شناسه خبر : 62322
دوشنبه 05 آذر 1397 , 10:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اتحادیه بین‌المللی فرزندان شهدا تشکیل می‌شود

نشست فرزندان شهدای جبهه مقاومت در حاشیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی برگزار شد.

در دومین روز از سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، نشست فرزندان شهدا امروز 4 آذر با حضور لاله افتخاری عضو هیئت مدیره کانون فرزندان شاهد و ایثارگر و جمعی از فرزندان شهدای مقاومت از کشورهایی مانند سوریه، افغانستان، پاکستان، عراق، لبنان و برخی دیگر از کشورها در هتل آزادی تهران برگزار شد.

لاله افتخاری: شهدا را در پرتو هدف والای خود به دنیا معرفی می‌کنیم

در ابتدای این نشست افتخاری در سخنانی گفت که بنا به فرموده مقام معظم رهبری شهدا به جوامع اسلامی هویت می‌بخشند و پیاده‌روی اربعین نیز نشان داد که برادران اهل‌سنت و شیعه کنار یکدیگر هستند و همواره راه شهدا در دل امتهای اسلامی زنده است.

وی خاطرنشان کرد: باید شهدا را زنده دید و اعتقاد به حیات جاویدان آنها داشت؛ چراکه آنها در جوار پیامبر روزی می‌خورند و به‌فرموده قرآن کریم باید ادامه دهنده راه پدران شهید خود باشیم.

افتخاری در ادامه گفت: بنا به گفته شهید مطهری انبیا، اولیا، اوصیا و شهدا هدایتگر، الهام‌بخش و روشنگر جامعه هستند و ستارگانی هستند که راه را به ما نشان می‌دهند و ما باید شکرگزار این موهبتهای الهی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا شهدا را در پرتو هدف والای خود به دنیا معرفی کنیم و به همین منظور اتحادیه‌ای را بنا خواهیم کرد تا بتوانیم در سطح بین المللی شهادت را به دنیا معرفی کنیم و از حقوق آنها و خانواده‌های آنها دفاع کنیم.

وی گفت: در مجمع عمومی باید شورای مرکزی و دبیرکل انتخاب شود و رسالت ما این است که با تببین هدف شهادت و با شناسایی فرزندان شهید و خانواده‌های آنان، از حقوقشان دفاع کنیم.
افتخاری تصریح کرد: تجربه نشان داده است که در هرجایی که وحدت جهان اسلام به‌تصویر کشیده شود باعث خوف دشمن می‌شود لذا باید با استفاده از ظرفیت کشورهای مختلف و بیان تجریبات و انطباق دادن مشترکات تجربیات و نیز فرهنگهای مختلف این اتحادیه را در سطوح بین المللی مطرح کنیم.

فاطمه مغنیه: از طریق اتحادیه بین‌المللی فرزندان شهدا می‌توان صدای فرزندان و خانواده شهدا بود

در ادامه فاطمه مغنیه دختر شهید عماد مغنیه در سخنانی گفت: تشکیل اتحادیه فرزندان شهدا گامی بسیار مثبت بوده و امیدواریم که تمامی تصمیمات در این زمینه از کاغذ و حرف و برگزاری همایش و بزرگداشت‌ها به مرحله اجرا برسد.

عضو هیئت امناء اتحادیه جهانی فرزندان شهدا افزود: از طریق این اتحادیه می‌توان صدای فرزندان و خانواده شهدا بود و از حقوق آنان در مجامع بین المللی دفاع کرد.

فرزند شهید مغنیه ادامه داد: ما از طرف خانواده شهید مغنیه اعلام می‌کنیم که در خدمت این اتحادیه بوده و برای انجام هرگونه خدمتی در جهت شناسایی و احقاق حقوق خانواده‌های شهدا دریغ نخواهیم کرد. 

فرزند شهید سوری: لزوم رسیدگی اولیه به آنان همواره احساس می‌شود

فرزند شهید احمد شیخ یکی از شهدای فوعه و کفریا از دیگر فرزندان شهدا در این نشست بود که به بیان سخنانی در خصوص اتحادیه فرزندان شهدا پرداخت و گفت: امروزه پس از اتفاقاتی که در سوریه و دیگر کشورها افتاد وجود چنین اتحادیه‌ای به‌خوبی احساس می‌شود و باید نهاد یا سازمانی در جهت احقاق حقوق خانواده‌های شهدا تشکیل شود.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل این اتحادیه خاطرنشان کرد: من به‌عنوان یکی از فرزندان شهید در سوریه حاضر هستم تا تمامی توانم را در جهت یاری رساندن به خانواده‌های شهدا در هر کجای جهان اسلام به‌کار گیرم چرا که پیام شهدا کاملاً برای جهانیان روشن است.

فرزند شهید احمد شیخ با بیان اینکه پس از چندین ماه اما همچنان وضعیت فرزندان شهیدان سوریه در شهرهای مختلف این کشور ناگوار است، گفت: خانواده‌های شهدا نباید هیچ‌گاه در وضعیت بدی قرار گیرند و لزوم رسیدگی اولیه به آنان همواره احساس می‌شود.

انتهای پیام/*

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi