شناسه خبر : 62206
سه شنبه 29 آبان 1397 , 10:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی سامانه مستندسازی آثار شهدای مدافع حرم

«رحیم نریمانی» مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد در مراسم رونمایی از سامانه جمع آوری اسناد و آثار شهدای مدافع حرم با اشاره به ضرورت فعالیت فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه جمع‌آوری و مستندسازی اسناد و آثار شهدای مدافع حرم در راستای تأکیدات رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی ترویجی و ارائه خدمات الکترونیک فرهنگی انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از 1800 شهید مدافع حرم کشور حدود 478 شهید یعنی 25 درصد شهدای مدافع حرم در منطقه شهرستان‌های استان تهران هستند و این بنیاد در زمینه خدمات الکترونیکی نیز جزو استان‌های برتر کشور است، مراسم رونمایی از سامانه جمع‌آوری و مستندسازی اسناد و آثار شهدای مدافع حرم در بنیاد شهرستان‌های تهران برگزار می شود.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدای مدافع حرم مایه عزت و اقتدار کشور هستند که کشور را از فتنه و پیچی تاریخی عبور دادند، افزود: بنا به بیانات مقام معظم رهبری و با توجه به ترفند و دسیسه استکبار و در رأس آن‌ها آمریکا و اسرائیل برای تغییر نظام ژئوپلیتیک منطقه تحت عنوان خاورمیانه بزرگ، قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به‌واسطه شهدا و مدافعان حرم افزایش پیدا کرد و جلوی دسیسه‌های دشمنان گرفته شد.

نریمانی در ادامه گفت: شهدای مدافع حرم نشان دادند اقتدار و عزت جهان اسلام می‌تواند کل جهان و حتی نظام لیبرال دموکراسی را تحت‌الشعاع قرار دهد، ضمن اینکه رشادت شهدا ثابت کرد که با وجود همه دسیسه‌های دشمن، ایثارگری با تمام پویایی و وفاداری به آرمان‌های شهیدان، امام شهدا و رهبری امتداد و استمرار دارد. ایثارگری‌های مدافعان حرم نشان داد با وجود اینکه سال‌ها از دفاع مقدس گذشته است اما ایثارگری و شهادت همچنان در جامعه وجود دارد که این امر تکلیف و وظیفه ما را نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران سنگین‌تر می‌کند.

وی تأکید کرد: امام خمینی (ره) فرموده‌اند «آمریکا شیطان بزرگ است» و شهدای مدافع حرم درستی این جمله را بار دیگر ثابت کردند، زیرا بر اساس اسناد، داعش ساخته و پرداخته آمریکا بوده و اکنون نیز با راه انداختن جنگ‌های نیابتی در منطقه به دنبال اختلاف‌افکنی بین مسلمانان است.

نریمانی با بیان اینکه شهدا و مدافعان حرم زمینه‌ساز وحدت و انسجام نظام شیعه شده و اقتدار و عزت شیعی را به رخ جهانیان کشاندند، افزود: ما برخاسته از مکتب امام حسین (ع) هستیم همان‌طور که در جنگ سوریه نیز صحنه‌هایی از کربلا و عاشورا قابل مشاهده بود. آنچه در مورد شهید حججی رخ داد گواه بر این مدعا و در واقع بازنمایی از صحنه کربلا در قرن معاصر بود.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در زمینه اسناد و وصیت‌نامه شهدا سامانه الکترونیکی راه‌اندازی شده که خانواده‌های شهدای مدافع حرم می‌توانند با کد ملی شهید وارد سامانه شده و هرگونه خاطرات را در قالب سند اسکن کنند تا در مدت کوتاه وصیت‌نامه شهدای مدافع حرم جمع‌آوری شود چرا که وصیت‌نامه‌ها سند معتبری در مورد انگیزه و آرمان حضور شهدا است که جهت تولید و تحلیل محتوا برای کار فرهنگی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi