شناسه خبر : 62215
سه شنبه 29 آبان 1397 , 13:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیمه ایثارگران (۷)

رایزنی نمایندگان ایثارگر مجلس برای حل معضل بیمه تکمیلی ایثارگران

عضو هیئت رئیسه مجلس از رایزنی نمایندگان ایثارگر با سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات مالی بیمه تکمیلی ایثارگران خبر داد.

فاش نیوز - عضو هیئت رئیسه مجلس از رایزنی نمایندگان ایثارگر با سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات مالی بیمه تکمیلی ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با ابراز نارضایتی از بخشنامه اخیر دولت در واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به دستگاه های دولتی به رایزنی های فشرده نمایندگان ایثارگر با  محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا طی روزهای گذشته با هدف تامین اعتبارات مالی و حل معضل، من و آقای جعفرزاده نماینده رشت به سازمان برنامه و بودجه مراجعه کردیم و با آقای نمکی معاون آقای نوبخت دیدار و مذاکره کردیم. قرار شد یک تصمیم جامعی را کارشناسی کرده و اتخاذ کنند.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش، صندوق بازنشستگی کشوری و بسیاری از اداراتی که کمبود اعتبار مالی دارند، توانایی پرداخت بیمه ایثارگران را ندارند.

امیرآبادی اضافه کرد: ما در خصوص این موضوع گفتیم که ربطی به ما ندارد، بنیاد می خواهد این اعتبارات را پرداخت کند یا دستگاه دیگری، بالاخره شما مکلف هستید، آن را تامین کنید.

اما متاسفانه آنها از ابتدای آبان تا کنون این کار را نکرده اند و این ظلم و اجحاف در حق ایثارگران است.

عضو هیئت رئیسه مجلس دهم یادآور شد: ایثارگران سالیان سال رفته و برای کشور جنگیده اند و از مرزهای میهن اسلامی دفاع کرده اند، آیا برخورد اینچنینی با آنها درست است؟

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: منابع مالی مورد نیاز باید از سوی دولت تامین شود.

وی با اشاره به نشست نمایندگان ایثارگر با رئیس مجلس شورای اسلامی ----- را جلسه علنی روز سه شنبه ۲۹ آبان متذکر شد:

در دیدار نمایندگان مجلس با آقای لاریجانی موضوع بیمه ایثارگران مطرح و ایشان تاکید داشتند که به هر صورت که شده این موضوع برطرف شود.

همچنین در جلسه ای که در سازمان برنامه و بودجه داشتیم و بنده و آقای جعفرزاده حضور داشتیم قرار شد که موضوع بیمه ایثارگران تأمین اعتبار شود. ما هم منتظر هستیم که دولت به قول و وعده خود عمل کند. شما هم به عنوان یک رسانه ایثارگر روی این موضوع کار کنید.

نماینده ایثارگر مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار فاش نیوز در خصوص پیش‌بینی اعتبارات مالی در لایحه بودجه برای بیمه ایثارگران تصریح کرد: چرا باید حتما امسال در بودجه این موضوع پیش بینی شود تا در آینده کلاه سر ایثارگران نرود.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
فاش نیوز متشکریم
خدا قوت
نمایندگان محترم مجلس
با سلام و احترام، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش ها و پیگیری های جنابعالی و کلیه نمایندگان محترم مجلس، همانگونه که مستحضرید طرح اصلاح بند (ز) ماده (1) قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران در جهت حمایت از جانبازان 70% در مجلس بشرح زیر در حال بررسی است .
ز- خانواده شاهد : خانواده های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خانواده شان (پدر، مادر، همسر و فرزند) شهید یا مفقود الاثر یا اسیر یا جانباز70% ویژه شده باشد .
لیکن با توجه به کلمه "ویژه" که در کنار جانبازان 70% در بند مذکور درج شده و همچنین تبصره ذیل آن که شرایط جانبازان 70% ویژه را بسیار پیچیده و با محدودیت های خاص تعریف کرده است، متاسفانه به دلیل عدم توان جسمی و روحی پیگیری های لازم ، فقط تعداد محدودی از جانبازان که دارای شرایط اجتماعی بهتری هستند می توانند از این شرایط خاص بهره مند شوند و امکان تضییع حق بسیاری از جانبازان 70% و خانواده هایشان که در شرایط سخت تر و در مناطق محروم تر زندگی می کنند وجود خواهد داشت .
لذا خواهشمند است در جهت تسهیل در ارائه خدمات به خانواده های محترم ایثارگران و لزوم حمایت بی قید و شرط از همه جانبازان با درصد های یکسان و رعایت انصاف، نسبت به حذف کلمه"ویژه" از طرح پیشنهادی و تبصره ذیل آن اقدام عاجل بعمل آید، بنحوی که همه خانواده های جانبازان 70% با هر نوع مجروحیت ازقوانین خانواده شاهد بهره مند گردند

با تشکر جمعی از فرزندان جانبازان 70%
جناب نماينده اينو گفته باشيم هدف از ازار واذيت ايثارگران صرفا ازرده خاطر وبدبيني به نظام ودلسرد كردن ايثارگران است واين يك. توطىه دشمن نفوذيست براي بدبين كردن مردم در اين دولت خيلي كار شده از ارز طلا وگراني بازار بلبوشيي نرخ اجناس عدم نظارت در توليد وعرضه تقاضا به هدر دادن ميلياردها دلار به دلالان بازار كه الان محاكمه وعده اي فراري وهزاران راه وروش كه ملاحظه ميفرمايند اين قطع بيمه در همان راستاست شك نكنيد براي نااميد كردن مردم بخصوص جامعه دوستداران نظام ورهبري بشدت در فضاي مجازي وگاها چنين اقدامات شتاب زدهاي توسط بعضي از مسىولين هدفمند ودر راستاي بروژه نااميد كردن مردم هست لطفا هوشيار باشيد
سلام یک سوال داشتم جیب چپ و راست من چه فرقی باهم دارد هیچ خوب حساب بنیاد و اموزش و پرورش و سایروزارت خانه ها مگر از جیب دولت نیست پس این چه کاریه که بیمه منو بنیاد نده اموزش پروش بده این وسط من بشم سرگردان و حیران
اگر آموزش و پرورش اعتبار مالی دارد حقوقمان را سر وقت پرداخت کند -- چندین سال انواع مطالبات داریم مانند ازدواج و فوت و بیمه تکمیلی ایثارگران در سالهای فبل از 94 که هر ماه از حقوق کسر میکردند و ضمنا یکی به این آقای نوبخت ( بدبخت ) حالی کنه که بجای اینکه اعتبار بیمه ایثارگران را بین 50 دستگاه دولتی تقسیم کنی یکجا فقط در حساب بنیاد شهید واریز کند که هم در وقت صرفه جویی شود و هم هیئت ( نا محترم ) وزیران بی عرضه گی خودشان را نشان ندهند .
دولتمردان مترم:
مگر بودجه دستگاههای دولتی برعهده دولت نیست؟چه فرقی است بودجه بیمه جانبازان بین دستگاه های دولتی تقسیم شود یا یک جا به حساب بنیاد شهید واریز شود.
به فرض آن که بودجه مربوط به خود دستکاه دولتی باشد،دولت می تواند ازهمه دستگاهها مطالبه کند وبه حساب بنیادواریزنماید.
مثل اینکه تو قضیه بیمه جانبازان دعوا سر لحاف ملاست
آقای نماینده== پیگیری کنید ما جانبازان معسر تا چه زمانی باید صدقه بگیر ساتا باشیم و قانون حداقل حقوق اجرا نکنند
سلام احسنت به این دوست وبرادر عزیزجانباز مگر این جیب وآن جیب دولت فرق می کند که بودجه تکمیلی ما را چه کسی پرداخت کند مگر نمی دانید که آموزش وپرورش وسازمان بازنشستگی پس از یک ماه هیچ کاری تا کنون در باره بیمه تکمیلی ما جانبازان انجام نداده و نمی توانند چون منبعی در این مورد ندارند وما همچنان پس از گذشت یک ماه هزبیمه تکمیلی خبری نیست که نیست؟!
آموزش و پرورش بودجه کافی برای بیمه مکمل ایثارگران را ندارد پس چرا وزیر این دستور را امضاء کرده ؟ هیئت نامحترم وزیران نا لایقی و بی کفایتی خود را نشان دادند .
بریداز افغانستان وام بگیرید!مگه ایران کم ثروت داره؟!!!!!
بيمه جانبازان چه شد اوضاع درماني ما خراب است خدا لعنت كند دولت و هيت وزيران را با اين مصوبه شان لطفا برگردانيد به روال قبل وتامين بودجه در يك جاراحتر از چند جا است چرا مي پيچانيد هدفتان ناراضي كردن است كارهاي كه شما دراين مدت براي ضربه زدن انجام داديد دشمن دراين چهل سال نتوانسته انجام دهد حالا هم كارتان ناراضي كردن جانبازان براي ضربه زدن هستيد اقاي دولت و شهيدي به نظر مرسد شهيدي يك بيگانه است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi