شناسه خبر : 62463
شنبه 17 آذر 1397 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه سرگشاده مشاور وزیر کشور به مسئولان بنیاد

اجراء نابهنگام و پر ایراد برخی سیاست های بنیاد که حساس ترین، مهم ترین و حیاتی ترین امور ایثارگران به ویژه جانبازان عزیز را به مخاطره انداخته است...

فاش نیوز - مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران و فعال رسانه ای حوزه ایثارگری در نامه ای سرگشاده به معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصمیمات و اقدامات اخیر دولت در بخش بیمه و درمان را مورد انتقاد قرار داد.

«غلامرضا یاوند عباسی»، مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران  از دستیاران مشاور اسبق رئیس جمهوری در امور ایثارگران و از فعالان رسانه ای حوزه ایثارگری در این نامه دکتر عبدالرضا عباسپور را چنین مورد خطاب قرار داده است:


برادر گرامی، جناب آقای دکتر عباسپور معاون محترم بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران!

سلام علیکم؛ محبت چیزی نیست که قابل کتمان باشد. شما می دانید که نسبت به آن برادر گرامی احترام ویژه ای قائلم.
اما اجراء نابهنگام و پر ایراد برخی سیاست های بنیاد که حساسترین، مهم ترین و حیاتی ترین امور ایثارگران به ویژه جانبازان عزیز را به مخاطره انداخته است مرا بر آن داشت که به عنوان مدیر مسئول فصلنامه پیام ایثار که در حقیقت تریبونی در خدمت ایثارگران عزیز است صدای قشر آسیب دیده از سیاست های درمانی بنیاد شهید در امور ایثارگران باشم.

جناب آقای دکتر عباسپور عزیز! چند سال قبل شما به وضوح تجربه کردید که با واگذار شدن درمان ایثارگران به دستگاهها چه مصائبی پیش آمد. جانبازی که روی تخت بیمارستان بود ناگهان با انتقال مسئولیت درمان به دستگاهها و رفع مسئولیت از بنیاد، غم درد و رنج هایش را فراموش و عزای چگونگی تأمین هزینه را گرفت. چه استرس هایی که موجب شد خانواده های ایثارگران هراسان از تحمیل هزینه هایی که کسی مسئولیت تأمینش را تقبل نمی کرد، به این سو و آن سو رفته و به مسببین این فاجعه نفرین کنند.

و حالا بنیاد با علم به این ماجرای تکراری با لابی در رایزنی های خود مصوبه ای را از دولت می گیرد که از ۹۷/ ۷ / ۱۱ از زیر بار تأمین هزینه های درمان مشمولین ماده (۲) آیین نامه فصل سوم قانون جامع خلاص شود . وقتی در ابتدای سال ۱۳۷۹ اعلام شد سیاست بنیاد در سال جدید درمان و اشتغال خواهد بود، خوش خیالانه تصور کردم حداقل از این به بعد در این حوزه حیاتی مشکلی نخواهیم داشت، اما عجب تصور خامی! | فکر نمی کردم سیاست راه بنداز و جابنداز این بار هم در حوزه حیاتی درمان آزمایش شود و دقیقا زمانی که موافقت نامه ها تبادل و دستگاهها کمترین امکان را برای تأمین هزینه های درمانی ایثارگران دارند، بیمه تکمیلی ایثارگران مشمول به ناگهان از بنیاد منتزع شود؟!

جناب آقای دکتر عباسپور! همانگونه که حضورا هم عرض کردم اینجانب به هیچ وجه از انتقال مسئولیت بیمه تکمیلی ایثارگران به دستگاه ها گلایه مند نیستیم بلکه از قطع نابهنگام خدمات بنیاد شکایت دارم. انتظار بود حتی اگر بر فرض محال، بنیاد نقشی در مصوبه اخیر نداشت، نقش پدری خود را ایفا می کرد، با توجیه و پیگیری لازم اجرای مصوبه را از سال مالی أتی خواستار می شد و این چند ماه باقی مانده را به هر زحمتی بود با همان وضع قبلی سپری می کرد.

شما می دانید که براساس قانون استفساریه بند «ب» ماده (۴۴) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دستگاه اجرایی بازنشستگان، صندوق های بازنشستگی تعیین شده و این صندوق ها هیچکدام بدون تأمین هزینه ها توسط دولت زیر بار اجرای قانون نرفته و نخواهند رفت و بدین ترتیب گروه کثیری از ایثارگران مشمول به ناگهان از زیر چتر حمایتی بیمه تکمیلی خارج شده و بلاتکلیف مانده اند.  شما می دانید که اغلب دستگاهها همچنان به دلیل عدم توانایی در تأمین هزینه، از اجرای مصوبه دولت عاجز هستند و شما به درستی می دانید که هزینه های گزاف دارو و درمان در این گپ زمانی - تا پیش بینی در بودجه سال آتی دستگاهها - دمار از روزگار ایثارگران، به ویژه جانبازان در خواهد آورد.

هیچ پدری به خیال و تصور حمایت دیگران به ناگاه پشت فرزندش را خالی نمی کند ولی شما کردید.

گمان می کنم هیچ کس دیگری جز بنیاد نمی توانست توجه دولت تدبیر و امید به ایثارگران را اینقدر زیر سؤال ببرد. گرچه اقدام خسارت بارتان قابل توجه است اما محض رضای خدا به فوریت حداقل بازنشستگان ایثارگر و جانبازان با وضعیت درمانی ویژه شاغل را در ماه های باقی مانده از سال ۹۷ تحت پوشش قرار داده و زمینه را برای پیش بینی اعتبارات دستگاه ها در سال آتی فراهم کنید.


غلامرضا یاوند عباسی صاحب امتیاز و مدیر مسئول فصلنامه پیام ایثار

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
تنها راه حل مشکلات فعلی ، تبدیل بنیاد به وزارتخانه است
وتنها وزیر لایق
آقای یاوند عباسی
من حق گوتر و صادق تر و لایق تر از ایشان در این سالها ندیدم
تنها را حل موجود انحلال بنیاد شهید است و انجام کارهای خدمات رسانی توسط سازمان اعزام کننده
سلام این نامه هرچند باتاخیر زده شد اما به نوبه خود بنیاد را از اقدام نسنجیده خود اگاه کرد تشکر از جناب عباسی
با تشکر از این مشاور شجاع به دلیل موضع گیری خوبشان
با سلام ضمن تشکر از برادر عزیز و شجاع که درد جانبازان را احساس و مشکلات انها را به مسولین منعکس می نمایند پیشنهاد میشود در بعضی از سازمانهای دولتی به مناسبتهای مختلف کمکهای نقدی و غیر نقدی به بازنشستگان غیر ایثار گر پرداخت مینمایندکه با اعمال نظر شخصی تعدادی از ایثارگران و فرزندان شهدای را از آن محروم مینمایند پیشنهاد می شود در قانون بدجه سال 1398 اورده شود کلیه خدمات رفاهی و نقدی که به کارکنان شاغل پرداخت میشود به ایثارگران و فرزندان شهدا و بازنشستگان پرداخت شود.
واقعا شرم اور است بعد از چهل سال با جانبازان انقلاب دولت این چنین رفتار کند دولت ترامپ اجساد کشته شدگان فکر کنم جنگ جهانی دوم را از کره شمالی به کشورش برد و با افتخار برای ان برنامه و تبلیغ کرد در کشور ما بعد از چهل سال این چنین با جانبازانی که برای نظام اسلامی فداکاری کرده اند دولت بلی دولت بی مهری می کند بخدا وندی خدا سوگند من در شک و تردید مانده ام که شاید عوامل نفوذی در دولت نفوذ کرده و می خواهند جانبازان را به نظام بدبین کنند لذا از وزیر محترم اطلاعات می خواهم ان کس و کسانی که این کار را شروع کرده و دولت برده بررسی و شناسایی کنند شاید و شاید عوامل نفوذی بیگانه این کار را برای ضربه به نظام انجام داده است امید که دستور موکد رهبری که بار ها و بارها بر توجه به ایثارگران تاکید فرموده اند بار دیگر تکرار شود و دولت مصوبه را با عذر خواهی باطل کند امید که چنین شود و دشمنان نظام بار دیگر خوار و ذلیل گردند چرا که جانبازان همچنان عزیز نظامند و این برای همیشه است
اینهمه گفتیم وگفتید ونوشتیم نوشتید اگر سنگ بود یقینا اب شده بود ولی متاسفانه دوماه هست اب از اب تکان نخورده وبا وعده های موچ امروز وفردا میکنند
وهیچ توجهی هم به این جامعه دل سوخته ندارند
بنده چندین نوبت عمل چشم خود را به تاخیر انداخته ام ودکترم گفته احتمالا دیگر قادر به عملش نباشد
نمیدانم با حقوق بازنشستگی ایم شکم عایله ام را سیر کنم یا اقساط وامهایم را پرداخت کنم
چه بگویم هرچقدر کم بگویم بهتر است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi