شناسه خبر : 62369
پنجشنبه 08 آذر 1397 , 13:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طرح ۴۰ نماینده مجلس برای ایثارگران

۴۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای طرح استفساریه، خواستار برخورداری ایثارگران دارای حداقل ۶ ماه سابقه جبهه از یک مقطع تحصیلی بالاتر شدند.

فاش نیوز - ۴۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای طرح استفساریه، خواستار برخورداری ایثارگران دارای حداقل ۶ ماه سابقه جبهه از یک مقطع تحصیلی بالاتر شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست مشترک کمیسیون اجتماعی و فراکسیون ایثارگران در روز سه شنبه، ششم آذر ماه خاطرنشان کرد:

در نشست مشترک نمایندگان ایثارگر در روز سه شنبه در کمیسیون اجتماعی، موضوع طرح یک مقطع تحصیلی برای ایثارگرن مطرح شد و در نشستی که امروز  چهارشنبه 7 آذرماه نیز با رئیس کمیسیون داشتیم، پیشنهادات ایشان را نسبت به این طرح مورد توجه قرار دادیم و سریعا" طرحی به عنوان استفساریه تهیه کرده و امضاهایی را جمع آوری کردیم.

وی اضافه کرد: تاکنون درحدود 40 امضا از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارائه طرح استفساریه "افزودن یک مقطع تحصیلی به ایثارگران" جمع آوری شده است که آن را به کمیسیون اجتماعی رائه کردیم و قرار است در هفته آینده در این خصوص در کمیسیون رای گیری شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران با بیان اینکه طرح استفساریه مقطع تحصیلی در هفته آینده در صحن علنی مطرح خواهد شد ابراز امیدواری کرد که دغدغه جامعه ایثارگری در این خصوص با تصویب طرح برطرف شود و ایثارگران دارای دارای حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه از آن بهره مند شوند.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس ادامه داد: در صورت تصویب این طرح، فقط بحث منزلت اجتماعی مطرح نخواهد بود بلکه بحث حق و حقوق مادی ایثارگران نیز مطرح خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: درصورت تصویب این طرح و تایید آن از سوی شورای نگهبان ایثارگران که دارای مقطع کارشناسی هستند، از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر در حوزه کاری و حقوق و مزایای برخوردار خواهند شد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
پس نتیجه میگیریم6ماه جبهه و5%جانبازی ببالا،،،به عبارتی ، میشه ارتقاع2مقطع تحصیلی!یعنی دیپلم میشه فوق لیسانس...
خیر فقط یک بار تعلق میگیرد
خیر
نتیجه میگیریم که 40 نفر از نمایندگان جانباز زیر 25٪ و یا زیر 6 ماه هزور (حضور) در جبهه هستند.
چه تلخ.....
این نامه ازطرف دوست وهمسنگرعزیزم ستیب دوم یعقوبی میباشد ////دوستان عزیز سلام .نمیدانم توجه دارید یانه حدود یکهفته است هرشب دربرنامه هفت شبکه سه سیما، ساعت ها از فیلم و هنرپیشه ها و سازندگان فیلم تنگه ابوغریب تعریف وتمجید می‌شود .سه سال در آن تنگه فرمانده یگانی بودم که شب وروز آرامش وخواب نداشتیم . دهها عملیات مختلف وحماسی انجام شد.جانبازیها و شهادت ها وجان نثاریهای زیادی ازقطع شدن دستها وپاها ،بیرون ریختن روده ها از شکم ها،لرزش تکه مغزهای ازجمجمه پرت شده ،تکه تکه شدن سربازان در آخرین روز خدمت ،در حالیکه برگ تسویه حساب دست شان بود .درحالی با شکم گرسنه میجنگیدیم که خانواده و فرزندان شیرخوار خودرا بامان خدا رهاکرده بودیم.وخیلی فداکاری های دیگر غیر قابل وصف از غیور مردان ارتش و کشور دیدم .بارها بپای مرگ رفتیم و برگشتیم.خیلی ها در بدن خود ترکشهای توپ و خمپاره جایزه و یادگاری گرفتند.درست بیست سال از آن زمانها گذشته .نه کسی احوالی از ما پرسیده ونه کسی ازما قدردانی کرده. امروز حتی حقوق بازنشستگی مارا درست نمیدهند.درعوض مشکلات و مصایب زیادی از این جبهه داری و جنگیدن، نصیب من و خانواده ام شده است تعریف وتمجید وجوایزش هم از آن سازندگان و هنرنمایان فیلم تنگه ابوغریب، دوئل و دیدبان و.....است .درحالیکه قهرمانان و هنرمندان و دیدبانان واقعی این نبردها ،ما رزمندگان بودیم و بس. اما افسوس که هیچکس ندید و نگفت.افسوس و هزاران افسوس.هنوز هم کسی ماها را نمیبند.وچیزی نمی پرسد.اگر انصاف دارید حداقل حقوق واقعی مارا بدهید و مارا در جامعه وخانواده خوار نکنید. . ////30سال استکه رزمندگان را فراموش کرده اند لطفا بدادشان برسید رزمنده داوطلب27ماه جنگ مشکانی
با سپاس از خبرنگار محترم فاش نیوز
انشااله بزودی درست شود چون خیلی از رزمنده ها در شرف بازنشستگی هستند
و ابلاغ هایشان را دی ما می زنند
والا من که 1397/03/31 بازنشسته ام. خدا کند تا قبل از آن تاریخ مصوب شود.
سلام
پس جانبازان که شغل آزاد دارند یک مقطع ب چه دردشان میخوره ....

همش بفکر شاغلین هستند این چه قوانینی هست
مهم این است که از رزمندگان حمایت شود
برای هر رزمنده به تناسب شرایط خودش
البته تبعیض ها باید برداشته شود ولی نه با روش حذف امتیازات قانونی بلکه بهسازی ان
سلام یک سوال آیا جانبازان شاغل قبلا که ازیک مقطع تحصیلی ازمزایای آن استفاده نموده اند درصورتی که شش ماه ویا بیشتر درجبهه حضور داشته اند آنها هم از این مزایا می توانند استفاده کنند؟؟بهتراست نمایندگان محترم دراین مورد هم رای گیری کنند!
خیر فقط یک مقطع . در قانون برنامه رزمنده ها هم به جانبازان برای بهره مندی اضافه شده اند
سلام آقای نوروزی خدا وکیلی برای کدام ایثارگر تلاش میکنی آنهای که ایثارگر هستند یا بقول پارتی بازها آیا من ایثارگر 36 ماه جبهه چکار کردید آیا من نباید یک دفترچه بیمه داشته باشم همه را برای خودتان کار میکنید شما اگر بفکر ایثارگر هستید چرا من 36 ماه جبهه دارم نباید یک امتیاز داشته باشم ولی کسیکه 6 ماه جبهه دارد براش حق وحقوق میدهید چرا این بی عدالتی را میبینید وچشم خودرا میبندید آخه امام حسین فرمود آزاد مرد باشید زمانی گفتند میخواهند هر ماه جبهه را یک درصد حساب کنند گفتیم شاید ماهم به حقوق خودمان برسیم بد دیدیم اونهم دروغ شد من زمان جوانی شما به نیرو احتیاج داشتید به وضیفه خودم عمل کردم حالا وقت پیری من شما به وضیفه خودتان عمل کنید واسلام
مقصر اصلی متاسفانه رزمنده ها بوده اند. که با ایثار مضاعف هیچ وقت از دولت و مجلس مطالبات خود را به صورت جدی پیگیری نکرده اند .
عجیب تر اینکه هنوز خیلی از نماینده ها حتی نمی دانند رزمنده وطن بیمه درمان ندارد .
مهمترین رمز موفقت و رسیدن به اهداف همدلی و اتحاد بین همه ایثاگران است
جانبازان باید از همرزمان خود دفاع کنند و انها را تنها نگذارند .
حتمادغدغه خودشانه...مصوبات 2سال پیش اجرا شه بقیه پیشکش
بابا این مسئله صراحتا در قانون جامع ایثارگران آمده ولی اجرا نمیشه
سلام حاج آقا نوروزی لطفاً طی یک استفسلریه فکری به حال اعضای هیئت علمی دانشگاه ها(اعم از آموزشی، پژوهشی، مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی) بفرمایید.
ایثارگران عضو هیدت علمی که مدرک کارشناسی ارشد دارند، سال ها است نتوانستند تبدیل وضعیت به رسمس آزمایشی یا رسمی قطعی پیدا کنند و این بهانه ای به دست دانشگاه ها داده که هرلحظه آن ها را تهدید به تسویه حساب و برکناری از کار بنمایند.
اگر استفساریه ای در این بایت انجام گیرد کار تبدیل آن ها انجام و این ایثارگران عمری دعا گو می شوند.
سلام در حال حاضر ارتقای یک مقطع تحصیلی فقط در افزایش ناچیز حقوق موثر است و هیچکس مقطع تحصیلی بالاتر حتی در احکام سالانه را به رسمیت نمیشناسد لذا همان مدرک تحصیلی جانباز لحاظ میگردد. در نیروهای نظامی وقتی جانباز از یک مقطع بالاتر بهره مند میشود درجه اش بالاتر محسوب میشود مثلا سرگرد تبدیل به سرهنگ میشود اما در ادارات اینطور نیست و فقط مقداری حقوق اضافه میشود.
باسلام وعرض خسته نباشی به تمامی کسانی که برای رضای خدا به فکر مردم تشکر وقدانی فراوان فقط یک مثل کوچک که همیشه ما از یاد مسئولین فراموش می شویم این که اکثر جانبازان نسبت به درصددشان حق پرستاری میگیرن ولی ما که یک چشم خود از دست دادیم واکثرا سن شان بالای پنجاه هست از این حق مسلم محروم ماندیم ودرصدم ما هم بالای چهل درصد است از سال ۶۲ تا به منتظریم که بلکه قانونی به نفه ما جانبازان بیسج هم باشه از طرفی ماده ۳۸ اجراع شده ولی ان چیزی که در دستورالعمل ما دیدیم فقط پنجا درصد اجراع شده این مطلب خواستم بگم که شاید گوش شنوایی هم باشه اگر هم نبود ما حرف دل مون را زدیم وسلام
سلام ما اخر نفهمیدیم مقطع بالاتر از نظر منزلت اجتماعی یعنی چه چیزی که از قوطی هیچ عطاری بیرون نمی اید
جانباز پنج درصد هستم که سال ۹۴ با ۳۰ سال سابقه و با داشتن مدرک کارشناسی و معادل کارشناسی ارشد بازنشسته شدم و فعلا ۵۳ سال دارم با توجه به قانونی که اخیرا تصویب شد امکان اعاده به کار وجود دارد یا خیر
ودر صورت مثبت بودن پاسخ آیا اعاده منوط به موافقت دستگاه مربوطه است یا آنکه موظف به پذیرش درخواست ؟
سلام دوستان
لطفا متن زیر را بخوانید یا اگر اطلاعات دارید مارا هم مطلع کنید یا به حال ما بخندید یا گریه کنید
در ابتدای سال96 به کمیسیون عالی سپاه سپاه رفتم وقتی وارد جایگاه شد خیال کردم راهپیمایی هست یا خبری شده از هر کس سوال کردم چه خبر تا هم دردرد خودم هستند و آمدند کمیسیون به امید درصدی جانبازی
آخه بیش از 1000نفر یعنی چهار گردان آنجا خضور داشتند
دریک روز همه را پزشکان معاینه و مدارک آنها را مورد بازدید قرار داردند و بعد از چند ماه 70نفر تایید شدند
اما از آن روز تا تا حالا هربار یه برنامه خاصی برای ما داشتند یه روز میریم بنیاد پرونده تشکیل می دهیم
یه روز میریم سپاه پرونده تشکیل می دهیم
یه روز دوباره میبرنمون کمیسیون
یه روز میگویند فرمها اشتباه بود
نمی دونیم که از کی سوال کنیم نه بنیاد جواب می دهد
نه مئولان ایثارگران سپا جواب درستی میدهند
پس تصمیم گرفتم از شما سوال کنم
که راستی چه خبر شده ؟
نمایندگان محترم مجلس
با سلام
در خصوص بهره مندی رزمندگان از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر،
با توجه به پاسخ استعلام امور هماهنگی و رفع اختلافات حقوقی دستگاههای اجرایی معاونت حقوقی رئیس جمهور به شماره 41739/ 32937 مورخ 10/7/96 کاملا شفاف از سوی دولت محترم اعلام گردید که جزء6 بند ث ماده 88 قانون برنامه شششم در ادامه و تکمیل ماده 28 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران به تصویب رسیده است و هدف قانون گذار اضافه نمودن رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه به ایثارگران قبلی بوده است .
براساس همین پاسخ، اکثر سازمانهای دولتی نسبت به صدور احکام افزایش یک مقطع تحصیلی در خصوص رزمندگان واجد شرایط اقدام کردند.
پس از گذشت چند ماه مجددا دولت در اواخر سال96 اعلام کرد هدف قانون گذار فقط استفاده از مزایای اجتماعی بوده است!
با وجود چندین رای مثبت از شعبات مختلف دیوان عدالت اداری به نفع رزمندگان شاغل، بجای اینکه رای هیات عمومی به نفع رزمندگان صادر گردید، متاسفانه هیات تخصصی، به دلایلی غیر قابل توجیه،رای بر عدم اجرای یک مقطع تحصیلی رزمندگان صادر کرده است و پیرو آن کلیه دستگاهها ملزم به لغو احکام یک مقطع شده اند.
در این خصوص چند نکته مهم از دید تصمیم گیران مغفول مانده است.
1- افزایش یک مقطع تحصیلی، در اجرای سند راهبردی حمایت از رزمندگان نوشته شده است و دولت محترم می بایست در سازمانهایی که در سال 96 بنابه دلیل نداشتن بودجه این قانون را اجرانکردند، اعتبار لازم را تامین کند و نه اینکه به دلیل عدم بودجه، اصل قانون را لغو کند .
2- مزایای استخدامی، یکی از چندین مزایای اجتماعی است و بدیهی است اگر هدف قانون گذار شرکت در انتخابات بوده، این موضوع می بایست در ضوابط همان فعالیت اجتماعی ذکر شود و نه در جزء 6 بند"ث" ماده 88 .
3- به موجب بند "پ" ﻣﺎﺩﻩ "۹۰" ﺗﺒﺼﺮﻩ یک اعلام می دارد ﻣﺸﻤﻮﻻﻥ ﺍﻳﻦ ﺑﻨﺪ(اعضا هیات علمی رزمنده با بیش از شش ماه حضور در جبهه ) ﺑﺎ ﺳﻲ ﻭ ﭘﻨﺞ ﺳﺎﻝ ﺧﺪﻣﺖ ﻭ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺷﺼﺖ ﻭ ﭘﻨﺞ ﺳﺎﻝ ﺳﻦ ﺑﺎﺯﻧﺸﺴﺘﻪ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪکه دقیقا همان جزء6 بند ث ماده 88 را تایید می کند .
لذا خواهشمند است، با توجه به موارد مذکور واینکه در هیچ نقطه دنیا مرسوم نیست که ابتدا دولت حقی را برای کارکنان برقرار و سپس آنرا پس بگیرد، موضوع در مجلس محترم رفع ابهام گردیده و دولت محترم ملزم به اجرای این مصوبه قانونی بسیار شفاف در کلیه دستگاههای دولتی گردد.
مشكل بيمه تكميلي جانبازان را حل كنيد بعد به سراغ مشكلات ديگر جانبازان برويد
بالاخره نتیجه کی مشخص میشود؟ اگر هم مصوب شود تاریخ اجرای احکام از چه تاریخی است؟ قاعدتا باید از تاریخ 1396/01/01 باشد. لطفا کسی که اطلاعی دارد راهنمایی کند. ممنون
آقای نوروزی خواهش میکنیم این ظرح یک مدرک بالاتر برای رزمندگان شش ماه جبهه را هر چه زودتر به سر انجام برسانید .امید ما ایثارگران شمایید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi