شناسه خبر : 62409
شنبه 10 آذر 1397 , 10:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۲ زیردریایی فوق پیشرفته به آب انداخته شد

2 زیردریایی فوق پیشرفته غدیر در منطقه یکم نیروی دریایی روز پنج‌شنبه به آب انداخته شد.
به گزارش ایرنا فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی روز پنجشنبه در آیین الحاق 2 شناور به ناوگان جنوب نداجا گفت: دشمن بداند این زیردریایی برای آنهایی که فکر تجاوز به مرزها از سرشان می‌گذرد دست بلندی است که سیلی محکمی به آنان خواهد زد.
امیر دریادار حسین خانزادی  گفت: امروز اگر از پیوستن زیر دریایی سخن می‌گوییم، باید بدانیم ساخت زیر دریایی در راس همه فناوری‌های پیشرفته قرار دارد و یک زیردریایی پیشرفته که به دست متخصصان وزارت دفاع ساخته شده است بهمن ماه امسال به این نیرو ملحق می‌شود.وی بیان داشت: علاوه‌بر ناوشکن سهند که امروز به ناوگان نداجا افزوده می‌شود، در هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد الحاق و رونمایی‌های مختلفی خواهیم بود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهارداشت: پیوستن شناورهایی از کلاس موج (جماران ) یک نمونه از این الحاق‌ها و رونمایی هاست.
امیر دریادار خانزادی ادامه داد: زمان پیوستن جماران به نداجا بسیاری در عرصه بین‌المللی می‌پرسیدند این شناور حرکت می‌کند؟ که نشان می‌دهد کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای باور نمی‌کردند ایران اسلامی زیر فشارهای شکننده، توانایی ساخت ناوشکن با قابلیت حمل بالگرد، پرتاب موشک و حضور معنادار در عرصه آب‌های آزاد را داشته باشد.
وی گفت: شاهد تکرار ساخت مشابه ناوشکن جماران در شمال کشور به نام ناوشکن دماوند بودیم که چند سال بعد با صخره‌ها برخورد کرد و هم اکنون این ناوشکن تعمیر و بازسازی شده و آماده بازگشت به آب است.
وی اضافه کرد: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران برای دست یابی به امنیت جمعی است و کسانی که همراه شوند از آن بهره مند می‌شوند و اجازه نمی‌دهیم کانون نا امنی در منطقه شکل بگیرد.
فرمانده نداجا تاکید کرد: ایران اسلامی آمادگی دارد ظرفیت‌ها و تجربه‌هایی که بدست آورده را با کشورهای منطقه به‌اشتراک بگذارد تا برخی کشورها متوجه شوند امنیتِ عاریه ای، پایدار نیست.
زیردریایی‌های کلاس غدیر به انواع سلاح‌ها مجهز هستند، امکان پرتاب موشک را از زیر سطح به سطح و همین طور اژدر و مین دارند. این زیردریایی‌ها می‌توانند نیروهای انسانی را به ساحل نزدیک کنند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi