26 آذر 1397/ ۰۹ ربيع الثاني ۱۴۴۰
شناسه خبر : 62478
1397,یکشنبه 25 آذر15:52
اشتراک گذاری در:
عکس روز
مشاور رئیس مجلس در امور ایثارگران:

برای رفع مشکل ایثارگران، به بودجه ۹۸ ورود جدی می‌کنیم


مجلس شورای اسلامی با نگاه ویژه به ایثارگران، با تمام تمام وجود به لایحه بودجه سال آینده ورود خواهد کرد.

برای رفع مشکل ایثارگران، به بودجه ۹۸ ورود جدی می‌کنیم

فاش نیوز - مشاور رئیس مجلس در امور ایثارگران، از نگاه ویژه مجلس به ایثارگران در لایحه بودجه سال 98 به منظور بهبود شرایط درمانی و معیشت آنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «کوروش کرم پور»، نماینده ایثارگر مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی، در خصوص تدابیر مجلس برای بهبود شرایط معیشتی و درمانی ایثارگران اظهار داشت:

من معتقدم که دولت باید به آنچه که قانون گذار برای او تکلیف کرده است، مو به مو عمل کند؛ به خصوص وقتی که برای ایثارگران باشد.

نماینده فیروزآباد افزود: اگر ما دولتمردان و مسئولین نسبت به اجرای قانون، مخصوصا قانونی که مربوط به ایثارگران است کوتاهی داشته باشیم، فردا چه پاسخی به وجدان خود و شهدا خواهیم داد.

مشاور امور ایثارگران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من می خواهم این را بگویم که امروز ما مسئولین باید بدانیم که اگر نماینده، وزیر، رئیس جمهور و ... شده ایم از صدقه سر همین ایثارگران است و این بی وجدانی، نا مردی و ناجوانمردی است که در حق جامعه بزرگ ایثارگری کم لطفی کنیم. همچنین نمک نشناسی و نمکدان شکستن و قدرنشناسی است که پشت به ایثارگران کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در توضیح اقدامات صورت گرفته در حوزه ایثارگری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این چارچوب تلاش کرده ایم مشکلاتی که ایثارگران به ما ارجاع داده اند را بر اساس قوانین مربوط به استحضار رئیس مجلس رسانده و ایشان هم بر اساس جایگاهی که دارد به مسئولین مربوطه اعلام کرده است؛ آنجایی که نیاز بوده، توصیه کرده و در جایی دیگر، آنها را ارشاد کرده است و در برخی مواقع نیز تذکر لازم را داده است، که مکاتبات آن موجود است.

کرم پور تاکید کرد: در این زمینه کوتاهی از سوی مجلس صورت نگرفته است، ما قانون مدون شفاف داریم و در زمینه قوانین ایثارگری به هیچ وجه ابهام وجود ندارد اما نمی دانم چرا اجرا نمی کنند.

مشاور امور ایثارگران مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص ابهامات قانونی متذکر شد: دولت می گوید که من اعتبارات مورد نیاز دستگاه های مربوطه را در اختیار ندارم، اما ما می گوییم که آقای دولت، شما آیا پیشنهادی در این زمینه بر اساس وضع موجود دارید که مجلس در این زمینه با شما همکاری نکرده باشد؟ کدام لایحه را دولت داده است که ما آن را برای ایثارگران تصویب نکرده ایم؟ کجا شما اصلاحیه دادید که ما آن را مورد توجه قرار نداده ایم.

نماینده ایثارگر مجلس دهم خاطرنشان کرد: ما می گوییم آنچه که از نظر قانون مورد نیاز ایثارگران است و به آنان تعلق می گیرد، از سوی سازمان مربوطه در اختیار دولت قرار می گیرد، دولت در اختیار ما قرار بدهد تا ما آن را تصویب کنیم، تا کنون هم آنها در این زمینه آنچه را که به مجلس پیشنهاد داده اند، تصویب کرده ایم.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس در خصوص اتخاذ تدابیر قانونی و تامین اعتبارات مالی بیمه مکمل ایثارگران در لایحه بودجه 98 یادآور شد: مجلس شورای اسلامی با تمام وجود به لایحه بودجه سال آینده ورود خواهد کرد و نگاه به ایثارگران، نگاه ویژه ای خواهد بود. عزم ما بر این استوار است که به محض ارائه لایحه بودجه به مجلس، پیشنهاداتی را برای بهبود شرایط و معیشت ایثارگران ارائه کنیم.


کد خبرنگار : 17


بیمه مکمل     ایثارگران     کوروش کرم پور                                
Reply
no
1
yes
5
ناشناس
1397/09/14 - 20:43
با تشکر از نماینده محترم که پیگیری بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته به بنیاد هستند

Reply
no
0
yes
0
حسن
1397/09/14 - 21:27
با سلام در قانون برنامه ششم توسعه سه چهارم خدمت سربازی بعنوان داوطلبانه محسوب میشود ولی گوش کسی شنوایی این جور قانون را ندارد نماینده محترم ایثارگران اگر قانون شفاف باشد فرار از ان سخت هست چون قانون دو پهلو هست راه فرار هموار هست ۲۴ماه جبهه دارم کسانی که ۶ماه حضور داوطلبانه داشتند بچاهش کنکور سهمیه داشند ولی سه چهارم ما میشه ۱۸ ماه ولی شامل بچه ما نشد چرا چرا کی باید پاسخ بده بقیه قوانین ایثارگران همین جوری هست کسی انجام نمی دهد چون نظارتی نیست خدایا خودت به داد این جور ایثارگربرس چون انگار زن بچه هستند و صغیر و بی کس

Reply
no
1
yes
1
بهرام
1397/09/14 - 23:29
سلام ممنون از لطفه شما جناب نماینده محترم من 36 ماه جبهه دارم تا به امروز ریالی دریافت نکردم من در روز پسرم کارگری میکند پول داروی مرا پرداخت میکند آخه خدارا خوش میاید منکه این درد را در جبهه پیدا کردم مگر امکان دارد 36 ماه جبهه باشی و مشگل نداشتباشی دریق از یک دفترچه درمان ممنون از زحمت شما

Reply
no
1
yes
2
1397/09/15 - 00:27
سلام..مجلس مصوبات خوبی تصویب میکندولی دولت اجرانمیکند..مجلس بایدکمیته ای تشکیل دهدکه براجرای دقیق مصوبات ازطرف دولت نظارت کندوهرجادولت مصوبات رااجرانکرد..چرایی آن راازدولت بخواهد..وگرنه سال دیگه هم اگرمصوبه جدیدتصویب کنیدودولت اجرانکنه فایده اش چیست.؟؟.دولت بایدپاسگوباشدکه چراایثارگران راناراضی نگه داشته وهرروزبراین نارضایتی می افزاید..

Reply
no
1
yes
1
مهران
1397/09/15 - 08:33
با عرض سلام و خسته نباشید ۱۴ ماه است بازنشسته اختیاری شده ام چه راهی وجود دارد که برای پیگیری پاداش بازنشستگی اقدام کنم . لطفا راهنمایی بفرمایید .

Reply
no
1
yes
1
رزمنده
1397/09/15 - 17:03
سلام لطفا بسیاری ازایثارگران منتظراجرای بندالف ماده 87 هستند

Reply
no
1
yes
2
رزمنده
1397/09/15 - 23:15
با سلام جواب معلومه .چرادولت قوانین مربوط به ایثارگران را اجرا نمی کند؟جواب:زیرا دولت ضد رزمنده و ضد ایثارگر است دنبال جواب دیگری نکردید.

Reply
no
1
yes
2
یک رزمنده
1397/09/17 - 10:42
رزمندگان هم که در ذهن این نماینده عزیز جایگاهی ندارد.اصلا رزمندگان از اول متولی نداشت !!!

Reply
no
1
yes
1
علی
1397/09/17 - 16:13
با سلام درسال 66دراثر موج انفجار دچار ناشنوایی شدم که تنها مدرک من یک نوار گوش بود که با پیگیری زیاد درسال 95 ببعد ازکمیسیون پژشکی دربنیاد اعلام کردند بدلیل نبود اعتبار مشمول جانبازی نمی باشم درحالیکه ارتش برایم 15 درصد جانبازی لحاظ نموده ولی طبق برنامه ششم توسعه افرادی مثل من نیز مشمول هستند.پرونده بنده با کد ملی 3872142232 دربنیاد جانبازان استان همدان خاک می خورد.واقعا چه کسی باید به داد امثال من برسد وآیا عدم اجرای برنامه ششم تخطی محسوب نمی شودواین حق الناس نیست.لطفا بنده راتوجیه نمائید علی شهبازی همت

Reply
no
1
yes
3
فرزندجانباز
1397/09/17 - 18:23
نماینده محترم لطفا هرچه سریعترپاداش بازنشستگی جانبازان حالت اشتغال را که ازبنیادحقوق می گیرنداجرایی کنیدچون بیش ازده سال ازتاریخ بازنشستگی شان گذشته مگراین بندگان خداچندسال دیگردرقیدحیاة هستندبیشترشان به رحمت خدارفته اندوتعدادانگشت شماری ازآنها زنده اند

no
0
yes
2
1397/09/20 - 14:13
خدایا خدایا از عمر نمایندگان مجلس بکاه و بر عمر جانبازان حالت اشتغال بیافزای تا عمرمان به پاداش بازنشستگی مان برسد !


Reply
no
1
yes
0
سيد جلال
1397/09/17 - 21:39
لطفا" جواب بديد

Reply
no
1
yes
0
فرهاد
1397/09/18 - 10:33
خدا خیرت بده لطفا به ایثارگران ارتش منظورم رزمندگان دفاع مقدس هم رسیدگی کنید چون بنیاد فقط رزمندگان سپاه را در نظر دارد و رزمندگان ارتش را به ارتش ارجاع می دهد لطفا حذف هزینه بیمه درمان و تکمیلی رزمندگان و ایثارگران و همچنین اجرای یک مقطع تحصیلی بالاتر را به ادارات و وزارتخانه ها ابلاغ فرمایید چه برای شاغلین چه برای بازنشستگان ممنون از اینکه به یاد ایثارگران هستید و فرقی بین آنها نمی گذارید که سپاه هستند یا ارتش

Reply
no
1
yes
2
جانباز
1397/09/19 - 12:56
باز نزدیک انتخابات است و سخنان داغ !!!

از ما گذشت
دیگر چه کار بکنید چه نکنید
چه بگویید چه نگویید

حالا که جوانی ما بدرد گذشت در بیکفایتی و بی منظوری شمایانی که جنابتان عالی نبود و سالها از گرده زخمی ما بالا نشین شدید

باید بدانید که انسانهای کوچک و حقیری بودید که اکنون این وضعیت ماست !
باید بدانید خسران آخرت نصیب هستید گر چه میدانم که نمیفهمید چون دلهایتان سخت و گوشهایتان سنگین شده !

این هم شده بازی های شما که نزدیک انتخابات بیایید و بگویید باید چنین شود و چنان کنیم و بعد هم هیچ !!
در آرشیوها تصاویر شماها و سخنانتان هست که هرگز عملی نشد !
بخودتان نهیب بزنید !
خودتان متهم هستید ! با این مصاحبه و عکس خوشکلتان دارید فرار رو بجلو میکنید !


no
0
yes
1
1397/09/20 - 22:32
آفرین . احسنت


Reply
no
0
yes
0
جانباز
1397/09/20 - 23:14
اگرراست میگوید چرا اجرا نمی کنید

Reply
no
0
yes
1
1397/09/21 - 11:49
چرا یک مقطع تحصیلی بالاتر که توسط خود نمایندگان محترم به تصویب رسیده است اجرا نمی شود قانون است برنامه ششم سال 96 است . از نمایندگان محترم تقاضا داریم فقط برای رضای خدا اعتبار لازم به دستگاهای مربوطه ابلاغ نمایند چونکه این قانون هنوز اجرایی نشده است .

Reply
no
0
yes
0
محسن رضایی
1397/09/24 - 09:44
سلام مدیر محترم فاش نیوز لطفا بخاطر اینکه وضع مجلس ودولت به نفع ایثارگران نیست .تنها تا دولت ومجلس بعدی لطفا نگذارید قوانین ایثارگری را محدود کند.چون بخاطر 5 درصد جامعه هدف نابود می شوند و5 درصد ه هم به جایی نمی رسند. وضمنا تمامی گروه های ونمایندگان ایثارگر را متحد کنید.

Reply
no
0
yes
0
الف - ب
1397/09/25 - 18:38
با سلام لطفا وام مسکن و درمان پایه و درمان تکمیلی رزمنده ها را جدی بگیرید و بگذارید رزمنده ها نیز زیرسقف خانه خودشان زندگی کنند .
حق رزمنده ها را بدهید و حداقل در سال 98 همان5% جانبازی رزمنده های فاقد مدارک بالینی را بدون تبعیض و به تناسب مدت حضور در جبهه اجرا کنید .
نمایندگان محترم همت مضاعف کنید
و 24000 پرونده تکمیل شده طی چهار سال گذشته برای کمک معیشت را در بودجه لحاظ کنید و بگذارید ایثارگران وطن از حداقل معیشت بهره مند باشند .
اجرتان با خدا .

Reply
no
0
yes
0
1397/09/26 - 03:29
سلام همانگونه که دوستان محترم پاسخ مناسب و هوشمندانه به اظهارات نماینده مجلس دادند باید بگوییم مشکلات ایثارگران محترم از تعیین بودجه و تصویب قانون نیست بلکه مشکلات پس از تصویب قانون و بودجه در نحوه هزینه بودجه و اجرای قانون است.
همانگونه که امام راحل (ره) فرمودند که مجلس در راس امور است میدانیم مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس پس از تعیین بودجه و تصویب قوانین، نظارت بر حسن اجرای قوانین و هزینه صحیح بودجه در راستای اهداف نظام اسلامی میباشد لذا لازم است تمرکز نمایندگان پس از ارائه رهنمودها و ریل گذاری عملکرد مجریان قانون در ادامه تکالیف و وظایف نمایندگی توجه ایشان به نظارت کامل و دقیق معطوف گردد.
در حال حال حاضر قوانین و بودجه لازم و کافی در اختیار مجریان قرار دارد لیکن وظایف نمایندگان برای کنترل عملکرد مجریان کافی و دقیق نیست لذا میبایست نمایندگان مجلس باور کنند که وظیفه آنان به تصویب قوانین و تعیین بودجه ختم نمیشود از این رو نسبت به تقویت دستگاههای نظارتی تا حصول نتیجه اقدام نمایند. ابراز نارضایتی شدید ایثارگران که از وفادارترین و دلسوزترین اقشار مردم نسبت به نظام اسلامی میباشند بیانگر وجود نقص و انحرافات وسیع از مصوبات قانونی و هزینه غلط بودجه است.
دیوان محاسبات ، دیوان عدالت اداری ، سازمان بازرسی و سایر دستگاههای نظارتی در بدترین شرایط و موضع ضعف در برابر قدرت مجریان قانون و بودجه قرار دارند بنابراین چطور انتظار داشته باشیم که دستگاههای نظارتی در موضع ضعف و کمبود شدید بودجه و فقدان نیروهای متعهد و متخصص و با تجربه بتوانند در مقابل مجریانی دارای بودجه هنگفت و موضع قدرتمند و کثرت نیروهای نامحدود موفق باشند؟





نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.