شناسه خبر : 62508
شنبه 17 آذر 1397 , 13:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رای‌الیوم:

اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست‌تراست

یک روزنامه فرامنطقه‌ای با ‌اشاره به ماجرای وحشت صهیونیست‌ها از کشف تونل در شمال فلسطین اشغالی، نوشت، دبیرکل حزب‌الله لبنان راست می‌گوید که اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست‌تر است.

«رای‌الیوم» طی یادداشتی به قلم «سفیان الشوا» نوشت : اسرائیل اگر به لبنان حمله کند در‌های جهنم را به روی خود بازخواهد کرد، چون در معرض حملات موشک‌های حزب‌الله و حماس قرار خواهد گرفت و این وضعیت گفته «سید حسن نصرالله» را ثابت می‌کند که اعلام کرده بود، اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست‌‌تر است.
این تحلیلگر با ‌اشاره به ماجراجویی اخیر صهیونیست‌ها در کشف تونل‌های حزب‌الله افزود، اسرائیل اعلام کرده تعدادی تونل‌ کشف کرده که جوانان حزب‌الله از داخل مرزهای لبنان به طول 200 و عمق 25 متر حفر کرد و تا 40 متر وارد خاک اسرائیل (فلسطین ‌اشغالی) شده بودند. این تونل‌ها از شهرهای مرزی جنوب لبنان، از جمله «بنت جبیل» و «کفر کلا» حفر شده‌اند.
به گزارش صداوسیما، منابع صهیونیستی اعلام کردند که این تونل‌ها تهاجمی هستند و در واقع، عملیات حفر آنها از سال 2013 آغاز شده بود. ساکنان شهرک‌های یهودی نشین در مجاورت مرزهای لبنان نیز بارها به سران رژیم صهیونیستی اعلام می‌کرده‌اند که شب‌ها صدای حفاری را می‌شنوند! اما فرماندهان ارتش صهیونیستی این ادعای شهرک‌نشینان را نمی‌پذیرفت و اصرار و تأکید داشت که این شهرک‌نشینان دچار توهم هستند. در زمان تهاجم نظامی صهیونیست‌ها به لبنان در سال 2006 حزب‌الله از تونل‌ها برای حمله استفاده می‌کرد و همین عامل مهمی برای شکست اسرائیل بوده است. جنبش حماس نیز حفر تونل‌های زیرزمینی در مجاورت مرزهای غزه با جنوب فلسطین ‌اشغالی را با راهنمایی شهید «عماد مغنیه» از فرماندهان نیروهای حزب‌الله لبنان آغاز کرد. شهید مغنیه فن‌آوری حفر تونل‌ها را در اختیار جنبش حماس قرار داد. خاک غزه ماسه‌ای بوده و حفر تونل‌ در این منطقه آسان است و این مسئله بیشترین تاثیر را در پیروزی 48 ساعته مقاومت فلسطین مقابل تجاوز اخیر ارتش صهیونیستی داشته است. برای اولین بار در تاریخ درگیر‌ی‌های رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها اسرائیل تنها ظرف 48 ساعت سر خم کرد و تسلیم آتش‌بس شد. جنگ قبلی رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه، 51 روز طول کشیده بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi