزشی برای سازش کاران داخلی نیز پیامی دارد و آن اینکه: پیامی که امام خامنه ای (مدظله) دادند و آن دشمن شناسی آمریکا بود که ایشان فرمودند ما آمریکا را می شناسیم حالا شما قبول ندارید بروید آزمایش کنید. متاسفانه دیدیم که رفتند و نتیجه ای جز تحقیر ملت ایران نگرفتند زیرا آمریکا هیچوقت به تعهداتش پایبند نبوده و نخواهد بود و این ساده لوحی است که بعضی از دولتمردان ما خیال می کنند آمریکا قابل اعتماد است.

همچنین در این مراسم پرچم آمریکا توسط راهپیمایان به آتش کشیده شد.

  حضور فرزندان شهدای دفاع مقدس همچون شهید کاوه، شهید همدانی، شهید طحانی و شهید وزینی و فرزند شهید خلبان جلوسی در جایگاه و درکنار سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان از تبعیت از ولایت و اتحاد خانواده ایثارگران و عهد و پیمانی دوباره با ولایت و شهدا داشت.

سردارمحمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه به عنوان میهمان ویژه این مراسم با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ ها در لانه جاسوسی باقی می‌ ماندند بدون تردید انقلاب ما چهل ساله نمی‌شد گفت: اهمیت 13 آبان از آن جهت است که این روز، روز فرو ریختن هیمنه سلطه استکبار جهانی در ایران و سراسر دنیاست. 13 آبان نماد مبارزه ملت ایران با استکبار و در راس آن آمریکاست.

  وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نیروهای نظامی آمریکا یک بار در طبس شکست خوردند. البته چند ماه پس از اینکه آمریکایی ‌ها حمله کنند اطلاعات این حمله به دست دانشجویان خط امام رسیده بود و نسبت به پراکنده‌ کردن گروگان‌ ها اقدام شده بود، شکست دوم آمریکا در جنگ هشت ساله میان ایران و عراق اتفاق افتاد.

  فرمانده سپاه پاسداران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با قاطعیت گفت: ما ازاین اظهارات و اقرارها که مقام معظم رهبری روز گذشته تحت عنوان "افول تدریجی قدرت آمریکا" از آن یاد کردند به یک واقعیت پی می‌بریم تجربه شکست‌ های آمریکا براساس اظهارات و شکست‌ هایی که خود شما شاهد آن بودید طی 40 سال انقلاب، گویای این حقیقت است که راهبرد مقاومت و ایستادگی تنها راه مقابله با دشمنان است.

  سردار جعفری در پایان خطاب به ترامپ گفت: اما جمله پایانی ما به رییس جمهور عجیب و غریب آمریکا این است که هرگز مردم ایران را تهدید نکن، چرا که هنوز ناله‌ های نظامیان شما در طبس و ملوان‌ های شما در خلیج فارس شنیده می‌شود. شما می ‌دانید که روزانه چه مقدار از کهنه سربازان شما در آمریکا از افسردگی دست به خودکشی می‌زنند. ما را تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید.

پایان بخش مراسم نیز بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 13 آبان ماه قرایت و با تکبیر حاضرین پایان یافت.

گزارش و عکس از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi