شناسه خبر : 62119
پنجشنبه 24 آبان 1397 , 15:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی مجموعه دو جلدی کتاب «بلدچی»

مجموعه دو جلدی کتاب «بلدچی» رونمایی شد

بلدچی

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری مجموعه کتاب بلدچی را منبع مستند روایت‌گری رزمندگان لرستان در دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: ادبیات پایداری و ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس اولویت نخست حوزه هنری است.

به گزارش ایسنا، محمد قاسمی‌پور در آیین رونمایی از مجموعه دو جلدی کتاب «بلدچی» در تالار ماه حوزه هنری لرستان، بلدچی را سرآغاز فعالیت در حوزه ادبیات پایداری لرستان برشمرد و گفت: در عرصه ثبت و گردآوری خاطرات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیازمند عزم جهادی هستیم این در حالی است که ادبیات پایداری اولویت نخست حوزه هنری است.

قاسمی‌پور با ذکر این مطلب که در عرصه نبرد فرهنگی چیزی قوی‌تر از ادبیات پایداری و خاطرات جانبازان و ایثارگران وجود ندارد، اظهار کرد: ادبیات پایداری سلاح کارآمدی است که ما را به فردای تفاخر می‌رساند.

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری با تاکید بر ضرورت کار در عرصه ادبیات پایداری، اضافه کرد: رهبری در چهارم مهر سال جاری فرمود به تلاشگران ادبیات پایداری می‌گویم باید تلاش خود را صد برابر کنند که این امر اهمیت کار و تلاش در به ظهور رساندن خاطرات رزمندگان دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه گنجینه دفاع مقدس هرگز نباید فراموش نشود چراکه راه آینده ما نیازمند خاطرات دفاع مقدس است، ادامه داد: اگر لرستان حضور و رکورد مقاومت در دوران دفاع مقدس را دارد باید این موارد ثبت و ضبط شود.

قاسمی‌پور با ذکر این مطلب که آنچه در ذهن و یاد رزمندگان است متعلق به خود آنان نیست بلکه باید آنان را نشر کرد چراکه بلکه جوانان تشنه خاطرات دفاع مقدس هستند، تصریح کرد: آنچه در ذهن رزمندگان است فقط متعلق به آحاد جامعه است.

وی با اشاره به اینکه بیان خاطرات دفاع مقدس تکمیل کننده جهاد است، افزود: جوانان امروز دوست دارند بدانند زن پشتیبان جبهه یعنی چه یا مادر شهیدی که داغ فرزند دیده را چگونه باید وصف کرد.

وی با ذکر این مطلب که جوانان با توکل بر خدا فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند، اضافه کرد: گنج دفاع مقدس باید استخراج و تبدیل به محصولاتی چون بلدچی شود.

انتهای پیام

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi