شناسه خبر : 62245
چهارشنبه 30 آبان 1397 , 13:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیمه ایثارگران (۸)

تذکر نمایندگان به روحانی درباره بیمه و درمان ایثارگران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اقدام دولت در واگذاری بیمه تکمیلی به دستگاه‌های دولتی را نگران‌ کننده دانست.

فاش نیوز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اقدام دولت در واگذاری بیمه تکمیلی به دستگاه‌های دولتی را نگران‌ کننده دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ولی الله نانواکناری نماینده ایثارگر مردم فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایثارگران حق بزرگی را برگردن مسئولان دارند و تمام هم و غم دولتمردان باید صرف برطرف کردن مشکلات آنها گردد، متذکر شد:

جانبازان نور چشم و ولی نعمتان ما هستند و این وظیفه رئیس جمهور و هیئت دولت و مسئولین نهادها و سازمان ها است که خدمتگزار آنها باشند.

وی ادامه داد: خدمت به ایثارگران وظیفه ای است که مسئولین باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند و برای آن منت نگذارند و اگر انجام ندادند باید مجازات شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از ایثارگران تماس گرفته و از موضوع بیمه تکمیلی ابراز نگرانی کرده‌اند، اظهار داشت: متاسفانه با این اقدام دولت، وضعیت نگران‌کننده‌ای در بین جامعه ایثارگری به وجود آمده است؛ در همین راستا اگرچه این موضوع به شدت قابل پیگیری است اما نمایندگان مجلس در صحن علنی نیز به رئیس جمهور تذکر دادند.

نانواکناری با بیان ایثارگری های دوران دفاع مقدس متذکر شد:  عزیزان ایثارگر ما، همه چیز خود را فدای کشور و انقلاب کرده‌اند، اما متاسفانه مشاهده می‌کنیم برخی از مسئولان سال به سال مشکلاتی را به مشکلات آنها اضافه می‌کنند و من به شدت نسبت به این موضوع اعتراض دارم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم خاطرنشان کرد: مسئولان و نمایندگان ملت قبل از اینکه مشکلات درمانی ایثارگران به وضعیت حادی برسد، باید اقداماتی را انجام دهند.
نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس دهم اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر قشر ایثارگر به اینجا و آنجا پاس داده می شود و همین موضوع بیمه تکمیلی که به دستگاه های دولتی واگذار شد، مشکلاتی را به وجود آورده است در حالی که برخی از جانبازان ما حتی حقوق‌بگیر نیستند.

نانواکناری در ادامه با بیان اینکه باید زیرساخت ها و زمینه واگذاری بیمه به دستگاه های دولتی از سوی دولت فراهم می‌شد و سپس اطلاع رسانی می کردند، یادآور شد: ما به عنوان نماینده ایثارگران این موضوع را به شدت دنبال می کنیم. امیدواریم رئیس جمهور عنایت کنند و نگذارند ایثارگران ما که درد و رنج جانبازی را متحمل شده اند، این مشکلات را هم به دوش بکشند.

نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: نمایندگان ایثارگر مجلس پیگیر رفع مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران هستند.

بنیاد شهید باید بیمه ایثارگران را تقبل کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواستار ساماندهی بیمه ایثارگران و واگذاری آن به بنیاد شهید برای بازده بهتر، از سوی دولت شد.


 

دکتر همایون یوسفی نماینده ایثارگر مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی مسئولان در زمینه بی توجهی به مشکلات درمانی ایثارگران اظهار داشت:

ایثارگران حق زیادی به گردن کل جامعه دارد و یکی از مشکلات پیش رو و مهم به جامعه ایثارگری مشکلات درمانی است.

وی گفت ما باید بتوانیم در تأمین سلامت این عزیزان قدم برداریم در مورد بیمه تکمیلی هم به نظر می‌رسد اگر به دستگاه‌های دولتی واگذار شود، شاید به طور یکسان خدمات انجام نشود.

نماینده ایثارگر مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد، به نظر می‌رسد که اگر دولت بحث بیمه تکمیلی ایثارگران را ساماندهی کرده و آن را به طور یکجا ببندد و مسئولیت را به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار کند؛ این کار می تواند در آینده عدالت و سلامت بیشتری برای ایثارگران داشته باشد.

یوسفی در پایان متذکر شد: در صورت عدم برطرف شدن مشکل بیمه ایثارگران این موضوع را در صحن مجلس به عنوان تذکر مطرح خواهد کرد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
یه حسی بهم میگه همین روزها روحانی خودش میاد این مصوربه را لغو میکنه
واقعاروحانی جواب رای ماروخوب دادمن یه جانبازم که فقط ازهمین بیمه تکمیلی استفاده میکردم ودیگه هیچ دریافتی ازبنیادنداشتم وکارمندیاشاغل هم نیستم .روحانی مچکریم
امیدوارم زودتردورانت تموم بشه تابیشتراین گندنزدی
اگر شاغل نیستی که نباید بیمه ات قطع شده باشد
فقط در مورد شاغلین و بازنشسته های کارمند دولت بیمه قطع شده تا شاید یه روزی از دستگاه خودشان برقرار شود
سلام ، دعوای زرگری دولت و مجلس حنایی که دیگر رنگ ندارد به اینطور دعواهای زرگری عادت کردیم بهتر است مسئولان سیاست زدگی را ترک کنند زیرا چهل سال دعوای زرگری در نظر ایثارگران مثالی از دعوا بر سر لحاف ملاست که خودشان در رفاه کامل هستند و درمانشان در کشورهای اروپایی انجام میشود. این سیاست بازی تهوع آور را تمام کنید که کسری بودجه و خزانه خالی را با تمام وجودمان احساس کردیم.
تعداد محدودی ازنمایندگان،،،بعضی وقتهاازجانبازان،،،حمایت ودفاع میکنند!اما واقعیت چیز دیگه این!!!جانبازان به فراموشی سپرده شدن!!!!!!!!!!والسلام،،،حقیقت را گفتم به کلام!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام چرا نمایندگان از حقوق قانونی وشرعی ایثارگران دفاع نمیکنند مشکل کجاست یا نمایندگان فکر ایثارگران نیستند یا نمایندگان ناتوان هستند، اگر بودجه نیست باید برای همه باشد نه فقط قشر مظلوم ایثارگران،،، الان چرا ماده ۳۸اجرا نمیشود،
خواهشمندم از کسانی که ماده ۳۸برایشان اجرایی شده بگویند که به چه صورت اجرا شده و حقوقشان چقدر تغییر کرده
نمیدانم چرا تا این حد از حد از خبر پرداخت بیمه تکمیلی جانبازان شاغل و بازنشسته دستگهای اجرایی دچار حیرت و نفرت می شوم !!
مجلس با مصوبه اشتباه و غیر کارشناسی پرداخت هزینه های درمانی را از بنیاد میگیرد و برعهد دستگهای متولی میگذارد در حالیکه دولت پرداخت منابع را طبق قانون انجام نمی دهد و از طرفی برخی از مراکزی هم که جانبازان شاغل و بازنشسته دارند سالها قبل خصوصی و واگذار شده اند و برای همین خود را مسﺋول پرداخت هزینه های درمان تکمیلی نمی دانند و حق هم دارند !

نتاسفم متاسفم چرا مجلس بعد از گذشت سالها تصویب یک مصوبه اشتباه که ساز و کار نظارت حسن اجرای قانون هم ندارد هر چند سال یکبار سخن پراکنی های میکنند که باید اینطوری شود فلان و بهمان !! حاجی مجلسی ها دست از این باید نبایدهای که تهش هیچ نیست بردارید و شما که ابزار قدرت و مسﺋولیت دارید با قاطعیت مشکل را حل کنید بعد بفرمایید حسب وظیفه مشکل را برطرف کردیم ، باور بفرمایید با دیدن تصاویر و مصاحبه های شما و شنیدن حرف های تکراری و تذکر میدیم و باید اینجوری بشود و باید اونجوری بشود ما بجایی نخواهیم رسید و شما هم خودتان را خراب میکنید ، آیا این از کفایت و لیاقت شماست که بعد از سال های طولانی روی یک مشکل غقط مصاحبه از شما و دردناله های جانبازان زخمی و بیمار را بشنویم !!
سلام
من جانباز بازنشسته فرهنگی با کلی درد اقتصادی ، جسمی و روحی ... هستم
واقعا از عهده هزینه های درمان بر نمیام ... منتی برس مردم ندارم وظیفه ملی و دین ام بوده دفاع و جانیازیم ... ولی از حکومت و نظام به شدت گله مندم ... خیلی نامردیه در حق اونهایی که خالصانه عزیزترین گوهر وجودی خودشان را در برابر گلوله های دشمن نهادند
باسلام دستهمه دردنکنهاینها همه ضدانقلاب هستن نمنش باتوجه به شکایت بازرسی به دیوان درمور حذف ماموریت اموزشی فرزندان جانبازان یگم فکر کنید این چه بارمالداشت که دیوان ابطالشکرد این مورد درمان هم همینطور اگثر مدیران بالا بنظر من ضد انقلاب هستن اینها با این شیوع مدخوان ایثارگران به خیابنها بکشن شما را بخدا اینها را اخراج نماید اول نوبخت وبهد دیگران صبرما هم حدهی داره بولا خسته شودیم بداد ما برسید
شاید این نمایندکان یا مسئولین در هر رده اگر جبهه را لمس میکردنداین طور تصمیمات ابلهانه نمیگرفتن .
سعی و فداکاری اش را ما کردیم. عیش و نوششان را اینها می برند. خدا زهر مارشان کند. البته انگشت شماری نجیبند .
سلام اقای روحانی پدر من جانباز 15 درصد هستش از سال 92 مریض شد دوتاپاهاشو از دست داد سال 97 فوت کرد پدر من اول وضع مالیش خوب بود ولی بعد مریض شد و هر چیزی که داشتو برای بدن خودش خرج کرد و به قولی برشکسته شدپدر من درخواست کمک کرد از بنیاد شهید ولی بهش گفتن بهش تعلق نمیگیره چیزی الان پدرم فوت کرده با 35 میلیون قرض در بانگ که همشو میخوان یه جا بگیرن مادر من 47سال داره برادرم 15 سال چطوری باید این وامو پرداخت کنن اقای روحانی پدر من جانبازه هشت سال دفاع مقدسه ولی هیچ اهمیتی نه زنده بود نه الان که مرده بهش میدن اقای روحانی چرا درصد پدر من کمه مگه پدرم جنگ نرفته مگه جلوی چشمش دوستاش تیکه پاره نشدن کی میتونه این صحنه رو تحمل کنه شما الان به خانواده من کمکی نمیکنید خواهش میکنم خواهش میکنم پدر من سختی کشید ولی نمیخوام مادرم ناراحت بشه نمیخوام سختی بکشه برادرم چطور با سنش فکر قرض باشه جونه باید از خواستش از همه چیزش بگذره خواهش میکنم دستمونو به عنوان کمک پس نزنید خواهش میکنم
همتون مثل هم هستین فقط به فکر خانواده خودتون هستین همشون فرستادین خارج از کشور واسه تسهیلات زندگی انچنانی به فکر مردم نیستین که واسه خودتون میخورید کیف میکنید پس انداز میکنید انقدرپول دارین که به پول پول نمیگید خسیس هم هستین کیف خودتونو بکنید از جانباز وشهید استفاده کنید بخورید فقط این دنیا نه اون دنیا حسابتونو میرسن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi