شناسه خبر : 61939
دوشنبه 14 آبان 1397 , 12:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۲۳۴ شهید دانش‌آموز از یک مدرسه

دستگاه تعلیم و تربیت مزین به نام ۳۵ هزار و۸۱۴ دانش‌آموز شهید است که از این تعداد ۱۹۴۲ دانش‌آموز دختر و ۳۳ هزار و ۸۷۲ دانش‌آموز پسر بودند.

در دوران دفاع مقدس، ۶۵ مدرسه بمباران شدند که می‌توان به دبستان رشیدی کرمانشاه در ۲۴ مهرماه ۶۵ با تعداد ۱۷ دانش‌آموز شهید و یک معلم شهید، دبستان فیاض بخش و امام حسن(ع) بروجرد در ۲۰ دی ماه ۶۵ با تعداد ۶۸ شهید دانش‌آموز، مدرسه راهنمایی پیروز بهبهان در ۴ آبان ماه ۶۲ با تعداد ۷۵ دانش‌آموز شهید و ۵ فرهنگی، مدرسه زینبیه و ثارالله شهر میانه در ۱۲ بهمن سال ۶۵ با تعداد ۳۷ دانش‌آموز شهید و یک معلم و گروه سرود دانش‌آموزی قم در اول بهمن سال ۶۵ با تعداد ۹ دانش‌آموز شهید و یک معلم اشاره کرد.

تعداد دانش‌آموزان شهید در بمباران ۲۵۳ نفر است و ۹۵ دانش‌آموز هم از شهدای انقلاب هستند اما بیشترین شهدای دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس و در جنگ با دشمن به شهادت رسیدند.

احمد نظیف ۱۱.۵ ساله از سبزوار، محمدحسین فهمیده ۱۳ ساله از کرج، بهنام محمدی ۱۲ ساله از خرمشهر، مرحمت بالازاده ۱۳ ساله از اردبیل، سهام خیام ۱۲ ساله از هویزه ، ناهید فاتحی کرجو ۱۶ ساله از سنندج و محبوبه دانش آشتیانی ۱۶ ساله از تهران از جمله دانش‌آموزان شهید هستند.

مدارسی که بیشترین شهید را دارند

اصفهان ـــ دبیرستان شهید منتظری نجف آباد، ۲۳۴ شهید دانش‌آموز

قم ـــ مدرسه امام صادق(ع) با ۱۶۰ شهید

شهر تهران ـــ مدرسه سلمان فارسی از منطقه ۱۷ (تعداد ۱۵۷ شهید دانش‌آموز)

- ناحیه ۵ اصفهان، مدرسه تسلیمی با ۱۳۲ شهید

- ناحیه ۱ اصفهان، هنرستان ابوذر با ۱۲۹ شهید

- کاشان، مدرسه امام خمینی(ره) با ۱۱۴ شهید

- آران و بیدگل، دبیرستان شهیدان عبدالهی با ۱۱۴ شهید

- ناحیه ۴ اصفهان، دبیرستان هاتف با ۱۱۲ شهید

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi