شناسه خبر : 62352
سه شنبه 06 آذر 1397 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به یاد شهید علیرضا نوری

خواب‌هایی دیده‌ام که یقین دارم شهید می‌شوم

شهید علیرضا نوری در سال ۱۳۴۷ در خانواده‌ای مذهبی در دزفول به‌دنیا آمد.

علیرضا سخاوتمندی و بخشش و ایثار را از همان دوران کودکی آغاز نمود افراد خانواده‌اش بارها شاهد بخشیدن و هدیه کردن اسباب‌بازی‌هایش به فرزندان خانواده‌های کم بضاعت بودند و او این کار را از روی علاقه و با تصمیم خودش انجام می‌داد گویی خدای بزرگ چنین مقدر فرموده بود که این کودک این‌گونه ایثار را در خود آزمایش کند و از مال اندک شروع و به جان و هستی ختم گردد.

شهید علیرضا قبل از عملیات چندین بار به دوستانش می‌گوید: شهید می‌شوم و می‌گوید با خواب‌هایی که دیده‌ام یقین دارم شهید خواهم شد. بدین‌طریق علیرضا هر روز منتظرعملیات می‌شود، برای آخرین بار از پدر و مادرش خداحافظی کرد و نگاه آخرش به خانه و پدر و مادر و دیگر دوستان معنی خاصی می‌داد. از آن‌ها خداحافظی می‌کرد و وعده دیدار به روز قیامت می‌داد. آری بالاخره بعد از روزها انتظار در شب ۲۲ بهمن ۱۳۶۴ عملیات والفجر ۸ با رمز یا زهرا(سلام‌اللّه علیها) شروع شد.

علیرضا در شب عملیات به همراه دیگر برادران گردان بلال از اروند می‌گذرد. شهید علیرضا عملیات را با موفقیت انجام داده و به پشت خط منتقل می‌شود، مسئولین به وی و دیگر دوستانش مرخصی می‌دهند که به دزفول بیاید ولی علیرضا نمی‌پذیرد و اصرار دارد که تا پایان حمله در جبهه بماند و این بار نیز موفق شده و در روز پنجم عملیات که پاتک‌های دشمن بعثی شروع شده او به همراه دیگر برادران به‌عنوان کمک آر.پی.جی زن به خط رفته و در بعدازظهر جمعه ۲۵ بهمن‌ماه سال 1364 به آرزوی خود که همان رسیدن به معبود خویش  و شهادت است، می‌رسد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi