شناسه خبر : 62028
یکشنبه 20 آبان 1397 , 13:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عصائب اهل الحق عراق از احتمال اعزام نیرو به یمن خبر داد

عصائب اهل الحق

جنبش عصائب اهل‌الحق، گروه‌های حشد شعبی عراق تهدید کرد که گروه‌هایی از جوانان داوطلب برای دفاع از ملت یمن در برابر ائتلاف سعودی تشکیل خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، عدی عواد، نماینده فراکسیون "صادقون" وابسته به جنبش "عصائب اهل‌الحق" در پارلمان عراق است، تهدید کرد که این جنبش گروه‌هایی متشکل از جوانان داوطلب برای دفاع از غیرنظامیان یمن در برابر نیروهای ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان تشکیل خواهد داد.

وی در ادامه افزود: اقداماتی از سوی اعضای پارلمان عراق برای درخواست از دادگاه‌های بین‌المللی به منظور اتخاذ تدابیر قانونی علیه کشورهایی که در یمن جنایات ضد بشری مرتکب می‌شوند، انجام می‌شود.

عواد همچنین تاکید کرد: هرگونه حمله توسط نیروهای این کشورها که منجر به کشته شدن غیرنظامیان می‌شود به کارنامه خونین نیروهای ائتلاف عربی اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی باید از تمامی راه‌ها و از طریق دادگاه‌های بین‌المللی برای توقف جنگ و مجازات نیروهای ائتلاف متجاوز عربی که باعث کشته شدن غیرنظامیان بی‌گناه در یمن به ویژه کودکان می‌شود، اقداماتی را اتخاذ کنند.

نماینده جنبش "عصائب اهل‌الحق" ائتلاف عربی را به ارتکاب جنایات علیه بشریت در حق کودکان یمنی متهم کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اگر مجبور شوند گروه‌های متشکل از جوانان داوطلب برای دفاع از غیرنظامیان یمن در برابر نیروهای ائتلاف متجاوز عربی تشکیل خواهند داد.

در مقابل، اثیل النجیفی، از سیاستمداران سنی عراق نسبت به اعزام نیروهای عراقی برای جنگ در صفوف نیروهای انصارالله یمن هشدار داد و از دولت عراق خواست تا به منظور ممانعت از اعزام شهروندان عراقی به یمن اقداماتی را اتخاذ کند.

این اظهارات همزمان با درگیری‌های دایر در "الحدیده" و "صعده" ایراد شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi