شناسه خبر : 62117
پنجشنبه 24 آبان 1397 , 15:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار با خانواده شهید زین‌الدین در قم

دیدار ستاد یادواره ۶۰۰۰ شهید استان قم با خانواده شهید زین‌الدین

مهدی زین‌الدین

اعضای ستاد برگزاری بیست و پنجمین یادواره ۶۰۰۰ شهید استان قم با حضور در منزل شهیدان زین الدین، با مادر این دو شهید دیدار کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم،سردار سیدمحمد تقی شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) به همراه اعضای ستاد برگزاری یادواره ۶۰۰۰ شهید استان قم در آستانه برگزاری یادواره، با مادر شهیدان مهدی و مجید زین الدین دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در این دیدار اظهار کرد: در آستانه سالروز شهادت سردار سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین الدین فرمانده عزیز و محبوب سپاه همیشه پیروز امام علی بن ابی طالب (ع) و برادرش بزرگوارش آقا مجید و برگزاری یادواره ۶۰۰۰ شهید استان قم امشب توفیق یافته‌ایم در محضر مادر بزرگواری باشیم که همواره در صف اول دفاع از ارزش‌های الهی و دینی و انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به سنت دیرینه برگزاری روضه‌های سیدالشهدا (ع) در ماه محرم و صفر در منزل شهیدان زین‌الدین افزود: این بیت مکرم همواره خانه امید رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس و ارادتمندان اهل بیت(ع) بوده و امیدواریم این انس و الفت همواره برقرار و پایدار باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم اظهار کرد: ان شاءالله توفیق داشته باشیم با برپایی یادواره تجلیل باشکوهی از شهید مهدی زین الدین، این فرمانده شجاع لشکر ۱۷ و دیگر شهیدان والامقام استان داشته باشیم و خداوند در پرتو انوار شهدا معرفتی ایجاد کند که بتوانیم پاسدار و قدردان خون مطهر شهدا باشیم.

برپایی مجموعه نمایشگاهی همزمان با برپایی یادواره/ آغاز برنامه‌های هفته بسیج از ۲۶ آبان در قم 

احمد بیطرفان معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری مراسم سی و سومین سالگرد شهادت شهیدان مهدی و مجید زین الدین و بیست و پنجمین یادواره ۶ هزار شهید استان قم عنوان کرد: کمیته‌های فرهنگی، پشتیبانی و اجرایی برای اجرای مطلوب این مراسم فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: در همین راستا فضاسازی محیطی با نصب پوسترهای شهدا در نقاط اصلی شهر و استان و اطراف محل برگزاری مراسم صورت گرفته و علاوه بر ارسال پوستر یادواره به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و حوزوی و مدارس و پایگاه‌های بسیج اقشار، همزمان از طریق شبکه استانی سیمای نور هم اطلاع رسانی می‌شود.
بیطرفان با اشاره به ایجاد مجموعه نمایشگاهی از ورودی گلزار شهدا تا مزار شهید زین الدین و سپس ورودی مراسم، ادامه داد: تلاش شده تا یادواره از لحاظ کیفی تفاوت محسوسی با سال‌های گذشته داشته باشد و بر اساس پیش بینی ها، حدود ۱۰ هزار نفر در مراسم شرکت خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم سراسری گرامیداشت هفته بسیج از ۲۹ آبان تا پنجم آذر، خاطرنشان کرد: این مراسم در استان قم، یک روز قبل از برگزاری یادواره ۶ هزار شهید، از روز شنبه ۲۶ آبان مصادف با نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت، ولی عصر (عج) شروع می‌شود و طی آن اجتماع ۷ هزار نفری نیروهای مسلح و اقشار مختلف بسیج در مراسم بیعت با امام زمان (عج) در مسجد مقدس جمکران شرکت خواهند کرد.

ضرورت ایجاد نوآوری در برگزاری یادواره‌های شهدا

زینب اسلام دوست مادر بزرگوار شهیدان مهدی و مجید زین الدین نیز در این دیدار، عنوان کرد: همانگونه که اسلام با آیین عزاداری سیدالشهدا (ع) در محرم و صفر زنده است، زنده بودن راه و مرام و آرمان شهدا نیز با برپایی باشکوه همین یادواره‌ها نمایان‌تر می‌شود.

وی افزود: شهدا چه در شکنجه‌های دوران طاغوت و چه در دوران دفاع مقدس، نماد قدرت و استقامت و فداکاری و ایثار بوده و هستند، زیرا برای پیروزی اسلام و انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند و ما باید با پرمحتوا کردن یادواره‌ها بتوانیم پیام شهیدان را در جامعه اثربخش‌تر کنیم.

مادر شهیدان مهدی و مجید زین الدین با تاکید بر اینکه قم باید شهر نمونه‌ای برای جهان اسلام و تشیع باشد، ادامه داد: باید تلاش شود تا علیرغم فعالیت مسموم دشمن در فضای مجازی و جنگ نرم، با برنامه‌ریزی‌ها و نوآوری‌های مناسب تر، قشر خاکستری جامعه بیشتر جذب معارف الهی و انقلابی شوند و از مراسم مربوط به شهدا به خوبی استقبال کنند.

در این دیدار، احمد حسینی و سردار سید جواد هاشمی مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان استان قم، حسن مالکی نژاد مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس حضور داشتند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi