شناسه خبر : 62450
چهارشنبه 14 آذر 1397 , 15:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تآکید نمایندگان مجلس بر بهره‌ مندی رزمندگان از یک مقطع تحصیلی بالاتر

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تدوین استفساریه جدید برای بهره‌مندی رزمندگان از یک مقطع تحصیلی بالاترتاکید کرد.

فاش نیوز -  رییس کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم تدوین استفساریه جدید برای بهره‌مندی رزمندگان از یک مقطع تحصیلی بالاترتاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سلمان خداددی در تشریح دستور کار کمیسیون اجتماعی در روز یکشنبه( 11 آذر ماه ) اظهار داشت: ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه در مورد بهره‌ مندی ایثارگران از یک مقطع تحصیلی بالاتر از موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد استفساریه ‌ای برای آن تدوین شده تا از این طریق بتوانیم ابهام موجود را برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از بررسی ﻗﺎﻧﻮن ﻣﻤﻨﻮﻋﯿﺖ ﺗﺼﺪی ﺑﯿﺶ از ﯾﮏ ﺷﻐﻞ و رد استفساریه بر اعاده به خدمت‌ها در نشست کمیسیون خبر داد.

سلمان خدادادی یادآور شد: در این نشست ﻗﺎﻧﻮن ﻣﻤﻨﻮﻋﯿﺖ ﺗﺼﺪی ﺑﯿﺶ از ﯾﮏ ﺷﻐﻞ در بخش‌های دولتی مورد بررسی قرار گرفت که ادامه بررسی آن به نشست آتی کمیسیون موکول شد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفساریه بر اعاده به خدمت‌ها مبنی بر اینکه آیا بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان، اعاده به خدمت‌ها نیز شامل این قانون می‌شود یا نه، که در نهایت این استفساریه رای نیاورد و تاکید شد که به دلیل شفاف بودن قانون در این مورد، نیاز به تدوین استفساریه نیست.

در این نشست نمایندگانی از دیوان محاسبات، وزارت دفاع، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سازمان اداری و استخدامی کشور حضور داشتند.

اخیرا سازمان اداری و استخدامی کشور طی نامه ای به سازمان ها و ادارات خواستار توقف اجرای جزء (۶) از این بند نسبت به رزمندگان شده است. این در حالی است که صدر بند «ث» ماده مزبور، صریحاً عبارت «رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند» را بیان کرده که علاوه بر شمول تسهیلات این بند نسبت به رزمندگان، نشانگر اراده قانونگذار بر عدم تقسیم رزمندگان به داوطلب و غیرداوطلب حتی در جزء (۶) دارد.

گفتنی است  در خصوص بخش دوم از جزء (۶) که مربوط به بهره مندی از حقوق اجتماعی است، با توجه به تصریح قانون، این امتیاز ویژه رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس می باشد. لکن بخش اول از جزء (۶) که مربوط به بهره مندی از امتیازات مادی یک مقطع تحصیلی بالاتر است، مربوط به کلیه مصادیق مذکور در صدر بند «ث» از جمله رزمندگان اعم از داوطلب و غیرداوطلب می باشد.

 پایان

 

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
یاسلام با تشکز از عمه فزیزانی که یک مقطع بالاتر رزمنرگان تلاش کردن همیشه سلامت باشن ما رزمندگان دعا گوی شما عزیزان عستیم
سلام ابتدا ضمن خدا قوت به فاش نیوز عزیز باید بگوییم قدری محسوس فعالیت سایت کاهش دارد امیدواریم حالتان خوب باشد و مثل ما گرفتار نباشید که این روزها زندگی کردن تبدیل به رویایی شده که از اول جوانی از دست دادیم و اینطور که مسیر زندگی پیش میرود بعید است تا آخرین لحظات عمر مفهوم زندگی کردن را متوجه شویم. خانواده جانبازان و فرزندان محترم شهدا بیشترین لطمه های ممکن را تحمل میکنند زیرا ایثارگری تبدیل به شخصیتی تو خالی شده که برای ما همچون آب و برای مسئولان نان دارد لذا خدمت به ایثارگران شعار کسانی شده که عطش قدرت و ثروت را در دل کاشتند تا میوه تلخ ندامت و افلاس بچینند.
بجای این بازیهای بدون منطق و تلف کردن وقت ایثارگرانی که سالها متحمل انواع درد و رنج بودند و اکنون در سنین پیری گرفتار مسئولانی بی تفاوت در امور زندگی مردم هستیم به اشتغال و مبارزه با بورس بازی زمین و املاک بپردازند زیرا پیش بینی میشود بعد از جنگ دلار و سکه حالا تمام سرمایه های ملت که با ترفندهای ناشیانه و بد بین کردن مردم بسوی املاک سرازیر خواهد شد فکری کنند که این مرتبه وضعیت بطور وحشتناکی غیر قابل کنترل خواهد شد.
در طول دوران انقلاب اسلامی اولین مرتبه است که تمام مسئولان از صدر تا ذیل دو دستی به مال دنیا چسبیدند و هیچوقت سیری ندارند از طرفی متوجه مشکلات مردم نیستند و تخته گاز بسمت ثروت و قدرت میروند اما امروز بگوییم اینگونه مسئولان طبق سنوات گذشته با سر به زمین میخورند طوری که هرگز نتوانند بلند شوند.
سلام برای جانبازان نیروهای مسلح شاغل یک مقطع تحصیلی بالاتر با بهره مندی از تمام مزایای متعلقه وتاثیر گزاری در پایه حقوق و ارشدیت یک مقطع بالاتر اعمال نمی شود لطفا در استفساریه جدید بهره مندی جانبازان شاغل نیروهای مسلح را از مقطع تحصیلی بالاتر را منظور فرمایید
فکری به حال بازنشستگان رزمنده و یا جانباز کنید. هی نگویند قانون مربوط به آینده است و به بازنشستگان تسری ندارد. بسیاری از رزمندگان و جانبازان بازنشسته شده اند . من بعد از بازنشستگی رفتم و جانبازی گرفتم می گونید امتیازی شامل حالت نمی شود. از حالا به مجلسی ها بگوئید مسئله بازنشستگان را لحاظ کنند.
سلام من 36 ماه جبهه دارم آیا رزمنده هستم یا نه تا به امروز یک ریال نگرفتم شما که قانون گزار هستید برای همه قانون تصویب کنید نه برای خودتان چرا این بی عدالتی تمامی ندارد آیا منکه رفتم جبهه و از روز اتمام جنگ یک ریال نگرفتم یعنی ندادن که بگیرم نباید یک قانون هم برای ما تصویب بشه همش برای خودتان بخدا که خجالت داره
سلام...چراهمش بفکرامتیازدهی به ایثارگران شاغل وحقوق بگیرهستید..نمیگم حق ندارند...ولی بفکرایثارگران غیرشاغل که درنان شب مانده اندهم باشید..پس کی میخواهیدایثارگران غیرشاغل وبی درآمدراببینیدومشکلاتشون راحل کنید؟؟شمابفکراضافه کردن حقوق شاغلین هستید..درصورتیکه خیلی ازایثارگران ازحداقل کمک معیشت محر وم هستند..کمی بفکرفقراباشید...
حاج اقا نوروزی و نمایندگان محترم ایثارگر موضوع ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان چی شد؟
سلام اول قانون پذیرفتن تامین اجتماعی به نامه رزمندگان از ارتش را معلوم کنید بقیه خودش درست می شود
با سلام
بنظر بنده فقط در صورتی میتوان به موضوع یک مقطع تحصیلی بالاتر برای رزمندگان امیدوار بود که مجلس محترم شورای اسلامی یک مصوبه یا استفساریه محکم منجز و قوی تهیه کند تا هیچ دستگاهی نتواند به بهانه های مختلف و به نفع خود تفسیر به رای نماید
رزمندگان غیر شاغل (گارگر.بنا .نجار.مغازه دار.وووو.آدم نیستند مال این مملکت نیستند. بی عدالتی تا کی ؟!!!اونها هم حقشان است .رتبه .پایه .نقدی .ووووخدماتهای مختلف گرفتن .نوش جانشان از شیر مادر حلالتر.ولی چرا ظلم بی عدالتی در حق رزمندگان غیر شاغل دولتی. واقعآ شما دنبال چی هستید. ؟1!!
قانون شفاف است نوبخت ومعاون حقوقی اش در حق رزمنده گان جفا می کنند
دقیقا! والا من بارها قانون را خواندم و هیچ ایرادی یا جمله ای غیر شفاف ندیدم. و فرمایش شما کاملا درست است. نوبخت نمیخواهد اجرا شود و دنبال بهانه است. همین
با سلام حداقل این قوانین را زودتر به اجرا گذارید ما که همش قوانین مختلف را می شنویم و بعدش هیچی که هیچی
با سلام و احترام لطفا به نمایندگان محترم مجلس اعلام شود قوانینی را تصویب نکنند که ارزش و قابلیت اجرایی ندارد جز این که ذهنیت جامعه ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را نسبت به هم مخدوش، نسبت به نمایندگان مجلس بی اعتنا سازد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi