شناسه خبر : 62471
چهارشنبه 14 آذر 1397 , 11:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دولتی شدن نرخ تعرفه‌های بیمارستان، عامل کاهش درآمد

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

مسئول موقت بیمارستان امام خمینی کرج مصوبه مجلس شورای اسلامی با این محتوا که نرخ تعرفه واحدهایی که به نهادهایی همچون بنیاد شهید، جانبازان و ایثارگران و یا سازمان‌های دولتی هرگونه وابستگی دارند، از خصوصی به دولتی تبدیل شود را، عامل تقلیل درآمد این بیمارستان به یک‌ پنجم درآمد سابق و بروز مشکلات کنونی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اخبار تجمعات صنفی دنباله‌دار و تقریبا هر روزه کارکنان بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج در اعتراض به عدم پرداخت یک‌سال دستمزد و بلاتکلیفی بیمارستان نمایانگر شرایط ناخوشایند و فشارهای معیشتی است که بر این افراد و خانواده‌هایشان تحمیل شده است. در راستای پیگیری وضعیت این بیمارستان تاکنون با برخی مقامات استان البرز شامل مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز (محمدرضا آهنگران)، یکی از اعضای شورای شهر کرج (غدیر مهدوی کلیشمی) و یکی از نمایندگان شهرستان کرج در مجلس شورای اسلامی (محمدجواد کولیوند) گفتگو داشته‌ایم. اما این‌بار به سراغ مسئول موقت بیمارستان، دکتر عباس معینی رفته‌ایم تا دلیل مشکلات این مرکز بزرگ درمانی را از زبان وی هم بشنویم. 

مصوبه مجلس، درآمد بیمارستان را به یک پنجم کاهش داد

مسئول موقت بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج پیرامون مشکلات این مرکز درمانی بزرگ، گفت: با تبدیل شدن تعرفه بیمارستان از نیمه دولتی به دولتی، درآمد بیمارستان به اندازه یک پنجم کاهش یافت که این یک کاهش درآمد بسیار شدید برای بیمارستان بوده است. 

وی ادامه داد: دلیل این اتفاق مصوبه مجلس شورای اسلامی بود مبنی بر اینکه واحدهایی که به نهادهایی همچون بنیاد شهید، جانبازان و ایثارگران یا سازمان‌های دولتی هرگونه دارند، نرخ تعرفه آنها از خصوصی به دولتی تبدیل شود.  

معینی اظهار داشت: بنیاد شهید و سایر سازمان‌های دولتی روال‌شان اینگونه است که وقتی بیمارستانشان دچار مشکل می‌شود در هر شرایطی حقوق پرسنل را می‌دهند. ما این امر را در بیمارستان‌هایی همچون بیمارستان مصطفی خمینی، بقیة‌الله، ساسان و خاتم‌الانبیاء شاهد هستیم اما در اینجا کسی نیست که به ما حقوق بدهد. سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز هم، به عنوان متولی اصلی حقوق‌ها را نداده است. 

وی گفت: تا دو سال قبل درآمد بیمارستان طی هر ماه در حدود ۴ الی ۵ میلیارد تومان بود اما بعد از مصوبه مجلس شورای اسلامی این درآمد به حدود ۳۵۰ الی ۴۰۰ میلیون تقلیل یافت. این درحالیست که پرداختی هر ماه اینجا به پرسنل در حدود دومیلیارد تومان است. از همین رو، معتقدم تمام تقصیر این مشکلات را نباید به گردن سازمان همیاری گذاشت بلکه در اصل، مصوبه مجلس شورای اسلامی بود که مسئله‌ساز شد.

پزشکان این بیمارستان، سی‌ ماه معوقه دستمزد دارند 

مسئول موقت بیمارستان امام خمینی کرج در رابطه با مسئله یک سال دستمزد معوقه مورد ادعای کارکنان بیمارستان گفت:‌ قضیه به این شکل نیست چراکه برخی از کارکنان از یک سال پیش به این سو درخواست مساعده نکرده‌ و برخی داده‌اند و این امر موجب تفاوت در میزان معوقات آنها شده است. اکنون تعدادی از آنها بین دو الی سه ماه و برخی نیز بین ۵ الی ۶ ماه دستمزد معوقه دارند.

وی اشاره کرد: پزشکان اینجا از اردیبهشت ۹۴ به این‌سو یعنی در حدود ۳ سال و نیم یا به عبارت دیگر، ۳۰ ماه است که دستمزدشان را دریافت نکرده‌اند. 

خریدار بخش خصوصی امنیت شغلی کارکنان را حفظ و معوقات مزدی کارکنان را تسویه خواهد کرد

معینی افزود: اکنون مزایده‌ها برای واگذاری بیمارستان انجام شده است و قرار شده با خریدار که از بخش خصوصی است بیمارستان جلسه‌ای داشته باشیم. گفتنی است قبلا با وی صحبت شده تا تمام کارکنان بیمارستان بر سر مشاغلشان باقی بمانند. هم‌چنین قرار شده که خریدار خصوصی معوقات مزدی کارکنان را تسویه کند.

وی در میانه صحبت‌هایش، نقل قولی از خودش را در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر فروش بیمارستان به قیمت ۲۲۰ میلیارد تومان را تکذیب کرد و اعتبار آن مصاحبه را زیر سوال برد. 

مسئول موقت بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج در پایان، گفت: مالکان این بیمارستان بنیاد شهید (۲دانگ)، سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز (۴دانگ) و استانداری البرز هستند. اینجا تا فروردین امسال ۹۰۰ پرسنل داشته است که طی زمان برخی یا اخراج شده‌اند و یا بازنشست شده‌اند و اکنون تعدادشان به حدود ۴۷۰ نفر رسیده است. اینکه به چه علت تعدادی از افراد اخراج شدند را اطلاع ندارم چراکه این تصمیم در زمان مدیریت قبلی اتخاذ شده است. من در حدود ۶ الی ۷ ماه است که به ریاست بیمارستان رسیده‌ام.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi