شناسه خبر : 62077
سه شنبه 22 آبان 1397 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اهدای تندیس جایزه مردمی«قهرمانان گمنام» به جانباز صیادی

ششمین تندیس جایزه مردمی «قهرمانان گمنام» به جانباز علی صیادی اهدا شد. جانباز صیادی در دوران جنگ تحمیلی با نجات اثاثیه منازل از زیر آتش توپخانه به خانواده‌های جنگ‌زده کمک بسیار کرد.

اهدای ششمین تندیس جایزه مردمی «قهرمانان گمنام» به جانباز علی صیادی+ فیلم

ششمین تندیس جایزه مردمی «قهرمانان گمنام» با حضور جمعی از رزمندگان دفاع مقدس و جمعی از میهمانان از گروه صلح هیروشیما با یادی از حماسه شهید دریاقلی سورانی به جانباز علی صیادی اهدا شد.

جانباز علی صیادی در کنار فعالیت‌ها و خدمات متعدد در دوران هشت سال جنگ تحمیلی،  با راه انداختن سیستمی مردمی در اوایل جنگ برای نجات اثاثیه مردم جنگ‌زده از زیر آتش توپخانه، لااقل 16 هزار خانوار را دعاگوی خود ساخت. عمده این فعالیت‌ها به صورت گمنام صورت گرفت. مسجد نو به دلیل مدیریت او به پایگاه اول مقاومت مردمی در مقابل هجوم دشمن بعثی تبدیل شد.

انتخاب جانباز صیادی برای دریافت تندیس این جایزه با آرای گروهی از هنرمندان و جانبازان این شهر صورت گرفته است. مراسم اهدای این جایزه به‌صورت غافلگیرکننده و با حضور میهمانان ژاپنی از گروه صلح هیروشیما، خانم‌ها تسویا، ناآکو و کوندو و بدون دعوت از هیچ صاحب منصب، مسئول و تشریفات خاص در منزل وی انجام شد. تسویا، از اعضای گروه صلح هیروشیما، هنگام اهدای این جایزه به جانباز صیادی گفت: وقتی در این چند روز، به عنوان یک صلح طلب که با جنگ مخالف است، به آبادان و خرمشهر آمدم، برایم بسیار جالب بود که به غیر از نیروهای ارتشی و نظامی که وظیفه جنگیدن دارند، مردم و جوانان این شهرها نیز در مقابل دشمن ایستادگی کردند. این موضوع که شهر به واسطه تلاش مردم حفظ شد، برای من بسیار مقدس و جالب است.



تندیس «قهرمانان گمنام» با رأی تعدادی از جانبازان و هنرمندان به افرادی تقدیم می‌شود که خدمات آنها به هر علتی در تبلیغات رسمی دیده نشده است. این تندیس به‌صورت نمادی از مجسمه شهید دریاقلی سورانی ساخته شده است. این جایزه در دور نخست خود به تیمسار امیر کهتری از ناجیان ارتشی آبادان اهدا شد. همچنین در سال‌های بعد به خانواده مرحوم جمی امام جمعه آبادان در زمان جنگ، خانواده شهید صادق دشتی جهادگر استان فارس، خانواده دوچرخه‌سوار جانباز پارا المپیک مرحوم گلبارنژاد و حاج عبدالکریم حجازی مسئول وقت بنیاد شهید آبادان که پیکر مطهر بسیاری از شهدا را در جنگ نجات داد، تقدیم شده است.

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi