شناسه خبر : 62459
سه شنبه 13 آذر 1397 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درس آیت‌الله به هانت و ظریف

 
اظهارات تند جرمی هانت در حالی علیه ایران مطرح شد که او در جریان سفر به تهران، فرزند زاغری، مجرم امنیتی را در سفارت انگلیس در تهران دید و از این دیدار خود نیز عکسی منتشر کرد تا سناریوی توهین خود به استقلال ایران را تکمیل کند. همزمان با سفر هانت به ایران و انجام این اقدامات ضد ایرانی انتقادات فراوانی به وزارت امور خارجه مطرح شد و از مقامات این وزارتخانه خواسته شد در راستای عزت ملی، مانع این رفتارهای توهین‌آمیز شده یا اینکه در مقابل آن اقدامی انجام دهند. با این حال اما از وزارت امور خارجه صدایی در مقابل رفتار توهین‌آمیز وزیر خارجه انگلیس شنیده نشد.
درس آیت‌الله به هانت و ظریف

وزیر خارجه انگلیس در جریان سفر اخیر خود به تهران و دیدار با محمدجواد ظریف، اگرچه دست خالی به کشورش بازگشت اما جواب اهانت‌های قبل از سفرش به ایران را نه از وزارت امور خارجه، بلکه از دستگاه قضایی ایران گرفت.

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس در آستانه سفر اخیر خود به ایران اظهارات توهین‌آمیزی درباره کشورمان مطرح کرد و با ادبیاتی غیرمسؤولانه خواستار آزادی مجرمان ایرانی – انگلیسی شد.

هانت در این‌باره اظهار داشت: اگر ایران بخواهد از شهروندان دوتابعیتی به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده کند، در این صورت تبعاتی برای ایران خواهد داشت و ما اجازه نمی‌دهیم قسر در برود. اگر ایران بخواهد در جامعه جهانی پذیرفته شود باید از زندانی کردن افرادی مثل زاغری خودداری کند و آنها باید بفهمند این وضعیت پایدار نیست.

اظهارات تند جرمی هانت در حالی علیه ایران مطرح شد که او در جریان سفر به تهران، فرزند زاغری، مجرم امنیتی را در سفارت انگلیس در تهران دید و از این دیدار خود نیز عکسی منتشر کرد تا سناریوی توهین خود به استقلال ایران را تکمیل کند. همزمان با سفر هانت به ایران و انجام این اقدامات ضد ایرانی انتقادات فراوانی به وزارت امور خارجه مطرح شد و از مقامات این وزارتخانه خواسته شد در راستای عزت ملی، مانع این رفتارهای توهین‌آمیز شده یا اینکه در مقابل آن اقدامی انجام دهند. با این حال اما از وزارت امور خارجه صدایی در مقابل رفتار توهین‌آمیز وزیر خارجه انگلیس شنیده نشد.

به گزارش «وطن امروز» اکنون اما رئیس قوه‌قضائیه جمهوری اسلامی ایران می‌گوید در جریان سفر اخیر وزیر خارجه انگلیس به تهران، مقامات قوه‌قضائیه درخواست‌های مکرر او برای دیدار با این مقامات قضایی را نپذیرفتند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی می‌گوید دلیل نپذیرفتن درخواست‌های جرمی هانت، اظهارات توهین‌آمیز او هنگام سفر به ایران بود.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در این‌باره اظهار داشت: انگلیس به ایران بدهکار است و از زمان طاغوت پول‌هایی را برای سلاح دریافت کرده‌اند که جزو بدهی‌های آنها به ملت ایران است اما این موضوعات هیچ ارتباطی با مسائل قضایی ندارد و نظام قضایی و نیروهای امنیتی صرفاً با عوامل نفوذ، فارغ از تابعیت‌شان در چارچوب قانون برخورد می‌کنند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی دیروز دوشنبه در جلسه مسؤولان عالی قضایی برخی مطالب علیه قوه‌قضائیه را صددرصد خلاف و ناصواب دانست و اظهار کرد: چندی قبل، وزیر خارجه انگلیس قبل از سفر به ایران با لحنی تکبرآمیز به دولت جمهوری اسلامی هشدار داده بود از حبس دوتابعیتی‌ها خودداری کند. این نحوه برخورد یادآور برخوردهای کشورهای استعماری در قرون گذشته است ولیکن توجه ندارند جمهوری اسلامی با دولت‌های طاغوتی سابق که با یک هشدار بیگانگان تن‌شان می‌لرزید، تفاوت دارد و این دولت با استقلال کامل عمل می‌کند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه همه قوا در جمهوری اسلامی مستقل هستند، تاکید کرد: کشورهای خارجی باید ردای تکبر را از تن به در کنند و مقاماتی نظیر وزیر خارجه انگلیس بدانند در جایگاهی نیستند که بخواهند به قوای نظام اسلامی در انجام وظایف‌شان هشدار دهند.

رئیس قوه‌قضائیه افزود: به دلیل همین تکبرورزی در گفتار و رفتار، با وجود تقاضای مکرر وزیر خارجه انگلیس برای ملاقات با مسؤولان قضایی جمهوری اسلامی، هیچ یک از مسؤولان دستگاه قضا وقت ملاقات ندادند تا امثال آقای هانت متوجه شوند با مردم و مسؤولان ایران باید با لحن و ادبیات شایسته صحبت کنند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه علاوه بر مباحث سیاسی، برخی اظهارات آنها به لحاظ قضایی و حقوقی نیز نادرست است، خاطرنشان کرد: دوتابعیتی بودن در جمهوری اسلامی جرم نیست و کسی در ایران صرفاً به دلیل دوتابعیتی بودن تعقیب و زندانی نمی‌شود. افرادی که مورد اشاره مسؤولان خارجی هستند، در کشور ما اقداماتی برخلاف امنیت مرتکب شده‌اند یا دست به جاسوسی زده‌اند که تعقیب آنها به دلیل ارتکاب این جرائم است و هیچ ربطی به دوتابعیتی بودن‌شان ندارد.

دستگاه قضایی مقابل نفوذ ایستاده
رئیس قوه‌قضائیه در ادامه اظهاراتش در جلسه مسؤولان عالی قضایی با بیان اینکه دوتابعیتی بودن صرفاً برخی آثار حقوقی و قضایی دارد اما فاقد وصف مجرمانه است، ادامه داد: تنها دلیل این هجمه‌های سنگین علیه دستگاه قضایی این است که در برابر نفوذ دشمن ایستاده‌ایم و بسیج نیروها و صرف میلیون‌ها دلار از سوی کشورهای غربی برای تخریب مسؤولان قضایی جمهوری اسلامی صرفاً به دلیل همین ایستادگی در برابر نفوذ است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب طی دهه‌ها و سال‌های گذشته درباره مساله نفوذ، تصریح کرد: دشمن از هر منفذی اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای نفوذ استفاده می‌کند و در حال حاضر نیز همه عوامل خود را بر این هدف متمرکز کرده است، بنابراین طبیعی به نظر می‌رسد که نظام جمهوری اسلامی نسبت به این موضوع حساسیت به خرج دهد و نظام قضایی و امنیتی با کسانی که در داخل برای دشمن کار می‌کنند یا بسترساز دخالت‌های دشمن در امور جمهوری اسلامی هستند، برخورد کند.

رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی غرب و اختاپوس رسانه‌ای آنها تلاش دارند این موضوعات را به مسائل مالی فی‌مابین کشورها ربط دهند، اظهار کرد: البته کشوری مانند انگلیس به ایران بدهکار است و از زمان طاغوت پول‌هایی را برای سلاح دریافت کرده‌اند که جزو بدهی‌های آنها به ملت ایران است اما این موضوعات هیچ ارتباطی با مسائل قضایی ندارد و نظام قضایی و نیروهای امنیتی صرفاً با عوامل نفوذ، فارغ از تابعیت‌شان در چارچوب قانون برخورد می‌کنند. غرب هم لازم است بداند که سرمایه‌گذاریش برای نفوذ بی‌فایده است و دستگاه قضایی با این قبیل فشارها و سخنان بی‌اساس از موضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به نقل از جهان نیوز

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi