شناسه خبر : 62097
چهارشنبه 23 آبان 1397 , 10:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معرفی ۱۲ هزار ایثارگر از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی برای دریافت وام

چهارمین جلسه هیئت امنای صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران روز سه‌شنبه 22 آبان ماه به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور اعضای هیئت امنا، هیئت مدیره و مدیرعامل این صندوق برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در این جلسه با اشاره به اهمیت بسیار زیاد مسئله اشتغال گفت: یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد در سال 1397 مسئله اشتغال است و ما تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال ایثارگران انجام می‌دهیم.
وی افزود: در ابتدای حضور در بنیاد در سال 1392 تعداد ایثارگران جویای شغل حدود 60 هزار نفر بود که با تلاش‌های صورت گرفته در 5 سال گذشته 95 هزار شغل توسط بنیاد برای ایثارگران ایجاد شده است. همچنین در سال‌های 1396 و 1397 نیز 12 هزار نفر از ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی به بانک‌ها معرفی شده‌اند تا وام‌های خوداشتغالی دریافت کنند. با وجود این تعداد شغل ایجاد شده، در حال حاضر 62 هزار نفر از ایثارگران عزیز جویای شغل هستند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که متوسط نرخ بیکاری در کشور 12 و 2 دهم درصد است که این میزان برای جامعه ایثارگری حدود 4 درصد یعنی یک‌سوم میزان متوسط جامعه است، اما باید نهایت تلاش خود را در جهت ایجاد زمینه‌های شغلی برای این عزیزان نیز به کار گیریم و یکی از بخش‌های مورد توجه ما در این مسیر صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران است تا از طریق آن بتوانیم به ایجاد اشتغال ایثارگران کمک کنیم.
معاون رییس جمهور با اشاره به میزان تسهیلات در نظر گرفته شده توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران برای سال 1397 گفت: 750 میلیارد تومان تسهیلات روستایی با سود 6 درصد و در مناطق مرزی با سود 4 درصد در سال جاری برای ایثارگران در نظر گرفته شده است. همچنین 250 میلیارد تومان هم به عنوان سایر وام‌ها در نظر گرفته شده که 120 میلیارد تومان از این مقدار وام‌های قرض الحسنه هستند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: باید بکوشید نهایت تلاش خود را برای جلب رضایت ایثارگران به کار گیرید. همچنین لازم است بر مبنای شرح وظایف و طبق اساسنامه حرکت کنید و پس از ارائه وام به ایثارگران نیز بر روند اشتغال‌زایی نظارت داشته باشید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در پایان گفت: از تمام دست‌اندرکاران صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، هیئت مدیره و مدیرعامل این صندوق تشکر می‌کنیم که با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌ها فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌اند و این روند کاری مطلوب باید همچنان ادامه و ارتقاء پیدا کند.
رضا ریاحی مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش روی این صندوق پرداخت.
در این جلسه گزارش حسابرسی و بازرسی صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران قرائت شد که بر اساس این گزارش عملکرد صندوق در سال مالی گذشته مطلوب ارزیابی شد.
گفتنی است این جلسه با حضور عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اسماعیل جلیلی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی، سید علی‌اصغر میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی و جمعی از معاونین و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران و اعضای هیئت مدیره صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران برگزار شد و حاضران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در رابطه با صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران پرداختند.
انتهای پیام/
 

اینستاگرام
با سلام و خسته نباشید خدمت عزیزان فاش نیوز
بنده فرزند جانباز 30 درصد با مدرک فوق لیسانس عمران(ژئوتکنیک ) بیکار هستم. سوالی داشتم لطفا در صورت امکان راهنماییم کنید
بنده با توجه به آشنایی نسبی نسبت به احداث پرورش ماهی قزل آلا (جزئیات نحوه پرورش و نحوه فروش ) در فکر تاسیس پرورش ماهی هستم
سوالی که از شما دارم اینه :
1- آیا با جانبازی پدرم میتوانم مجوز حفر چاه دریافت کنم؟
2- پوشش وام اشتغال در این مورد تا چه میزان میباشد ؟(آیا محذوذیتی دارد ؟
لطفا راهنماییم کنید.
ممنون
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi