شناسه خبر : 62434
یکشنبه 11 آذر 1397 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت

فرمانده حشدالشعبی عراق چهره برگزیده جبهه مقاومت شد

فرمانده حشد‌الشعبی عراق به‌عنوان چهره برگزیده جبهه مقاومت در پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت معرفی شد.

فاش نیوز - مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، جمعه 9 آذر با حضور خانواده شهدا، هنرمندان و مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.

در این مراسم، همچون دوره‌های گذشته، چهره برگزیده جبهه مقاومت معرفی و تجلیل شد که این عنوان در پانزدهمین دوره جشنواره مقاومت به ابومهدی المهندس، فرمانده جبهه حشدالشعبی عراق اعطا شد. سید عباس موسوی، به عنوان نماینده ابومهدی در این مراسم حضور یافت و نشان چهره برگزیده مقاومت را دریافت کرد.

سردار غیب‌پرور، فرمانده بسیج مستضعفین در این مراسم گفت: خدا را شکر که پانزدهمین جشنواره مقاومت با موفقیت بیشتر نسبت به جشنواره قبل برگزار شد. یقیناً پیام اصلی جشنواره فیلم مقاومت، پیام ایستادگی و مقاومت در مقابل کسانی است که می‌خواهند ما مردم آزاده‌ای نباشیم و استقلال نداشته باشیم. آنها حقارت ما را می‌خواهند. یقینا آنها می‌دانند که در پس هر مقاومتی پیروزی است.

وی افزود: خدا را شکر امروز ایران اسلامی به واسطه ولایت و شهیدان و مردم قهرمان تبدیل به الگویی برای همه عالم شده است. من با تمام احترامی که برای اصحاب عرصه هنر قائلم و دست یکایک آنها را صمیمانه می‌بوسم، از آنها تقاضا دارم درس مقاومت را توأم با سبک زندگی ایرانی اسلامی در دستور کار خود قرار دهند. 

او با درخواستی از دبیر جشنواره فیلم مقاومت گفت: این جشنواره را به‌جای هر دو سال یکبار سالانه برگزار کنند. حتی اگر در بخش داخلی هم فعلاً میسور نباشد، بخش بین‌الملل را می‌توانیم سالانه برگزار کنیم. به این دلیل که ترویج مقاومت ابزاری دارد و یکی از ابزار موثر زبان هنر است. زبان هنر جذاب و همه فهم است و همه به آن علاقه دارند. چقدر خوب است از این ابزار هنر برای ترویج و تبلیغ روحیه مقاومت استفاده کنیم. آن چیزی که بحمدالله همه ما را در نقطه اوج قرار داده است.

در ادامه از سردار محمدرضا نقدی، تجلیل به عمل آمد. شهیدی‌فر، مجری مراسم درباره سردار نقدی گفت: او یکی از مقاوم‌ترین مردان جمهوری اسلامی و مقاومت انقلاب در دوران دفاع مقدس و در سال‌های جنگ بوسنی هرزگوین بوده است.

سردار نقدی نیز گفت: خود را لایق این اوصاف نمی‌دانم و من خاک پای بسیجیان سرزمین ایران هستم. سینمای ایران، سینمای اصیل ملی و بومی، سینمای شجاعت و فضیلت است. همچنین این سینما، سینمایی همراه با کرامت انسانی است. این سینما صدای مظلومان است.کسانی که هنرشان را به قدرت‌های ظالم دنیا فروختند، به جایی نخواهند رسید. آنهایی که برای خوش آمد دیگران فیلم می‌سازند، نامی از آنها نخواهد بود. نام کسانی که برای دفاع از مظلومان و آزادی فیلم می‌سازند، برای همیشه جاودان خواهد بود. برای آزادی فیلم بسازید! برای عدالت فیلم بسازید! برای اسلام و ولایت بسازید!

اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت / «ابومهدی المهندس» فرمانده حشدالشعبی چهره‌ی مقاومت سال 2018 شد

در بخش دیگری از این مراسم، با حضور مراد شاهین رئیس‌سازمان سینمایی سوریه، از سینمای آن کشور تقدیر به‌عمل آمد.

محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت نیز گفت: خوشحالیم که از ۹۲ کشور دنیا درخواست‌کننده حضور در جشنواره فیلم مقاومت بودند و این نشان‌ می‌دهد بذرهایی که کاشتیم به ثمر خواهد رسید.

وی تشریح کرد: نمی‌دانم در اندیشه فیلم مقاومت چه مسائلی نهفته است که بسیاری از رسانه‌های صهیونیستی نگران برگزاری این جشنواره هستند و مهمانانی که در حوزه بین‌الملل جشنواره ما حضور دارند مستقیم با تهدید رو به رو شدند تا در این جشنواره حاضر نشوند. واقعا نمی‌دانم چه چیزی در این جشنواره وجود دارد که نباید در این جشنواره حضور پیدا کنند. این تهدیدهایی که سفارت آمریکا و اسرائیل کردند، نشانه نقض کامل حقوق بشر است. وقتی هنرمندان ما نتوانند در حوزه فرهنگ حاضر شوند چه کاری باید انجام داد؟...مگر غیر از این است که صدای مظلومی را به گوش ظالمان می‌رسانیم؟

در ادامه، برگزیدگان بخش‌های مختلف به این شرح معرفی شدند: در بخش مستند؛«پسرم» و «بیتُنا» تقدیر شدند و مستندهای «زنانی با گوشواره‌های باروتی» ساخته رضا فرهمند، «با صبر زندگی» ساخته وحید فراهانی و «آقای نخست‌وزیر» ساخته محمدرضا امامقلی اول تا سوم شدند.

در بخش مستند بین‌الملل، «روی لبه چاقو» ساخته جرمی ولیامیز تقدیر شد. «یمن کودکان و جنگ» ساخته خدیجه اسلامی و «کشتن غزه» ساخته دن کوهن دوم و سوم شدند و تندیس این بخش به مستند سینمایی«زنانی با گوشواره‌های باروتی» ساخته رضا فرهمند رسید.

در بخش روایت نو سینمای ایران، جایزه بهترین بازیگر این بخش به علی دهکری برای ایفای نقش در فیلم «دریاچه ماهی» و جایزه بهترین فیلم اول به منیر قیدی برای کارگردانی فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» اهدا شد. تندیس بخش جلوه گاه نور سینمای ایران نیز به محمدحسین مهدویان برای کارگردانی فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» رسید.

در بخش عماد مغنیه، دیپلم افتخار برگزیده دوم به رضا فرهمند برای ساخت مستند سینمایی «زنانی با گوشواره‌های باروتی» و تندیس این بخش به مستند سینمایی «با صبر زندگی» ساخته وحید فراهانی اهدا شد.در بخش فیلم برگزیده خانواده شهدا، جایزه بهترین فیلم به منیر قیدی برای کارگردانی فیلم «ویلایی ها» رسید.

vilayi2hd

در بخش مسابقه بین‌الملل، جایزه بهترین فیلمنامه به «پدر» نوشته باسل الخطیب، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به «۲۸ سرباز کانفیلو»، تندیس بهترین کارگردانی به فیلم «شب دوازده ساله» ساخته آلوارو،جایزه ویژه به «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی رسید. جایزه بهترین فیلم این بخش به فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» اهدا شد. در بخش جایزه مردمی، جایزه بهترین فیلم مستند این بخش به «بازگشت» ساخته عبدالستار کاکایی و جایزه بهترین فیلم سینمایی به «تنگه ابوقریب» اهدا شد.

در بخش مسابقه سینمای ایران لوح تقدیر ویژه این بخش به علیرضا زرین دست برای فیلمبرداری فیلم سینمایی «سرو زیر آب» اهدا شد. تندیس و دیپلم افتخار بهترین بازیگری این بخش به ناصر باباییان برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «دایان» رسید. تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به منیر قیدی و ارسلان امیری برای نگارش فیلمنامه 

«ویلایی ها» تقدیم شد. جایزه ویژه بهترین کارگردانی این بخش به محمد علی باشه آهنگر برای کارگردانی «سرو زیر آب» اهدا شد. تندیس و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی این بخش به بهرام توکلی برای کارگردانی «تنگه ابوقریب» رسید. تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم این بخش به سعید ملکان و سازمان هنری و رسانه‌ای اوج برای ساخت فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» تقدیم شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi