شناسه خبر : 62010
شنبه 19 آبان 1397 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان؛

چه کسانی قصد دارند اعاده به خدمت ایثارگران را ماستمالی کنند

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قصد دارند قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را با ظرافت هر چه تمام به ایثارگران ربط دهند.

فاش نیوز -  برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قصد دارند قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را با ظرافت هر چه تمام  به ایثارگران ربط دهند.

در این چارچوب "طرح استفساریه ماده واحده ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان" در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 13/8/1397 مجلس شورای اسلامی به صورت عادی مطرح و به صورت عادی اعلام وصول گردید.

بر اساس طرح استفساریه آمده است:

مقدمه (دلایل توجیهی):

جوانان ایرانی در دوران مبارک انقلاب اسلامی به اثبات رساندند که کار ناممکن برای آنها وجود ندارد.

(مقام معطم رهبری 18/7/1379)
مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مصوب 30/2/1395  به‌کارگیری یا مدیریت مادام‌العمر و به شرط حیات برخی از مدیران پایان داد و با هدف‌گذاری به‌کارگیری افراد کارآزموده جوان‌تر در نظام اداری کشور و ایجاد فرصت‌های اشتغال در عرصه‌های مختلف خدمت، موجب استقبال گسترده اقشار مختلف اعم از جوانان و اندیشمندان حوزه‌های مختلف علمی گردید.

از این رهگذر بر اعتماد مردم به عملکرد و انگیزه‌های مجلس شورای اسلامی در گره‌گشایی از مشکلات اجتماعی افزود. لیکن از آن‌جا که این امر موجب تضاد منافع است، ناگزیر مستمسکی برای تفاسیر شخصی، سلیقه‌ای و دور زدن قانون ایجاد می‌کند. بنابراین، برخی افراد بدون توجه به فلسفه وضع قانون، با نادیده گرفتن اطلاق و جامعیت واژه «به‌کارگیری» در متن و عنوان قانون، تلاش می‌کنند تا حکم قانون را بی‌اثر نمایند.
از این رو، تلاش گسترده در مستثنی دانستن برخی از سازمان‌ها و تفسیر شخصی از «به‌کارگیری» از جمله این تفاسیر شخصی برای عدم اجرای قانون است. این درحالی است که این کلمه با لحاظ عبارت «بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند»، همه انواع همکاری یا گماردن اشخاص مشمول که در هر حال سابقاً بازنشسته یا بازخرید شده‌اند و یا خواهند شد، را منع می‌کند.
از این رو جهت رفع ابهام و جلوگیری از نقض غرض قانون‌گذار، طرح استفساریه قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مصوب 20/3/1395 به شرح ذیل تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌گردد.

استفساریه ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان

موضوع استفساریه:

آیا ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان موضوع قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مصوب 20/2/1395 با اصلاحات و الحاقات بعدی، با عنایت به عبارت «بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند» در صدر ماده واحده شامل افرادی که اعاده به خدمت شده‌اند یا می‌شوند نیز می‌گردد؟

پاسخ:

بلی، ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان موضوع ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مصوب 20/2/1395 با اصلاحات و الحاقات بعدی،‌ شامل همه مصادیق به‌کارگیری از جمله افرادی که اعاده به خدمت شده‌اند یا می‌شوند، نیز می‌گردد.

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام هیچ رپتی به ما که ایثارگر هستیم ندارد ما تازه یک دفترچه بیمه نداریم که هر روز بچه بیچاره من بره کارگری کنه وغروب پول دارو های مرا که در جبهه مشگل پیدا کردم بدهد برید ببینید دشمن کافر که قبولش ندارید به کهنه سربازانش میرسد شما بلدید شعار بدید امل یوخ آبروی شییهارا بردید
آنها که از طریق ماست بندی شدند مسئول مردم .
امثال ریاست بنیاد که با زد وبند و بدون تخصص کاری و درک پروسه کلمه ایثار تا ایثارگری با گاوبندی و رانت قومی خویش بر منصب نابحق ایثار تکیه زدند .
امثال ژن خوبها که با لابی گری در پستهای مدیریتی میلیونها دلار را در آشفته بازار
بی لیاقتی به مبلغ 4200 گرفتند ودر بازار آزاد بقیمت 17000 تومن فروختند و در رفتند.
آنها که در باغ سبز را نشان دادند ولی نهایت ملت را به قهقهرا بردند .
آنها که جیبشان از گونی آرد نانوایی بزرگتر است .
آنها که شش هزار پورشه میلیاردی را از گمرگ بدون هی وها وارد وبه بدست بالا شهری ها رساندند .
آنها که قرار بود همه تحریمها را یک شبه با کلید بردارند حالا شمارا دلخوش به تامین رب گوجه فرنگی تا عید میکنند .
کاش یه مطلب بنویسید اعاده حقوق همسران ایثار گر من به عنوان همسر یک جانباز حکم کشور ایران رو دارم در برابر امریکا و اسرائیل البته اون ایرانی که از پشت سر با داعش و حزب‌الله کار میکنه نه ایران بی پناهی که تو تلویزیون نشون میده
از نمايندگاني كه اهل خفت هستند بيش از اين انتظاري نمي رود
سلام جریانی مرموز وتمامیو خواه بدنبال از بین بردن تمامی قوانینینی است که در طول چهل ساله گذشته انقلاب برای ایثارگران به تصویب رسبده میباشد اقای لاریجانی یک کمی از خدا بترسید
سلام واقعا موجب شرمساری است احتمالا این طیف از نمایندگان نفوذییند برای ایجاد نارضایتی که جا دارد نمایندگان ولایت مدار انقلابی عمل نموده واین دسته از نمایندگان را سر جای خود بنشانند جان مادرتان اینقدر ایثارگران را زجر ندهید واز خدا بترسید دست از سر این گروه بردارید گناه انان این بود که برای دفاع از دین وناموس شما جانباز شدند ولی درکمال بی رحمی با انان رفتار میکنید
تا زمانیکه بعضی از مسئولان بی لیاقت در پست میز هستند انتظار بیشتری نیست.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi