شناسه خبر : 62022
یکشنبه 20 آبان 1397 , 11:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت ابهام زدایی از ماده ۵۱ برای بازنشستگان

جانباز۳۰ درصد از  کار افتاده کلی بند ب ماده ۱۲۱ بازنشسته نیروهای مسلح هستم آیا در لایحه حمایت از ایثارگران حق ایثار و  ایثارگری ماده ۵۱ به ما تعلق می گیرد  چرا که قبلا بنیاد برای ما مبلغی می زد اما قطع کرد.

- دریافت فوق العاده ایثارگری ماده 51 برای بازنشستگان دارای ابهام است که این ابهام را فقط مجلس در قالب استفساریه یا اصلاحیه قانون باید رفع کند و تا آن زمان اقدامی مقدور نیست . ضمنا" مستمری هایی که بنیاد به جانبازان پرداخت می کرد قطع شده است.

***

 متولد سال 44 هستم  و  129 روز سابقه جبهه بصورت بسیجی از صنایع دفاع  دارم  . آیا بنده  هم جزو  ایثارگران محسوب می شوم  ؟ حقیقت اینکه چون هنوز مستاجر هستم می خواستم  از وامی که برای خرید خانه به ایثارگران اختصاص یافته استفاده کنم ؟

جزو ایثارگران محسوب می شوید ولی برای دریافت وام مسکن دارا بودن حداقل شش ماه سابقه جبهه الزامی است .

***

بنده فرزند جانباز ۲۵درصد اعصاب و روان هستم و ۱۵ سال سابقه کار در اداره گاز را دارم، حدود شش سال است که قرارداد مستقیم شده ام لطفا در خصوص رسمی شدن بنده را راهنمایی کنید .در ضمن اداره گاز به هیچ وجه زیر بار رسمی کردن امثال من نمی رود.

- با الحاق یک تبصره به ماده 21 قانون جامع در قانون برنامه ششم توسعه تبدیل وضعیت استخدامی شما به رسمی در قانون پیش بینی شده است . با پیگیری اداری از طریق بنیاد این حق قانونی را دنبال کنید و در صورت عدم نتیجه به کمیسیون ماده 16 شکایت کنید.

***

سال 65 در عملیات کربلای 4 جانباز شدم و از اتباع هستم از آن زمان تاکنون که بیش از 30 سال  می گذرد هنوز به حقیر تابعیت ایرانی نداده اند آیا قانون هست که شامل بنده شود؟

- در قانون برنامه ششم توسعه مصوباتی برای اخذ تابعیت اتباع خارجی که عضو خانواده ایثارگران هستند به تصویب رسیده است لکن دولت باید در این زمینه تسریع کند.
 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi