شناسه خبر : 62092
چهارشنبه 23 آبان 1397 , 12:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توضیحات بنیاد در خصوص بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته

تصمیم دولت بر اساس قانون گرفته شده است و مصوبه اخیر دولت در این راستا نیز تأکیدی بر اجرای این قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بود. بر همین اساس دستگاه‌ها موظف هستند از اول آبان ماه امسال بیمه درمان تکمیلی با تعهدات بیمه بنیاد را درباره ایثارگران خود برقرار کنند.

تشریح وضعیت بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و غیر شاغل

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، مهدی ایزدی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به ماده 13 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: بر اساس این ماده دولت موظف است 100 درصد هزینه‌های بیمه همگانی و مکمل ایثارگران و افراد تحت تکفل آنان را پرداخت کند و در تبصره‌های همان ماده نوع اجرا برای ایثارگران مشخص شده است که بر اساس آن بیمه ایثارگران شاغل و بازنشسته در دستگاه‌های اجرایی بر عهده خود دستگاه‌ها، ایثارگران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بر عهده تأمین اجتماعی و ایثارگران غیر شاغل بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی افزود: در مقطعی مقرر شده بود از سرفصل بودجه دستگاه‌ها برداشته شود و تمام ایثارگران به صورت یکنواخت تحت پوشش بنیاد قرار بگیرند. در پی این تصمیم، ایثارگران بعضی از دستگاه‌ها که امکانات بهتری دارند نسبت به نوع بیمه بنیاد اعتراض داشتند که خدمات آن‌ها کاهش پیدا کرده است. در این بین بودجه مربوط به این خدمات از بودجه دستگاه‌ها کسر نشد و در واقع هزینه‌ای اضافی بر بنیاد تحمیل شد.
 

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص تصمیم جدید برای واگذاری بیمه درمانی شاغلان و بازنشستگان به دستگاه‌ها گفت: این تصمیم دولت بر اساس قانون گرفته شده است و مصوبه اخیر دولت در این راستا نیز تأکیدی بر اجرای این قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بود. بر همین اساس دستگاه‌ها موظف هستند از اول آبان ماه امسال بیمه درمان تکمیلی با تعهدات بیمه بنیاد را درباره ایثارگران خود برقرار کنند.

ایزدی افزود: ممکن است در فاصله این تصمیم و برقراری آن در دستگاه‌ها مدت زمانی فاصله ایجاد شود اما هیچ خللی در اجرای این کار وارد نمی‌شود و دستگاه و بیمه پوشش‌دهنده موظف به ارائه خدمات از اول آبان هستند و دولت نیز بر این مسئله تأکید دارد. این مسئله پس از تصویب در هیئت محترم دولت به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده و اطلاع‌رسانی لازم نیز در این راستا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پیش از مصوبه جدید بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر از ایثارگران تحت پوشش خدمات بیمه‌ای بنیاد بودند افزود: 420 هزار نفر از این عزیزان شاغل و بازنشسته دستگاه‌های اجرایی هستند که پس از این تحت پوشش بیمه دستگاه‌ها قرار می‌گیرند. همچنین گروه‌های خاص ایثارگران مانند والدین و همسران گرامی شهدا و جانبازان عزیز 70 درصد می‌توانند از بیمه بنیاد استفاده کنند.
 

منبع: tasnimnews
کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
سلام لازم است نمایندگان یه استفساریه تهیه کنند وبیمه رو بعهده خود بنیاد بگذارند بالاخره پس وظیفه بنیاد چیه فلسفه وجود بنیاد درمان ایثارگران است ضمن اینکه حرمت ایثارگران هم حفظ میشه بنیاد اگر به درمان ایثارگران هم نرسه پس باید چکار کنه
فقط میگم خدا لعنت شان کند بخصوص بیمه دی را
با سلام و درود بر عزیزان زحمت کش سایت فاش نیوز و همه مخاطبین با غیرت و جوانمرد پیرو ولایت و مظلوم زمان چه ایثارگر و چه عامی ....لطفا از مسعولین بنیاد و دایه های خانواده ایثارگران در این نهاد که با هماهنگی دولت در این وضعیت بحرانی کشور و تشدید مشکلات و درد جراحت روحی و جسمی این قشر از جامعه همت به اجرای نه یک ماده واحده بلکه یکی از تبصرهای آن گمارده اند !!! و چطور میشود که از بین این همه دستور و قوانینی که چندین سال ابلاغ و اجراء نشده حتی از طرف این نهاد که هیچ . چه برسد به اکثر دستگاهای اجرایی دیگر در حق ایثارگران و خانواده شهدا و جانبازان .... که بیش از صد ها مورد میباشد نه پیگیری و سماجتی در این حد و خدمتی و وجدانی و احساس مسعولیتی نبوده و نیست ؟!؟!؟!؟!؟!؟ لطفا اگر گوش شنوایی پیدا شد و وجدان بیداری بود و صدای درد روح جسم شبانه روزی این راست قامتان با عزت و شرف نظام ولایی و رهبری و کشور را شنید و درک کرد بگوید که همگی با ولایت تا آخرین نفس پای اعتقادو شرفمان ایستاده ایم و امیدواریم ان شاءالله به ظهور منجی عالم بشریت عالم حضرت بقیه الله اعظم مهدی (ع) فاطمه سلام اله علیه .... التماس دع
صحبتهای این اقا توهین به شعور جانباران است. چون اولا این مسئله را در سال 90 هم داشتیم و دستگاهی مثل اموزش وپرورش که بیشترین تعداد ایثارگر را هم دارد به هیچ وجه زیر بار ان نرفت و با پی گیری خود جانبازان از طریق مجلس بیمه تکمیلی جانبازان به بنیاد واگذار شد. در مورد دستگاه هایی هم که خدمات بهتر میدن ربطی به جانباز بودن ندارد بلکه اونها به کلیه کارکنانشان سرویس خوب میدن و نادرند مثل شرکت نفت
مجلس باید در راس امور باشد ( امام رحمت...ا) پس چرا به این موضوع مهم دخالت نمیکند /
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi