شناسه خبر : 62059
چهارشنبه 23 آبان 1397 , 12:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیمه ایثارگران (۲)

در واکنش به بلاتکلیفی بیمه تکمیلی جانبازان

جمعی از ایثارگران شاغل و بازنشسته با امضا و ارسال توماری به بنیاد شهید و مسئولان و دست اندر کاران کشور خواستار رفع بلاتکلیفی نسبت به موضوع بیمه تکمیلی شدند.

جانباز - جمعی از  ایثارگران شاغل و بازنشسته با امضا و ارسال توماری به بنیاد شهید و مسئولان و دست اندر کاران کشور خواستار رفع بلاتکلیفی نسبت به موضوع بیمه تکمیلی شدند.

بلاتکلیفی جانبازان فرهنگی و سایر ادارات (شاغل و بازنشسته) در خصوص بیمه تکمیلی، هزینه های درمانی و امور مربوط به آنان و خانواده هایشان بسیاری را سردرگم کرده است .

بر اساس این گزارش، بنیاد شهید و امور ایثارگران در توجیه این موضوع اعلام کرده است که از طرف معاون اول رئیس جمهور بخشنامه ای صادر شده که بیمه تکمیلی جانبازان و خانواده آنان دوباره به دستگاههای مربوطه محول شده است !

در این تومار آمده است: در حال حاضر میان بنیاد شهید و سایر دستگاه های دولتی بلاتکلیف مانده ایم؛ از طرفی هم به لطف و کرامت دولتمردان، هر روز شاهد لغو و حذف قوانین ایثارگران (نادیده گرفتن حقوق ایثارگران و جانبازان) هستیم و از طرف دیگر قانون جامع خدمات ایثارگران هر روز محدود و محدودتر می شود.

همچنین از مهر ماه جانبازان و اعضای تحت پوشش آنان (اصلی و تبعی) از پوشش رایگان و معافیت پرداخت سرانه حق بیمه خارج و بلافاصله هزینه سرانه حق بیمه از جانبازان و اعضای تحت بیمه کسر شده است .در حالی که طبق قوانین مصرح مجلس و برنامه پنج ساله توسعه، صد در صد هزینه های درمانی خانواده شهداء و جانبازان اعم از پرداخت سرانه حق بیمه و هزینه های درمانی به عهده دولت و بنیاد شهید است.

در بخش دیگری از این تومار آمده است: عدم کفایت مسئولین و دولتمردان در حل مشکل مردم و قشر فرهنگی و جانبازان و عدم اجرای قوانین در دستگاههای دولتی باید توسط قوای مقننه و قضائیه رسیدگی و اعلام شود. آیا دولتمردان خود را فراتر از قانون می دانند ؟ که با  این رویه جانبازان را در سردرگمی و سرخوردگی و سرگردان در کاغذ بازی اداری می نمایند.

در پایان این تومار آمده است: دکتر عباسپور به جد پیگیر امور درمان جانبازان است اما جای بسی تاسف است که آقای شهیدی رییس بنیاد شهید و معاون رییس جمهور که در جلسه هیات وزیران حضور داشت مانع از تصویب این قانون غیر عادلانه نشده است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
این مصوبه متاسفانه بدون بررسی کارشناسی یهویی به هیات دولت برده شده و بدون نظر سایر وزارتخانه ها توسط جهانگیری امضا شده .
در مصوبه تاریخ اجرا نیست و بنیاد بدون مجوز بیمه همه رو از اول ابان قطع کرده .
عواقب بسیار بدی برای جانبازان داشته یک پیام از یک ایثارگر :
آیا شما هم شنیده اید که در شهرستان خرمدره جانباز اعصاب و روان به دلیل قطع یکباره دارو ناشی از عدم توانایی پرداخت پول برای دارو پیش از ظهر امروز به رحمت ایزدی پیوست؟ برمسببش لعنت.آمین.
تازه اول کار است. شاهد پرپر شدن یادگاران دفاع مقدس فراوانی بواسطه قطع بیمه تکمیلی شان خواهیم بود.
کاربر دیگری نوشت :
صدام پدرم را شیمیایی کرد و دولت دارویش را قطع کرد فرق دوست ودشمن کجاست ؟
چرا با ما اینگونه رفتار می کنین؟ بابا ما برای این مملکت خون دادیم، مثل خیلی های دیگه، خیانت که نکردیم، اینه پاداش ما؟
انگار در دولت ومجلس وساير مسىولين بزرگوار گوش شنوا ومرد مسئوليت پذيري نيست كاري بكند حرفي بزند اقدامي بفرمايد والله ادم شك ميكند اينها چگونه سكاندار مملكت هستند يعني نجواي چهارصد وبيست هزار نفر ارزش جنبيدن واقدامي ندارد اين بود باسخ ايثارگران جان بركف كه امام راحل ره بر بازوانشان بوسه ميزد وبه ان بوسهها افتخار ميكردند واقعا هدف از بازي ها چيست يك دولت ويم هيىت وزيران صرفا قراره يك جابجاي صورت گيرد ايا اين همه وقت لازم هست هرچند كار غير كارشناسي ويهويي جمع كردنش دردسر خودشو دارد اما چرا هرساله شامل حال بيمه تكميلي جانبازان ميشود مسىولين دلسوز تا حالا فكر نكردند شايد كساني عمدا وعالملنه دارند سد وسنگ زير پاي ايثارگران مي اندازند البته ما خوش بين هستيم وانشاالله هدف دولت خير بوده اما ايا واگر هاي هست اين بازي چندين بار تكرار ومعايب ان اشكار شده باز چرا مي ازمايند جالب است اگر پليس خدمتگذار جلوي يك متجاهر حجاب را ميگرفت صدها كليب ورسانهسر وصدا ميكردند الان ٢٣روزه ما در تنگناه هستيم نه رسانه اي ونه سيلبرتي ونه ،،،،،،، كليپ وحرفي زده اين است كه ايثارگران خود را تنها وبيحامي مي بينند
متاسفانه تصمیمات غلت اقایان در رابطه با بیمه جانبازان بجز استرس و متضرر شدن مادی و معنوی چیزی برای جانباز نداشت
درسایر کشورها جهان بیش از ۶۰ اداره مشغول خدمات رسانی به معلولین جنگی خودشان هستند خدماتی همچون مسکن رایگان .پرداخت سالیانه ۸۰۰۰ هزار دلار وجه بابت خرید یا تعویض خودرو.اموزش رایگان تحصیلی.کمک هزینه پرستاری.خدمات اجتماعی رایگان. اهدا مدال ایثار.خدمات رایگان درمانی.پرداخت سالیانه ۵۳۴ دلار بابت خرید پوشاک.استفاده رایگان از حمل نقل عمومی.معافیت مالی.واگذاری اشتراک اب برق گاز تلفن رایگان.پرداخت هزینه مسافرت و اختصاص مشاوران به خانواده و بسیاری موارد دیگر این خدمات شامل فرد ایثارگر همسر فرزندان و نوه های انها می گردد مسئولین و مردم کشورهای جهان به خانواده جانباختگان و معلولین جنگی احترام خاصی قائل می شوند اینجا بعد از 30 سال از جنگ بیمه تکمیلی ما را قطع میکنند انهم اصلی ترین دغدغه جانباز یعنی درمان خدایا ما را از دست مسئولین نمک نشناس به تو پناه میبریم
سلام من جانباز شیمیایی و اعصاب و روان هستم از آموزش و پرورش کارافتاده و حالت اشتغال ام.گاز مصرف میکنم و قند و چربی خون نیز دارم و باید دو سه ماه یک بار آزمایشاتم را انجام دهم از وقتی که بیمه های ما را قطع کرده اند آموزش و پرورش میگوید بودجه نداریم ودر حال حاضر هنوز بیمه هایمان حل نشده از طرف آموزش و پرورش و اینکه بیمه های آموزش و پرورش خیلی ناقص است و برای بسیاری درمانها شامل نمیشود.با این هزینه های زیاد درمانی نتوانسته ام به دکتر برورم و داروهاییم در حال تمام شدن است. خواهش میکنیم بیمه های مارا برگردانید به بنیاد ما برای این مملکت از سلامتیمان گذشتیم. کمترین کاری است که میتوانید بکنید
دستشون درد نکنه.پاداش بهتر از این ممکن نبود
سلام بازنشسته جانبازفرهنگی هستم آموزش وپرورش می گوید تا امروز که 24 آبان است نامه بیمه تگمیلی در مورد شما جانبازان نیامده است فقط گفتند فاکتورهای هزینه پزشکی را نگهدارید تا بعد اعلام شود ما جانبازان بازشسته آموزش وپرورش اسم ما همین آلان در لیست بیمه تکمیلی آموزش وپرورش نیست وتا این تاریخ قرارداد بیمه تکمیلی سال جدید بسته نشده و خدا می داند ما سرگردان سرگردان هستیم از بنیاد رانده ودر بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش وپرورش درمانده مسولان عزیز بیمه ما را دوباره به بنیاد بازگردانید
سلام تصویب یک شبه وانتقال بیمه ایثارگران از بنیاد به دستگاه های اجرایی ان هم در این شرایط سنی ایثارگران ومشکلات عدیده جسمی وروحی انسان را به یاد تصمیماتی می اندازد که در سریال برره گرفته میشد می اندازد خدا بهمون رحم کند
سلام
سایتتتون عالیه
خدا به داد مسئولین برسد وقتی درک نمی کنند ایثارگر بازنشسته ادارات مخصوصا"فرهنگیان بازنشسته هزاران مشکل دارند ... درک مهم است نه مدرک ... واقعا"جای تاسف دارد بعد چهل سال ....
واقعا به دولت مردان نظام جمهوری اسلامی که ابرو وابهت نظام رازیر سوال بردن متاسفم
آقایان شهیدی! جهانگیری !نوبخت ?روحانی ما شنیده بودیم انقلاب فرزندان خودرا می خورد و از بین می بر د ولی باورمان نمی شد با بی تدبیری شما در قطع بیمه تکمیلی جانبازان فرهنگی بازنشسته ! باورمان شد احسن به این تدبیرتان آفرین به دولت امید ??
سلام من جانباز چهل درصدم بنیاد اصلا بیمه تکمیلی نداره مثلا من قبض به بیمه دی دادم که پرداخت بشه الان نه ماهه از خرداد نود و هفت اصلا یک ریال پرداخت نکردن میگن بودجه نیست.من یه سوال دارم ایا فقط واسه جانبازان و خانواده شهدا پول نیست؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi