شناسه خبر : 62458
سه شنبه 13 آذر 1397 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرانسه در فتنه ۸۸ چه کرد و ما اینک چه می‌کنیم

مقایسه مواضع فرانسه و ایران در قبال اعتراضات تهران و پاریس؛ آنها در فتنه ۸۸ چه کردند و ما اینک چه می‌کنیم/ گستاخی فرانسوی‌ها و انفعال ایران
 
اقدامات ضدایرانی فرانسه تنها محدود به فتنه 88 نبوده بلکه پاریس پای ثابت هر ناآرامی در ایران است. آنها در اغتشاشات96 پشت آشوبگران ایستادند و ضمن صدور بیانیه ضدایرانی، سفر وزیر خارجه خود به تهران را به تاخیر انداختند.
آنها در فتنه ۸۸ چه کردند و ما اینک چه می‌کنیم/ گستاخی فرانسوی‌ها و انفعال ایران

ابراهیم رضایی: وقتی در سال 88 آتش فتنه در ایران شعله‌ور شد، کشورهای غربی از جمله فرانسه بدون تعارف پشت فتنه‌گران و مقابل دولت قانونی ایران ایستادند.

فرانسه تنها در یک قلم طی هشت روز دو بار سفیر ایران را در ایام پس از انتخابات احضار کرد. در 25 خرداد 88 برنار کوشنر وزیر خارجه وقت فرانسه برخورد با اغتشاشگران را "بی‌رحمانه" خواند. آنری گویانو مشاور ارشد رئیس جمهوری فرانسه نیز اظهارات مشابهی کرد.

فردریک دساگنو سخنگوی وقت وزارت خارجه فرانسه آنچه را که سرکوب بی‌رحمانه تظاهراتی خواند، محکوم کرد. فرانسه در بهمن 88 به همراه بریتانیا خواستار بررسی خشونت‌های پس از انتخابات ایران شد. دولت فرانسه همچنین اجازه داد تا ضدانقلاب بارها در مقابل سفارت ایران در پاریس تجمع اعتراضی برگزار کند. آنها با اغتشاشگران روز عاشورای 88 هم همدردی کردند.

اقدامات ضدایرانی فرانسه محدود به بیرون مرزها نبود بلکه سفارت این کشور در تهران نیز به مثابه پشتیبانی فعال برای اهالی فتنه بود تا جایی که مامن اغتشاشگران بود و حتی کارکنان سفارت فرانسه همچون افسرانی کارکشته در فتنه فعال بودند. کلوتید‌ریس و نازک‌افشار تنها دو شاهد فعالیت‌های براندازانه فرانسه در ایران بودند.
 


 

اقدامات ضدایرانی فرانسه تنها محدود به فتنه 88 نبوده بلکه پاریس پای ثابت هر ناآرامی در ایران است. آنها در اغتشاشات96 پشت آشوبگران ایستادند و ضمن صدور بیانیه ضدایرانی، سفر وزیر خارجه خود به تهران را به تاخیر انداختند.

علاوه بر موارد فوق، نقش فرانسه به عنوان پلیس بد در مذاکرات هسته‌ای هنوز از یادها نرفته است.حالا و این روزها که شاهد تجمعات عظیم جلیقه‌زردها در فرانسه (که به قول یورونیوز بوی «انقلاب» به خود گرفته) هستیم، تصور می‌کنید واکنش وزارت‌خارجه ایران به این اعتراضات چه بوده است؟ هیچ! چرا؟ راز این انفعال چیست؟

به نقل از جهان نیوز

اینستاگرام
سلام این تربو ژ نراتور دو هسته ای دارای دو سیکل نمی تواند در یک ان شتا ب ان اکسون ودندریدرت به الکتروانسکافی زحل پیداش ماهها تحریک امیز در بدن اگر در جهت دو سویه سبب کشتار و میشه باید سبب شتاب نشه تا حرا یم نگه دارد حیطه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi