شناسه خبر : 62073
سه شنبه 22 آبان 1397 , 11:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطره‌ رهبر معظم انقلاب از شهید طهرانی مقدم

برادر سردار شهید حسن طهرانی مقدم با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید گفت: چند ماه پیش رهبر معظم انقلاب برای سومین‌بار به دیدار خانواده شهید آمدند.

روایت خاطره‌ رهبر معظم انقلاب از شهید طهرانی مقدم

مراسم رونمایی از نرم افزار چند رسانه‌ای شهید حسن طهرانی مقدم با حضور حجت الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمد طهرانی مقدم، برادر شهید طهرانی مقدم و الهام حیدری همسر شهید در ساختمان ریاست بنیاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی در این مراسم با اشاره به وظایف فرهنگی بنیاد شهید گفت: از زمانی که اساسنامه بنیاد نوشته شد، عمده وظیفه‌ای که بر دوش بنیاد شهید گذاشته شد مسئله فرهنگ و حفظ آثار شهدایی بود که همه ما مدیون آن‌ها هستیم و زحمات زیادی قبل و بعد از انقلاب کشیده‌اند. ما وظیفه داریم آثار آن‌ها را حفظ کنیم و در رابطه با معرفی‌شان به جامعه و مردم و معجزاتی که آفریدند تلاش کنیم.

وی افزود: در طول این چند سال کارهای مختلفی توسط بنیاد شهید انجام شده است که یکی از آن‌ها معرفی افراد صاحب اختراع به ایران اسلامی بوده است. بنیاد شهید از سال‌ها قبل مجله‌ای تحت عنوان شاهد یاران را منتشر کرده و توسط آن افراد سیاسی، مذهبی و رزمندگان دفاع مقدس را معرفی و شرح حالشان را منتشر کرده است. شماره این ماه ماهنامه متعلق به شخصیت شهید طهرانی مقدم است کسی که از ابتدای انقلاب نقش‌آفرین بوده و پدر موشکی ایران لقب گرفته است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به جایگاه شهید طهرانی مقدم گفت: زمانی که شهید طهرانی مقدم به شهادت رسید رهبر معظم انقلاب بسیار متأثر شدند و با توجه به اختراعات ایشان در زمینه‌های موشکی یقینا شایستگی شهادت را داشت و می‌بایست اجر و مزدش را با شهادت می‌گرفت. امروز به مناسبت سالگرد شهادت او نرم افزار چند رسانه‌ای شهید طهرانی مقدم رونمایی می‌شود. امیدواریم بنیاد شهید بتواند در پیشرفت ایران اسلامی وظیفه‌ای که بر دوش دارد به درستی انجام دهد.

محمد طهرانی مقدم، برادر سردار شهید حسن طهرانی مقدم با اشاره به دیدار رهبری با خانواده شهید گفت: چند ماه پیش رهبر انقلاب برای سومین‌بار به دیدار خانواده شهید آمدند. در این مراسم که برای عیادت از مادر انجام شده بود، وقتی عکس شهید علی طهرانی مقدم(برادر شهید حسن طهرانی مقدم)  را بر دیوار دیدند، فرمودند که من علی را می‌شناسم، در دوران جنگ، روز عاشورا به اتفاق شهید چمران وارد سوسنگرد شدیم و علی 17 ساله در میان مدافعان سوسنگرد از نیروهای شهید چمران بود... . مقام معظم رهبری بعد از 38 سال ایشان را به خاطر داشتند و به نقل خاطره‌ای از او اشاره کردند.

وی در ادامه به ذکر خاطره‌ای از حضور مقام معظم رهبری در بندرعباس به همراه شهید حسن طهرانی مقدم اشاره و اضافه کرد: در این همراهی شهید طهرانی مقدم درباره موشک‌های ساخت داخل به رهبر معظم انقلاب گفت که «آقا مگر شما نفرمودید اگر لازم شد باید ناو متجاوزان را در منطقه بزنیم و گوششان را بتابانیم. این‌ها تیر غیبی است و آنجا که باید برود خواهد رفت...» .

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi