شناسه خبر : 61965
سه شنبه 15 آبان 1397 , 12:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عزاداری بی آلایش فرماندهان فاطمیون+فیلم

«فاطمیون» قهرمانان جدید دوران مقاومت، دلاورانه ایستاده‌اند و تاریخ و جغرافیای دوران جدید را دگرگون می‌کنند. دلاوران افغانستانی نبرد با شر بزرگ روزگار ما، همچنان شهید و مجروح می‌دهند و همچنان اجازه نزدیک شدن به حرم عقلیه بنی‌هاشم(س) را نمی‌دهند.

فیلم عزاداری چند نفره از فرماندهان شهید فاطمیون توسط مرکز رسانه‌ای فاطمیون منتشر شده است. مداحی رزمنده‌ای که در جمع ساده و بی آلایش چند فرمانده، یاد سالار شهیدان را زنده می‌کند. سردار شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) مؤسس و فرمانده کل فاطمیون، شهید محمد رضا خاوری (حجت) از مؤسسان و فرمانده عملیات لشکر فاطمیون، شهید مصطفی صدرزاده (سید ابراهیم)، فرمانده ایرانی گردان عمار از لشکر فاطمیون در این فیلم دیده می‌شوند و تصویربرداری این فیلم را شهید سید محمد حسن حسینی (سیدحکیم) فرمانده یگان اطلاعات و عملیات و معاون فرمانده تیپ دوم لشکر فاطمیون انجام داده است.

شهید علیرضا توسلی معروف به ابوحامد در سال 1341 به دنیا آمد. او از رزمندگان دوران جهاد در افغانستان بوده که سال‌ها پیش به همراه خانواده خود به ایران مهاجرت کرده و در مشهد مقدس زندگی می‌کرد. پس از آغاز نبرد سوریه و قدرت گرفتن حضور داوطلبانه نیروهای مختلف از کشورهای مختلف، یک تیپ نظامی با نام «فاطمیون» تشکیل داد که در کنار ارتش سوریه به حفاظت از حرم حضرت زینب(س) و مبارزه با گروهک‌های تکفیری مشغول هستند. او در سال 93 در جریان آزادسازی تپه تل قرین در حومه درعا به همراه معاون عملیات خود شهید بخشی، در جریان انفجار خمپاره شلیکی نیروهای داعش به شهادت رسید.

شهید محمدرضا خاوری با نام جهادی «حجت» از مجاهدان افغانستانی و فرمانده ارشد لشکر فاطمیون بود. او در جریان دفاع از حرم حضرت زینب(س) به صورت داوطلبانه به سوریه رفت. شهید خاوری از دوستان نزدیک شهید علیرضا توسلی(ابوحامد)، فرمانده لشکر فاطمیون و شهید ایرانی این لشکر با نام مصطفی صدرزاده و عنوان جهادی «سید ابراهیم» بود. شهید خاوری یکی از موسسان این لشکر بود که با سِمَت های مختلفی از جمله مشاور عملیاتی در قرارگاه حلب، فرماندهی عملیات لشکر فاطمیون در محور دمشق، مسئولیت پشتیبانی لشکر و  فرماندهی گردان الزهرا(س) که خودش آن را نامگذاری کرده بود، در سوریه جهاد می‌کرد. او سرانجام در سن 35 سالگی در جریان یک عملیات نظامی در 27 مهر 94 به شهادت رسید. پیکر مطهر او همزمان با سالروز واقعه 13 آبان،در مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

شهید مصطفی صدر زاده متولد 19 شهریور 1365 در شهرستان شوشتر استان خوزستان است. او در سال 92 برای دفاع از دین و حرم بی‌بی زینب (س) با نام جهادی سید ابراهیم، داوطلبانه به سوریه عزیمت و به علت رشادت در جنگ با دشمنان دین، فرماندهی گردان عمار و جانشین تیپ فاطمیون شد، سرانجام پس از چندین بار زخمی شدن در درگیری با داعش، ظهر روز تاسوعا مقارن با اول آبان 94 در عملیات محرم در حومه حلب سوریه به آرزوی خود، یعنی شهادت در راه خدا رسید و در گلزار شهدای بهشت رضوان شهریار آرام گرفت.

سردار شهید سید حسن حسینی با نام جهادی سید حکیم، یکی از فرماندهان ارشد و از بنیانگذاران لشکر فاطمیون بود که به عنوان معاون فرمانده تیپ دوم لشکر سرافراز فاطمیون ایفای وظیفه می‌کرد. او در ابتدای امر مسئولیت فرماندهی یگان اطلاعات و عملیات فاطمیون را از سوی شهید ابوحامد عهده‌دار شد. در جبهات غوطه شرقی، حران، احمدیه، زمانیه، خیبرها(از یک تا ده)، دیر سلمان، دیر ترکمان، سیلو، حجیره، حماء، ادلب، تل شهید و تل خطاب به خوبی فرماندهی میدانی می‌کرد و در اکثریت عملیات‌ها پیروز بود. او بعدها از طرف ابوحامد به حماء اعزام شد و معاونت فرماندهی تیپ دوم لشکر فاطمیون را پذیرفت و سرانجام در 16 خرداد ماه سال 95 به شهادت رسید.

انتهای پیام/

download

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi