شناسه خبر : 62168
یکشنبه 27 آبان 1397 , 10:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خانواده شهدا در صف اول خدمات‌رسانی به محرومینند

فاطمه آلیا خواهر شهید و از فعالان سازمان مردم نهاد «پیام آوران عاشورا» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته خواهران شهدا بیان کردند که دارای توانمندی‌های مختلف در زمینه‌های خدماتی بهداشتی، تربیتی، مشاوره‌ای و ... هستند. در نهایت حدود پنج سال پیش خواهران شهدا با هدف ادامه دادن راه شهیدشان، یک سازمان مردم نهاد به نام کانون پیام آوران عاشورا را ایجاد کردند. حدود یک سال و نیم است که این NGO به طور رسمی فعالیت می‌کند.

آلیا با بیان این که خانواده شهدا در صف اول خدمات رسانی به هموطنان بویژه محرومین ایستاده‌اند، گفت: برخی قصد دارند با شایعه پراکنی و اتهام به خانواده شهدا، شهدا را به فراموشی بسپارند. در چنین شرایطی خواهران شهدا به میدان آمده‌اند و راه شهید را ادامه می‌دهند.

وی افزود: گردهمایی اصلی سالانه این انجمن در سالروز ولادت حضرت زینب (س) صورت می‌گیرد. در این انجمن برنامه‌هایی را در دستور کار داریم. یکی از اولویت‌های این انجمن کمک به محرومیت زدایی در قالب اردوهای جهادی است. مساجد و پایگاه‌های مقاومت نیز ما را در رسیدن به این هدف یاری می‌کنند. این سازمان مردم نهاد کاملا مردمی بوده و تحت پوشش هیچ سازمانی نیست.

این نماینده سابق مجلس عنوان کرد: نخستین اردوی جهادی این انجمن در 23 آبان در روستای دوتویه سفلی انجام شد. این برنامه در دو مرحله دیگر اعم از اسلامشهر و شهر قدس نیز ادامه دارد. اردوهای جهادی در حسینیه برگزار می‌شود زیرا اصل انقلاب ما پیامش این است که دین از سیاست، فرهنگ و خدمت جدا نیست. مسجد از دوران صدر اسلام تا به امروز کانون کمک رسانی، علمی و خدمات بوده است.

وی افزود: با کمک نقدی و خدماتی خانواده شهدا و خیرین در نظر داریم خدمات این انجمن را بیشتر کنیم. خواهران شهدایی که علاقمند هستند عضو این سازمان مردم نهاد شوند، می‌توانند به کانال زینبیون یا تلفن‌های سازمان حفظ آثار و نشر مشارکت زنان در دفاع مقدس پیام دهند. در صورتی که کمک‌های نقدی زیادی در این سازمان مردم نهاد جمع آوری شود، تهیه جهیزیه به خانواده‌های مستضعف  را در دستور کار خواهیم داشت.

اینستاگرام
سلام شما که دستتون تو کار خیره به یه فرزند شهید معلول و تحصیل کرده و متاهل هم کمک کنید.رفتم بهزیستی کمکم نکردن گفتن باید بنیاد شهید بهتون برسه. منو فراموش نکنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi