شناسه خبر : 62368
شنبه 17 آذر 1397 , 14:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیمه ایثارگران(۱۲)

وزارتخانه‌ها به درمان ایثارگران در سطح مدیران رسیدگی کنند!

وزارتخانه‌ها اگر شرایط خاصی را که برای معاونان و مدیران کل خود قائلند برای ایثارگران هم قائل باشند مشکلات برطرف می شود.

فاش نیوز -  وزارتخانه‌ها اگر شرایط خاصی را که برای معاونان و مدیران کل خود قائلند برای ایثارگران هم قائل باشند مشکلات برطرف می شود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، تقویت بودجه دستگاه های دولتی برای ارائه بیمه تکمیلی ایثارگران را بهترین راهکار برای خروج از مشکلات کنونی جامعه ایثارگری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «هاجر چنارانی» نماینده ایثارگر مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات پیش آمده بیمه تکمیلی ایثارگران یادآور شد:

با توجه به بدهکاری های بسیار زیادی که در حوزه ایثارگران برای بنیاد شهید ایجاد شده بود، دولت در یکی از جلسات مصوبات هیئت دولت، پس از بررسی اعلام کرد که بیمه ایثارگران هر وزارتخانه باید به خود وزارتخانه واگذار شود.

وی گفت: با این اقدام دولت، عملا فشاری بر وزارتخانه ها وجود ندارد اما چون بودجه وزارتخانه ها یک موضوع کاملا جدایی است، برای آنها ارائه خدمات سخت است وگرنه برای وزارت بهداشت پذیرفتن سه هزار جانباز 25 درصد به بالا برای ارائه خدمات پزشکی و بیمه ای مبلغ آنچنانی نیست.

چنارانی متذکر شد: در این میان تقریبا دو وزارتخانه بودند که سهم بسیار سنگینی را بر عهده داشتند که یکی از آنها آموزش و پرورش است. اگر چه برای چند وزارتخانه دیگر که واقعا ناتوان هستند و در اداره مشکلات پرسنل جامعه تحت پوشش خود، مشکلات زیادی دارند، دولت باید یک فکر اساسی کند.

نماینده ایثارگر نیشابور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: فکر می کنم در حال حاضر دو یا سه وزارتخانه این مشکلات را دارند و دولت به دنبال این است که بتواند برای آنها یک بودجه ویژه اختصاص دهد.

وی که خود فرزند شهید است یاداور شد: اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران بخواهد مجددا تمام بیمه ایثارگران را تقبل کند مستلزم این است که دولت بودجه‌هایی را تزریق کند؛ اما متاسفانه امروز بودجه های بنیاد شهید تکافوی هزینه های خود بنیاد را نمی کند و واقعا ما مشکلات بسیار زیادی را داریم و باید بپذیریم امروز که پدر و مادر شهدا، همسران شهدا و جانبازان ما پا به سن گذاشته اند نیاز به بیمه های ویژه دارند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر من باید همه وزارتخانه‌ها احساس تعهد کنند و جامعه ایثارگری را به عنوان نیروی کارآمد خود محسوب کنند؛ همانطور که برای معاونان و مدیران کل خود شرایط خاصی را قائل هستند برای ایثارگران هم چنین شرایط خاصی را قائل شوند.

چنارانی با اشاره به ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی در هفته آینده تاکید کرد:

دولت به هیچ عنوان در حال حاضر نمی تواند بودجه کلانی را به ایثارگران اختصاص بدهد اما به عنوان نماینده ایثارگر باید پیگیری کنیم تا همان بودجه ای را که به خود دستگاه‌های اداری اختصاص داده شده است را تقویت کنیم تا ان شاالله آن را برای هر وزارتخانه‌ای نهایی کنیم.

نماینده ایثارگر مردم نیشابور در پایان تأکید کرد: هم و غم ما باید در حال حاضر این باشد که نارضایتی پیش‌آمده برای جامعه ایثارگری را به هر صورتی که می‌توانیم برطرف کنیم. اگر هم نمی‌توانیم به بنیاد بودجه کافی اختصاص دهیم، باید وزارتخانه ها را توجیه کنیم تا بپذیرند ایثارگرانی که زمانی از همان وزارتخانه به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافته اند، امروز هم هنوز نیروهای خودشان هستند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
اگرشهدامیدانستنداین روزهارا...!
خانم چنارانی کاش تاریخچه این موضوع را مطالعه می کرد
خانم چنارانی همه جانبازان از 5% تا 70% واجد شرایط حمایت بیمه تکمیلی هستند لطفا وسط دعوا به جانبازان زیر25% طلم نکنید
نماینده محترم لطفا اطلاعات خود را در حوزه ایثارگران افزایش دهید .
وگرنه برای وزارت بهداشت پذیرفتن سه هزار جانباز 25 درصد به بالا برای ارائه خدمات پزشکی و بیمه ای مبلغ آنچنانی نیست.؟؟؟؟؟؟!!!!!
متاسفانه خیلی از نماینده ها بدیهی ترین قوانین را نمی دانند و بخاطر همین در مقابل مصوبات غیر کارشناسی سکوت می کنند
سلام اینقدر که نمایمده ها حرف می زنند و نظر می دهند اگر عمل کرده بودند تا حالا مشکل بیمه حل شده بود
ایثارگران نیاز به توجیه اقدامات بنیاد و دولت توسط شما ندارند. اگر عرضه دارید بیمه را به بنیاد برگردانید و اگر ندارید بهتر است ساکت باشید.
سلام علت کسری بودجه بنیاد فقط عملکرد بدون ضابطه است یعنی مسئولان بنیاد به هر ایثارگری دلشان بخواهد خدمت رسانی میکنند که هیچ حساب و کتابی ندارد. اکثریت امتیازات و تسهیلات در قانون وجود دارد اما در عمل ایثارگران قادر به استفاده نیستند. برای مثال وام مسکن 100 میلیون تومان شده که ایثارگر بایستی 100 میلیون تومان نیز از جیبش بگذارد تا بتواند با 200 میلیون تومان آلونکی کلنگی معرفی کند تا از وام مسکن بهره مند شود.
هیچوقت از بیمه تکمیلی بهره مند نبودیم زیرا به پزشکی مراجعه کردیم که طرف قرارداد بیمه نبود و به همین ترتیب مسئولان بنیاد به هر ایثارگری دلشان بخواهد بدون ضابطه خدمت رسانی میکنند.
خدا لعنت کنه هرکی رو که از مقامش سوءاستفاده میکنه، ما شهید دادیم که امثال مثل ایشون تو ریاست وقت بنیاد شهید با بهنیا توانی کنه و او را معرفی کنه، حالا اونوقت بنیاد شهید بگه من بیطرف بودم ، بخدا به یکی گفتم جریان از این قراره اینجوری بنیاد با سازنده همدستی کردن و سوءاستفاده از مقام در همه ارگان دولتی پول ۱۰۰۰ نفر رو بالا کشیدن و هنوز سیری ندارن ، میدونین طرف چی گفت؟؟؟؟؟ گفت دروغ میگی و حقیقت نداره!!! گفت اصلا امکان نداره اگه حق یک پدر یا مادر شهید رو بخورن بنیاد شهید جگر طرف رو در میاره، شوخی داره با خانواده شهید در بیفتی، اونم تو این مملکت ، که هر دم از شهید میزنه و کارش پیش میره از راس تا پایین، گفتم به والله که پول خانواده شهید که خوردن که هیچ تو گوش جانباز هم زدن و فهش و دروری هم بهش گفتن و کسی به دادمون نرسید ولی به خدا این انصاف نبود، ما با چنگ و دندون و حمایت و پشتکار چندتا از بزرگان و دوستان و در درجه اول خواست خدا به حقمون دست پیدا کردیم، اگه بیت رهبری هم حمایت کرده یا بنیاد تهران دوباره کار میاد زیر دست یزد، یزد هم که از اول دزد بوده، بیایین ۴۰ نفری بشیم یه اتوبوس بگیریم یه ۲۴ ساعت زمان بزاریم و نفری ۱۵۰ ت و بریم تهران بیت رهبری، ابرو بنیاد شهید یزد و اتاق تعاون و استانداری و مسکن یزد رو ببریم زیر سوال با این گند کاریشون، یعنی ببخشید تو این ۲۲۷ نفر عضو ۴۰ نفر نیست که دیگه به آخر خط رسیده باشه و دیگه کش پیدا کردن این مساله واسش خوشایند نباشه و بخاد دیگه بعد ۴ سال این بحث تموم بشه؟ من اگه همه رای هم به نفع من بدن باز تو ذاتم نمیگنجه که ۴ سال سر کار بودیم و شاید میتونست که حتما میتونست وضع مالیم بهتر و خانوادم در رفاه بیشتری باشن، چرا باید خوشیمون را فرهنگ دوست و بهنیا و زارع و بنیادیا ببرن ، به خدا همه به ریشمون می خندن بعد هم فک میکنن که خانواده شهید هر ماه از طرف بنیاد گونی برنج میزارن تو خونش با یه عالمه مواد خوراکی و خرجی خونه، کاش دیگه این بدنومی را نداشتیم، سپوری دم از شهیدامون زدن انگار لیلی به لالای ما میزارن، به والله قسم اسم دو شهید هم که روی کوچمون بود برداشتن ، بیایین دیگه خودمون به داد هم برسیم، واقعا جلو خانواده خودتون شرمنده نیستین؟ من که هستم!!! اطرافیان میخندن به خدا ۸۰ میلیون پول چند سال پیش رو دادیم و ...، بی عرضه تر از یزدی به خدا هیچ جا نیست، من خودم واسه ناف یزدم و بسه دیگه سرمون رو زیر برف در بیاریم،واسه پیشنهاد تهران که با اتوبوس بریم یه فکری برداریم!!!
باسلام : جانبازان انقلاب را بیمه نمودنده ولی امروز حانبازان بیمه ندارند
قابل توجه خانم ( هاجر) ------------ تمامی خانواده های محترم شهدا و کلیه جانبازان و آزاده گان از 0 تا 100 درصد باید زیر نظر بنیاد شهید بیمه مکمل باشند ------------- خانم هاجر از اینکه شما نماینده مجلس شدید ( متاسفم )
سلام از هر اداره رفتن جبهه پس منکه از پیش بابام رفتم من چی برگردم پیش بابام درمان بشم خانم نماینده 500 هزار جانباز داریم نه3000 نفر
سلام. اتفاقا" شما مشکلی نداری چون کار درمان شما با بنیاده مشکل رو اونایی دارن که از یه جایی رفتن!
با سلام وزارتخانه‌ها به درمان ایثارگران در سطح مدیران رسیدگی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این دروغ ساله یا از باب ارزو بر مرده ها عیب نیست یا طنز جواب درست همراه با جایزه
چرا کسی به فریاد ما نمی رسد بیمه دی هزینه های درمانی ما را پدراخت نمی کند من جانباز بی کار فاقد شغل و درامد هستم
با سلام
پدر بنده ۲۸ ماه در جبهه های جنگی بود که اخرش بهش کارت ایثار با نه ماه سابقه حضور در جبهه دادن. الان راننده تاکسی و به علت کهولت سن نتونست بیمه بشه آیا از طریق این کارت هیچگونه بیمه ای نمیتونه بشه؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi