شناسه خبر : 62213
سه شنبه 29 آبان 1397 , 12:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دروغ بود روزنامه زنجیره‌ای رنگ عوض کرد


روزنامه بزک کننده عهدشکن و خباثت‌های اروپا، اکنون می‌گوید باید فشار بیشتری به اروپا برای انجام تعهداتش آورد.
روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی با همین عنوان نوشت: پس از خروج آمریکا از برجام، بدیهی بود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا درصدد حفظ برجام باشند. زیرا اتحادیه اروپا معتقد بود که برجام یک قرارداد بین‌المللی چند جانبه است. اروپایی‌ها حتی نسبت به تک‌روی آمریکا در برجام منتقد و بر این اعتقاد بودند که خروج آمریکا از برجام به زیان همه طرف‌ها خواهد بود. به همین دلیل هم سعی کردند که با ایجاد ساز و کار جدیدی برای تراکنش‌های مالی، تحریم‌های آمریکا را به صورت قانونی دور بزنند. این ساز و کار جدید بدین ترتیب بود که کالا رد و بدل شود اما پول حاصل از فروش در یک صندوقی گذاشته و در ازای خرید ایران از کشورهای دیگر پول خرید از این صندوق برداشته شود. بنابراین به نظر می‌رسد که اگرچه اروپایی‌ها در وهله نخست این اراده سیاسی را دارند، اما هر اندازه که اتحادیه اروپا رو به جلو گام برداشت به این نتیجه رسید که مشکلات فنی و تکنیکی پیش‌روی‌شان قرار دارد، یکی از این مشکلات چرخش مالی بود که اروپایی‌ها آن را حل و اعلام کردند که مبادلات با ایران را با ارز دلار انجام نخواهند داد تا با خزانه‌داری آمریکا دچار مشکل نشوند. پس از این همه، اکنون مسئله مقر و محل استقرار این صندوق مطرح است که تا به امروز اروپایی‌ها موفق به استقرار این صندوق در یکی از کشورهای اروپا نشده‌اند. در واقع هنوز کشوری میزبانی آن را قبول نکرده. از این رو، به نظر می‌رسد که اروپایی‌ها با بازی با زمان سعی می‌کنند در همان حد اعلام آمادگی برای حل مسئله باقی بمانند و هیچ اقدام عملی در قبال تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام ندهند. به عبارتی اروپایی‌ها در صددند که این وضعیت را تا آنجا ادامه دهند که در نهایت مسائل سه جانبه به ویژه برنامه موشکی ایران و حقوق بشر را دوباره پیش بکشند و در نتیجه مذاکرات فرسایشی با ایران را
ادامه دهند.
این روزنامه می‌افزاید: تاکتیک اروپا، خرید زمان و وقت‌کشی است.
بنابراین باید فشار بیشتری به اتحادیه اروپا وارد کرد تا این کشورها اقدامات لازم را انجام دهند. زیرا وقت تلف کردن‌های اروپا در ایجاد ساز و کار مالی جز یک رفتار تاکتیکی در راستای کهنه کردن صورت مسئله نیست.
این تحلیل تاریخ گذشته و دیرهنگام در حالی است که روزنامه مذکور پیش از این و بارها تیترهای بزرگ و متملقانه‌ای مانند «خداحافظ فدریکا» را منتشر کرده و از موگرینی به عنوان «شیرزن» یاد کرده بود. روزنامه مذکور همچنین در تیتر یک دیگری با انتشار عکس بزرگ و یک چهارم صفحه‌ای موگرینی، به دروغ از قول وی تیتر زده بود: «هر چه تهران بگوید ]!![ موضع‌گیری صریح اتحادیه اروپا در خصوص طرح برجام ثانویه و هرگونه مذاکره پسابرجامی».
یادآور می‌شود روزنامه آفتاب یزد از عناصر ضدانقلاب فراری است که اکنون با جیره و مواجب صدای آمریکا ارتزاق می‌کند.
اتحادیه اروپا روز دوشنبه به جای راه‌اندازی کانال مبادلات مالی برای دور زدن تحریم، مدعی تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه اقدامات تروریستی در فرانسه و دانمارک شد!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi